Zoznam článkov od 1 do 15 (z 1780) >>

Jarný skialp do Viktorovho kráľovstva na Rysoch

24.04.2019
Mal to byť iný výlet, inou trasou, ale počasie urobilo škrt a tak sme sa prispôsobili ako meňavky. Mliečnu aj krupicovú kašu mám rád, ale v takom mlieku ísť Haute Route sa nám teda nechcelo. Tak repete nateraz nebude, aj keď prípravu sme sa snažili obaja nepodceniť. Ráno taká klasika, kým sme vyrazili a popremýšľali všetky možné aj nemožné varianty (vzhľadom na komplet zamračené počasie), tak čas ubehol ako voda, tradície treba dodržiavať. Tatry majú tú super vlastnosť, že zhocikade je hocikam furt v podstate blízko, a celá paleta kombinácií. Z ...   Celý článok
29.03.2019 Berninské Alpy Diavolezza, parkovisko ráno tesne pred ôsmou. Stíhame ešte prvú lanovku, Slávka využíva sezónny lístok, jedna jazda stojí aktuálne 25.50 CHF. Hore na Diavolezze sa už nemusíme ponáhľať, v klude si dáme sedačky, pripravíme výstroj a dokončíme raňajky. Vonku sa najprv pokocháme výhľadmi, počasie už je pekných pár dní Tip-top ako sa hovorí v tejto krajine. Lyžujeme dole na ľadovec svahom vľavo popod Piz Trovat. Tam už sa chystajú na výstup prvé skupinky. Túra na Piz Palú je veľmi populárna aj napriek tomu že vedie cez nepr...   Celý článok
05.04.2019 Chata pri Zelenom plese (6:10 hod.) - Baranie sedlo (+1:30) - Priečne sedlo (+2:09) - Prielom (+3:03) - Vých. Železná brána (+4:30) - Dračie sedlo - Vysoká (+5:50) - Dračia dolinka - Zlomisková dolina - Popradské pleso (+6:35, pauza 30min. späť som vyrazil +7:05) - Vých. Železná brána (+8:30) - Litvorové sedlo (+9:38) - Poľský hrebeň (+10:07) - Prielom (+10:40) - Priečne sedlo (+12:02) - Baranie sedlo.(+13:15) - Zelené pleso, celkový čas: +13:33 hod. 4980v.m. medzičas na ceste späť: Popradské pleso - Zelené pleso 6:32 hod.   " Tohle jsem a tohle...   Celý článok
Na počiatku bola Julka: „Koľko že to máš rokov? Čoooo, taký starý ch... a ešte si nebol na Lazovke???“ No, to ťažko vysvetľovať, keď v apríli ešte len lyže odkladám a kým sa rozbehám, je pomaly jún. Ale aj ďalšie okolnosti tento rok zapôsobili, tak som sa teda na najstaršiu z mladých stoviek prihlásil: dvanásty ročník – tucstovkový. Aj som zaplatil. A hneď na to mail od Slava, že mi prachy pošle nazad, lebo že som štvorstý prihlásený a že mám štartovné za štyri Eurá. Nechápal som, aká to môže byť robota ukecávať orga, aby si tie prachy...   Celý článok
Necelý týždeň pred Lazovkou, bolo by dobré aj začať trénovať... Som si povedal už skôr, ale výhovorky na predošlé víkendy (kašeľ, antibiotiká, dážď, horúčka, práca...) boli vždy poruke. Ale nedeľu 7.4. sa už obabrať nepodarilo, navyše po sobotňajšom fronte sa malo vyjasniť, tak nastal čas začať so serióznou prípravou. Navyše som naverboval aj nemenovaného miestneho znalca chodníkov a prtí P.K., ktorému sa vraj tiež smerom k Lazovke zíde pohnúť kostrou. A dobre som spravil, lebo v ranných hmlách pod Manínom ktovie kam by som sa zamotal. Myšlien...   Celý článok
Koncom roku 2017 sa slovenský extrémny paraglajdista Juraj Koreň spolu so špičkovým horolezcom Michalom Sabovčíkom vybrali do Antarktídy kde sa im podarilo vyliezť prvovýstup na nový dosiaľ nezlezený kopec a následne z neho zletieť na padákoch. Táto expedícia bola prvým dielom projektu Seven Virgin Summits počas ktorého sa slovenskí dobrodruhovia chcú pokúsiť vyliezť na sedem panenských kopcov v rôznych divokých oblastiach našej planéty. Nedávno sme sa dozvedeli že chalani sa chystajú na druhý diel projektu. Cieľom by malo byť Grónsko.  Viac sa už dozv...   Celý článok
Trasa: Zelené pleso - Veľká Zmrzlá dolina - Stolarczykovo sedlo - Čierna Javorová dolina - Čierne sedlo - Kolový štít - Malá Zmrzlá dolina - Rameno Čierneho štítu, Čierny štít - Veľká Zmrzlá dolina - Biela voda. Na záver úderníckeho týždňa, kedy sa nám darilo systémovo fyzicky sa ničiť, sme po dvoch náročných akciách v ZT, ako zlatý klinec, zaradili do programu aj VT. Jasné, že Kilianom, Benediktom, MB-čkam a iným exotom by nami ťažko nazbierané výškače stačili sotva na nadobudnutie pracovnej teploty, ale to sú oni a my sme my. Ideme si svoje...   Celý článok
Deň nula 20.3. je spojený s postupnou nakládkou účastníkov zájazdu a jazdou po rakúskych a nemeckých diaľniciach,kde hojne využívame waze,hlavne na dodržiavanie obmedzenej rýchlosti IG-L v úsekoch s radarmi.S dvoma alebo tromi zastávkami na doplnenie paliva v aute a našich žalúdkov cesta ubehne do Gaschurnu v Rakúsku v družnej debate s vidinou skvelého počasia pomerne rýchlo.Predchádzajúce dni v cieľovej oblasti napadlo viac ako meter snehu a dva posledné podmienky výrazne stabilizovalo. Prespíme v útulnom penzióniku a o 8mej ráno 21.3. stepujem...   Celý článok
