Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1290) >>

Tip na surrealistický, neskutočný zážitok? - Prechádzka po nákupnom centre...

(Stephanie Davis)

Poslední top extrém, který jsem měl letos v hledáčku, byla Grónského lávka. Chystali jsme se tam dvakrát s Karlem Svobodou (Beton ski) a ani jednou ji nespatřili. Poprvé začátkem května jsme z Žabí věže pozorovali metry nafoukaného sněhu v severní expozici. Druhý den byl plán v osm sjet Červený žlab a v deset už stát připravený v Západní Volí štrbině. Jenomže Červený nás úplně dodělal a vyplivl dole na trávě až v poledne. Konečně za úplňku jsem vycítil šanci na třetí pokus. Úplněk, to znamená alespoň dva tři dny krásně. Karel...   Celý článok
 Chorvátsko, Národný park Paklenica:  Seline - kaňonom Malej Paklenice - sv. Jakov - usadlosť Jurline - kaňon Veľká Paklenica - Marasoviči - Starigrad   Vyše 400 tisíc Slovákov navštívilo minulý rok Chorvátsko... My sme koncom septembra na tejto túre nestretli ani človiečika. A túra to veru nie je tuctová... Nemusela by sa za ňu hanbiť žiadna svetová turisticko-prírodná TOP destinácia... Ale tou je vlastne aj - Chorvátsko.   Ako to už chodí, takéto pecky nezvykneme dávať náhodou a na prvý pokus. Aj v tejto lokalite som sa už motal dlho a na tejto t...   Celý článok
SMOLNÍK, 22.5.2016: Rannou registráciou na VitalCity SKYRACE 2016 v bývalom baníckom mestečku Smolník prešlo 92 bežcov, z toho 10 žien. Počasie bolo ako na objednávku, okolo 16 stupňov a slnečno, to bolo predzvesťou dobrej nálady a pekných pretekov. „S potešením môžeme skonštatovať, že do cieľa nám prišli všetci po vlastných, značenie nezlyhalo, nikto závažne nezablúdil. Časový limit 6 hodín nestihli len 4 bežci.“ zosumarizoval Tomáš Kovaľ, organizátor z VitalCity teamu. Finisherskú plaketu si tak na krk zavesilo 88 účastníkov pretekov, len...   Celý článok
Alebo Strážovská motanica, ako ju Johnny Strážonoš nazýva, lebo už druhý raz to bolo nielen o kilometroch, ale aj o orientácii a plánovaní (okrem toho že lowcost a last minute a tak...). Známa bola len prvá kontrola, aj to ledva päť minút pred štartom. Na každej kontrole (bolo ich spolu päť) bola mapka s ďalšou kontrolou. Výhoda? Nik nemohol zísť z trasy, lebo neexistovala. Každý si ju stvoril podľa svojich schopností. Takže pre niekoho aj Strážovský mordor alebo masochizmus... Lebo priemerne vraj nejakých 120km a +5000m, teoreticky. Prakticky ale ve...   Celý článok
 Vysoké Tatry - najmenšie veľhory pre nás tej najväčšej skialpovej dôležitosti... Už dva dni po konečnom priestupe cez dlhé roky magnetizované Temnosmrečianske sedlo sme sa s Elkom vydali nazrieť do ďalšej trinástej skialpovej komnaty Vysokých Tatier: Spádovej dolinky. Skialpinizmus pre mňa predstavuje okrem pohybu na čerstvom vzduchu, tréningu, športovania, stretávania s s priateľmi, lyžovania, vychutnávania si pobytu v prírode aj ďalší dôležitý faktor: Objavovanie nových miest ...   "Riskovanie môže byť nebezpečné, stereotyp je smrteľný.....   Celý článok
Lienz je z každej strany obklopený horami. Lienzske Dolomity na juhu sú síce podmanivé, no na opačnej strane príťažlivosťou nezaostávajú ani vrcholy spadajúce už do horstva Hohe Tauern. A práve z tejto ponuky horskej skupiny Schober Gruppe si vyberáme Schleinitz. Z nášho kempu každý večer sledujeme, ako slnko maľuje jeho vrchol do červena najdlhšie zo všetkých... Výstup naň sa dá z Lienzu krásne zokruhovať, zjednodušiť lanovkou, osviežiť nenáročnou ferratou a vyšpičkovať kúpaním v plesách. Z každého rožka troška - my sme si dopriali všetko!  ...   Celý článok

