Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1532) >>

"Jako lidská bytost se posouváte jedině tehdy, vymaníte-li se ze zóny osobního pohodlí."

(Percy Cerutty)

PR: HOROMIL FEST – sviatok pre všetkých milovníkov hôr a cestovania

20.09.2017
V dňoch od 28. septembra do 1.októbra sa v Považskej Bystrici uskutoční 9. ročník festivalu Horomil Fest. Ide o sviatok určený všetkým milovníkom hôr, cestovania a športu, ktorý každoročne privíta množstvo známych osobností a počas štyroch dní odprezentuje veľa zaujímavých filmov. Nový film Pavla Barabáša Diváci sa môžu tešiť na unikátnu celoslovenskú premiéru nového filmu od Pavla Barabáša s názvom Krutý Everest. Sám autor ho síce na Horomil Fest uviesť nepríde, no o Himalájach určite viac porozpráva jeden z najlepších slovenskýc...   Celý článok
Niekoľkoročný cieľ zažiť a vidieť cieľovú čiaru UTMB splnený. Prešlo niekoľko dní od toho zážitku a okolnosti a niektoré osoby chcú, aby som niečo napísal. Neviem, či sa vám to bude páčiť, nie som spisovateľ a nebudem to rozoberat na bunkovej úrovni, vynechám vulgarizmy, lebo nasledovný príbeh bude čítať aj moja mama . Myšlienky a pocity sa usadili, priedušky a kašel som vyliečil. Ja ani neviem, ako začať. Skúsim nejako stručne opísať pocity a zážitky, aby ste mali aspoň trochu predstavu, aké to bolo. Aj tak si myslím, že to treba za...   Celý článok
Dážď akosi už patrí k P100, že? A podobne ako orgovia doťahujú svoju robotu rok od roka k dokonalosti, aj dážď ako keby stále lepšie vedel, kedy má udrieť a na ako dlho... Teraz poriadne udrel nad ránom, po štarte ho to bavilo ešte asi dve hodiny a keď zistil, že neodradí, dal si pauzu. Ale vrátil sa zas večer, napríklad Žibrica aby sa fajne kĺzala. Najmä odkedy ide P100 z Handlovej, mám dojem že prší každý ročník viac. Ešte že sa v tom Asterione dá ukryť - prezentácia aj štartujúci. Len náčelník chudák behal s megafónom po lejaku a snaž...   Celý článok
Dve z ikonických tatranských dolín, podávajúce si ruky cez chrbát pohoria na Poľskom hrebeni, pod najsamvyšším bodom Karpát... Dve rezervácie, oplatí sa rezervovať si na ne celý deň, aj keď časy na smerovníkoch presviedčajú, že dlhšie ako šichta vo fabrike to trvať nebude. Jeden tip na nádhernú prechádzku, keď sa treba dostať z juhu Tatier na sever. Alebo keď sa len chce...     Jedna z juhu kratšia, priamejšia, bez postranných úmyslov visutými výbežkami bočných dolín, schodovitá, s profilom písmena U, ktorý tu zanechal posledný ľadosplaz...   Celý článok
 Švajčiarsko - St. Moritz - Samedan - Celerina  Oblasť lyžiarskeho strediska Corviglia nad St. Moritzom nie je to, čo by som často vyhľadával v lete s mojím bajkom. Vyhýbate sa bágrom, nákladným autám, pri šlapaní do kopca vás predbehujú štvorkolky a potom to zaklincuje skupina po zuby vyzbrojených bajkerov dávajúcich si to dole po šotoline vhodnej tak na jazdu do kopca... Ale... v bezprostrednej blízkosti toho všetkého sa nachádza predsa len pár chuťoviek ktoré stoja zato. A tak parkujem na bezplatnom parkovisku medzi Samedanom a Celerinou a vyrážam.   ...   Celý článok
 Švajčiarsko - St.Moritz - horný Engadin - Maloja Prečo blues? Vo švajčiarskych horách je tak ako aj inde v alpách červené značenie, vysokohorské trasy, ktoré už nie sú dokonale zabezpečené a vyžadujú od turistu vyššie nároky sú značené modrou. A dnes sa pozrieme hneď na dve z nich. Na oba kopce sa štartuje z Maloje nachádzajú sa oproti sebe cez dolinu a keďže sa nejedná zase až o také náročné túry tak som ich spojil do jedného dňa.   Piz da la Margna 3159m. Parkovisko pred Malojou je bezplatné, nachádzam ešte voľné miesto a vyrážam okolo ja...   Celý článok