Pred pár rokmi som na Vetromagu hľadal inšpiráciu na zimné skialpové dobrodružstvá v Tatrách, snažil sa pravidelne posúvať aktuálne podmienky zo zaujímavých prechodov a strmých zjazdov ostatným čitateľom. Posledné dva roky stíham akurát dodať info k festivalu Snehová vločka a report z jedného výletu. Tu je za rok 2019. Nie je tajomstvom, že marec je väčšinou ideálnym mesiacom na náročnejšie skialpové podnikanie v Tatrách. Dlhšie dni, stabilnejšie počasie a bezpečnejšie snehy sú predpokladom na vydarené dobrodružstvo. Od pondelka sledovan...   Celý článok
Posledný marcový víkend, posledný deň zimného času, volebná sobota. Na horách ešte na mrte snehu, dole už dávno aj blatá poschli. A Súľovské skaly sú takto za skorej jari veľmi vhodný cieľ – pomedzi stromy, ešte neolistené, oveľa viac brál a skaliek vidieť ako neskôr a v lete. Len neskorá jeseň sa tomuto predjarnému času vyrovná.   Tak som sa vyhrabal hore na hrebeň priamo z vlaku, z bytčianskej stanice v Hrabovom, po modrej. Len kúsok hore dedinou, unikajúc rannému tieňu a mrazíku. Spočiatku s Bytčou za chrbtom, cez rozohriatu mozaiku lúk a...   Celý článok
 Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz, Pontresina  Val Roseg, dolina v kúte Engadinu ponúka veľké možnosti nielen pre skialpinizmus... na jej konci, na hranici s ľadovcom nachádza sa malá chata Coaz. Chata na konci sveta býva koncom zimy rajom pre lyžiarske túry. Aj keď je vzdialená od civilizácie, s pomocou lanovky v lyžiarskom stredisku Corvatsch sa dá na ňu dostať pomerne rýchlo aj keď nie jednoducho. Chatár Ruedi rozpráva ako sa nedávno ponáhľal a traverz z hornej stanice lanovky na chatu prekonal za 35 minút. "No hej ale to bola cesta do roboty!" Pri ...   Celý článok
Orlické hory boli pôvodne hlavným cieľom našej výpravy do česko-poľského pohraničia. Vyhradili sme si na ne posledného 1,5 dňa pred cestou domov. Po predchádzajúcich dňoch, kedy sme sa zabávali v skalných mestách, nás čaká diametrálne odlišná krajina. Prechod Orlických hôr je typickou hrebeňovkou s minimálnymi prevýšeniami. Vedie ňou Jiráskova cesta, už takmer 100 rokov celá vyznačená na červeno. Začíname v Olešnici v Orlických horách, kde nás vypľúva prvý ranný autobus idúci od Náchodu. Hodláme si tu doplniť zásoby potravín, ale nepochod...   Celý článok
Livigno je vo svete MTB pojem a na týchto stránkach máme tomuto kúsku Álp venovanú samostatnú a bohatú sekciu. Dnes si predstavíme takú klasickú kombináciu trailov v okolí Carosella s odbočkou na vyhliadkový vrchol Monte Resia. Parking pod Motolinom údolná stanica je veľký a bezplatný. Pitná voda. Záchody neďaleko. Občas tu stretnem auto s evidentnými nocľahármi. Odtiaľto vyrážam po cyklotrase do ústia Val Federia. Dolinou vedia strmá asfaltka ktorá asi v polovici doliny sa zmení na šotolinu. Už v druhej polovici doliny prejdem okolo kravína ktorý popri t...   Celý článok
Po slnečnej, aj keď na skimo príliš teplej nedeli sa fejsbúky len tak hemžia modrobielymi fotkami s čerstvo opečenými červenokožcami, tak tiež niečím prispejeme... Lebo po pár hnusných víkendoch, buď daždivých, alebo prechrípkovaných, konečne som sa dostal na lyže. Medzitým sa „čiara šliapateľnosti“ ale dvihla o pekných pár sto výškových, aj keď na horách nakydalo. Tak kam? Len niekam, kde ma verejná doprava vynesie čo najvyššie k snehu. Ranná dilema vyriešená rýchlo a na istotu, len prvý vlak meškal, takže až o deviatej som sa potkýnal v ly...   Celý článok
9. a 10. marca 2019 spravil nemecký skialpinista a extrémny športovec Benedikt Bohm zaujímavý skialpový prechod. Na lyžiach prešiel po trase z nemeckého Ruhpoldingu cez Rakúsko až do Talianskeho Kasernu (Južné Tirolsko). Trasu dlhú 210 km s prevýšením 10 500 metrov prešiel za neuveriteľných 28 hodín a 45 minút. Na trase postupoval bez dlhších páuz a odpočinku štýlom Non-Stop. Podarilo sa mu výrazne prekonať aj svoj vlastný časový plán na celú akciu, ktorý bol 36 hodín. Benedikt Böhm je okrem svojich extrémnych aktivít známy aj ako športový riadite...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 1780) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.