Poludnica RUN

14.05.2016
Začiatkom júna sa bežeckí priaznivci majú na čo tešiť. Kalendár podujatí obohatí prvý ročník behu Poludnica RUN na Liptove. Na 26 kilometroch bežci nastúpajú až 1800 výškových metrov. Perličkou určite bude, že sa pobeží aj dole kopcom, čiže na svoje si prídu aj milovníci technických zbehov. Štart aj cieľ pretekov bude na jednom mieste - za dedinkou Ploštín. Pobeží sa v atraktívnom prostredí predhoria Nízkych Tatier s najvyšším ale aj najzaujímavejším bodom na vrchole Poludnica (1549m.) s krásnymi výhľadmi.   Podujatie je súčasťou novozalo...   Celý článok
Ako mladík zabehol rekord v behu okolo Mt. Blancu (170km), popri tom sa stal skialpinistickým šampiónom, v Amerike zabehol traťový rekord na Hardrocku, asi najťažšej stomíľovke z tých najslávnejších. Začal behať a vystupovať na vrcholy - rekordy na Matterhorne, Mt.Blancu, Kilimanjare, Mc.Kinley, Aconcague. Minuloročný pokus o Everest zastavilo zemetrasenie. V tejto zime opäť vyhrával v skialpinizme: majster Európy vo verticale, víťaz Pierra Menty. Pár dní po Pierra Mente dal v oblasti Mont Blancu náročný extrémny prvozjazd. S Uelim Steckom preliezol klasiku v se...   Celý článok
Sneženie posledný aprílový víkend zahrialo nejedného skialpinistu pri srdci a tak sa podarilo predĺžiť si lyžiarsku sezónu o pár oblúkov. Tí šťastnejší vyrazili vo štvrtok a v piatok a uchmatli si asi posledný prašan biednej zimy 2015/2016. Sobota a nedeľa už bola o inom a len ranné vtáčata mali šancu na jarný firn, na prašan ani pomyslieť a realitou bol skôr nechutný mokrý sneh = brečka, kejda, zhnitá kaša.   Napriek výčitkám najbližšieho okolia a na základe spomienkového optimizmu vyrážame v nedeľu večer do Tatier. K výbave skia...   Celý článok
Že prečo hrdo a prečo zostra? Pretože som sa rozhodla, že klasický výstup na Šíp si jemne predĺžim a obohatím spoznávaním nového. A tak si ako východzí bod volím Komjatnú a do Žaškovského sedla prídem cez Hrdoš a Ostré.    Autobusy z Ružomberka idú len veľmi sporadicky, skorým ranným spojom nás ide len zopár. Po odbočení z hlavného ťahu na Oravu sa dostávam do končín, kde som ešte nikdy nebola. Možno aj preto mi učaruje nádherný výhľad z kopca nad Studničnou na celú dolinu a Malú Fatru nasvietenú nízkym ranným slnkom. Výrazné skaln...   Celý článok
Je tomu vyše roka, čo som na Vetroplacha, písal článok o knihe Gastona Rébuffata- The 100 Finest Routes. Klasiky v masíve Mont Blancu. Rok je naozaj dlhá doba a ja verím, že to niekomu z vás pomohlo zoznámit sa s nádherným údolím Chamonix, otestovať tamojší granit alebo ochutnať kúsok z chrumkavého firnu. A verím, že ujo Rébuffat bol pri tom tiež. Tento krát som sa rozhodol, vo volnom pokračovaní, opísať a podeliť sa s vami o dobrodružstvá, ktoré sme so spolulezcami, prežili pri potulkách veľkými severnými stenami Álp. Rovnako inšpirovaný knihou Gast...   Celý článok
V nedeľu na 1.mája oslavovali ULTRAS sviatok práce tvrdou robotou, tak po svojom... „Náhodou“ sa ich zišlo 55 v Trenčianskych Tepliciach na autobuske, že si pôjdu trocha zabehať, ale len tak lajt, 53km/2600m. Náhodou už tretí raz. Náhodou som sa o tomto prvomájovom sprievode tiež dozvedel, tak som sa prišiel pozrieť, že známe tváre a tak... Šak prechádzka neuškodí v takú peknú nedeľu: Teplice – Petrovanské lúky – Petrova Lehota – Veľké lúky – Baske – Homôľka – Vápeč – Horná Poruba – Kýšky - Teplice. Počasie ideál, slniečko, pos...   Celý článok
Nie, žiadna nová preteková výzva. To len Hikeplanner mi na červenej značke zo Žiliny do Krásna nad Kysucou nameral 42km. Ideálne na „bežeckú turistiku“, alebo „hopsoklus“, alebo proste lesné pobehovanie - už ako tomu kto hovorí. Aj to len za sucha. Lebo mlátiť sa pol dňa po legendárnom kysuckom blate a po lesoch bez stromov, to nie je nič pre obdivovateľov prírody. Ale aspoň sú tu výhľady preďaleké, vďaka tým rúbaniam.  Jednoducho víchrice sa tu vyzúrili, ale našťastie, už sa všade dvíha nový les. Napriek postkalamitným scenériám som si uži...   Celý článok
 V súčasnej doslova explózii bežeckých ultra podujatí, keď na Slovensku vznikajú jedny dlhé preteky za druhými, keď účasť na stokilometrových pretekoch už dávno nie je len pre zopár narušených vyvrheľov, keď o známych 140-kilometrových pretekoch počúvam v rádiu každý deň už týždeň pred štartom, nedá mi nespomenúť si na moje zážitky a skúsenosti spred asi 15 rokov na sérii vytrvalostných pretekov v Poľsku. Už vtedy, keď u nás ešte nikto ani zďaleka nechyroval o NTS-ke alebo o Štefánikovi, sa v Poľsku konal celý pohár pretekov, o ktorých b...   Celý článok
Tlačová správa o vzniku Skyruningovej asociácie + minirozhovor s jej predstaviteľom Martinom Kovaľom    Skyrunning na Slovensku: Významný krok vpred! Po troch rokoch jednaní s ISF (International Skyrunning Federation) a zdolaní niekoľkých prekážok, ktoré sa nám medzičasom postavili do cesty sa dostávame k značkám a licenciám ISF a zakladáme formálny rámec - Slovak Skyrunning Association. Ním by sme chceli dostať Skyrunning pod jednu strechu, legálne používať jeho formát, a vystupovať vo vzťahu k ISF a zahraničiu jednotne. Ako vznikla myšlienka založiť...   Celý článok
 Z Popradského plesa šliapeme Mengusovskou dolinou popod hrebeň Bášt, Sataňou dolinkou, potom cez Malé Hincovo. Prichádzame ku Hincovmu plesu. Popri ľavom brehu šliapeme ďalej smerom na Čubrinu. Začíname stúpať hore, mierne dozadu a tlačíme sa vľavo popod zrázy Kôprovského štítu. Blížime sa k Temnosmrečianskemu sedlu. Ani jeden z nás v tomto sedle s lyžami nikdy nebol. Ono sem sa s lyžami vlastne ani veľmi nechodí - iba občas. Aby som bol presnejší, bol som tu predvčerom a v sedle som kopal asi hodinu. Vychádzame hore už na mačkách, dávame dole batohy...   Celý článok
Zober radšej loptu! - Alebo lyže!!! To čo v alpských krajinách vedia už dávno - že na bielom prášku sa dobre šlape - konečne sa dozvedeli aj ľudia u nás.  Skialpový boom je tu. Je to fakt.  Vedia to aj výrobcovia. Posledné roky zaznamenalo toto odvetvie naozaj veľký posun. Keď v mojich začiatkoch cca pred 20 rokmi bola diskusia len jedna: Rámové viazanie alebo pastičky? - Teraz už je chvalabohu tých otázok trošku viacej. Tá prvotná otázka je už ale definitívne vyriešená. Rámovým viazaniam v posledných rokoch odklepalo... Výrobcov pribudlo. Konkurenc...   Celý článok
 Pri putovaní po najzaujímavejších miestach Sicílie sme sa dostali až do jej severozápadného výbežku. Centrom tejto oblasti je 70tisícové mesto Trapanj známe z talianskeho seriálu Chobotnica. Turisticky známe je tu neďaleké letovisko s nádhernými plážami San Vito lo Capo. V oblasti San Vito sa taktiež nachádza najväčšia a najznámejšia skalolezecká oblasť na Sicílii.  Starobylé mestečko Erice sa nachádza na vrchole stolovej hory práve medzi Trapanjom a San Vitom. Na Sicílii nie sú mestečká na vrcholoch kopcov ničím nezvyčajným. Pre našinca je to v...   Celý článok
 Popradské pleso - Chata pod Rysmi - selo Váha - Ťažká dolina - Pustá lávka - Kačacia dolina - Východná Železná brána - Zlomisková dolina - Popradské pleso. Zima 2015/16 sa vôbec nevyvíjala ako by si skialpinisti priali. Koncom marca sa však vo Vysokých Tatrách podmienky vo výškach nad cca 2000 metrov dali celkom do poriadku.  Okruh cez Pustú lávku patrí medzi klasiky. Potrebné sú však stabilné snehové podmienky predovšetkým v Ťažkej doline.    Z Popradského plesa vyrazíme normálkou smerom na Rysy. Rampa pod Chatou pod Rysmi je už tradične zaisten...   Celý článok
Po Veľkej noci, kedy sme si užili prašanovej lyžovačky, prichádza do Tatier oteplenie. Ortuť teplomera sa šplhá k dvojciferným hodnotám a sneh mizne pred očami. Ubytovanie však máme dopredu dojednané, predpoveď priaznivá a milá spoločnosť je zárukou vydareného výletu.   Po nočnom príchode na Popradské Pleso s lyžami na chrbte a za svetla čeloviek si doprajeme pár hodín spánku. Prvou našou úlohou  v sobotu ráno je preštrikovať sa kosodrevinou v Zlomiskovej doline. Odvážne hneď za prvým mostíkom ideme na lyžiach a prekvapivo sa nám podarí p...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1290) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.