Tentokrát to bude skôr Tour de Belá, lebo tam bude začiatok aj koniec. Terchovú len lízneme po jej západnom okraji v časti Vyšné Kamence. Okruh má takých 30 km, je v podstate až na dve – tri miesta (kde treba potlačiť) celý komfortne jazditeľný. Je tu ale jedna výnimka, o tej neskôr. Celé je to po turistických značkách a takmer všetko po cestách, takže je to aj behateľné. Špeciálne vyrobený turistický chodník nech tu nik nečaká, zato sa tu jazdí na všetkom možnom - podľa toho to niekde aj vyzerá. Tu je mapka (https://mapy.hiking.sk):     C...   Celý článok
Siedmy október je ešte relatívne ďaleko, ale ultraakciu, ktorá je organizovaná s radosťou a zanietením, tú treba spropagovať. Aj preto, aby možno o rok prilákala ďalších záujemcov, nielen „zdravé jadro“, ktoré o nej vie a chodí sem pravidelne. Lebo limit 150 ľudí je pre tento rok už naplnený. Každopádne motivácia to môže byť práve pre tých, ktorí poškuľujú po niečom dlhšom, ale netrúfajú si ešte na extrémne výzvy typu NTS alebo MF100. Predsa len, tu je na rovnakej vzdialenosti prevýšenie ľudskejšie (105km/+4480m) a kopčeky také dáke guľatej...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz - Maloja - Val Forno Vyrážam už tradične z parkoviska kúsok od Maloje peši po ceste smer Lej Cavloc. Odtiaľ po turistickom chodníčku až po križovatku. (Pian Canin) Tu odbočujem vľavo a stúpam strmo až do passo Muretto. Hranica Talianska so Švajčiarskom.  Na Talianskej strane chýba smerovník, dozvedám sa neskôr na chate, preto začnem zostupovať chodníkom do talianskej Val Malenco. Po chvíli si uvedomím, že asi nie som dobre a tak si to seknem svahom kde by mal byť správny chodník rovno hore. Nie hneď ale nájdem ho. Ďalej...   Celý článok
Behaniachtiví majú odteraz možnosť voľný deň na sviatok ústavy 1.9. stráviť svojou obľúbenou činnosťou aj v Ružomberku. Patrik Lupták (ADAM SPORT) si vymyslel a zorganizoval horský beh a spolu s ďalším domácim znalcom terénu Tomášom Gazdaricom navrhli krásnu, veeeľmi výživnú, pritom ale behateľnú 12-kilometrovú trať (prevýšenie 740m) zo sídliska Kľačno až na vrchol Sidorova a nazad. Pekne okruhom, aby si bežci nezavadzali. Doplnili ju kratšou trasou a takisto výživnými finančným aj vecnými cenami, dokopy v 13 kategóriách. Takže pred štar...   Celý článok
Čas stlačený do týždňa. Sedím za PC a viem, že dovolenka má byť vytiahnutá zo zásuvky narýchlo. Vysoké Taury sa týčia z monitora počítača . Stihnem si pozrieť iba webovo zaujímavú horu Hochalmspitze- najvyššiu z Ankogelgruppe. Zvyšné dni zrejme nechám plynúť v smere vetra. Pohostinnosť dovolenky sa môže začať, vraj si mám zbaliť okrem ferratového setu aj lano, čakan a mačky- kázal web. Auto cíti váhu haraburdia na necelý týždeň. Bude mojím motorestom, prístavom, saunou, knižnicou, pohyblivým domovom. Tmou sa kĺžem po rakúskej ...   Celý článok
Najskôr trochu vlastivedy: keď sa (poriadne) pozrieme na (poriadnu) mapu rodnej hrudy, neujde nám, že zo slovenských kotlín je tá Turčianska tvarovo najkompaktnejšia, ale najmä najvýraznejšie „oplotená“ pohoriami. Skoro súvislý plot, navyše komplet na červeno natretý. Poriadne dlhý samozrejme (210 km) a ako na profile vidno, aj poriadne zubatý (+10 981 m). Normálneho turistu logicky napadne, že by to bola logická línia na pár dní. Stan, spacák, večer čaj na ohni a tak... Čo ale napadne nenormálneho? No jasné: predsa keď Hikeplanner ukazuje 69 hodín a z t...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Sliezsky dom - Velická dolina - masív Bradavice - velické granáty Je november 2011 a vo Vysokých Tatrách zúri neskutočné babie leto. Potrebujeme vymyslieť niečo ľahšie, kratšie, ale tak aby to dávalo zmysel. V teréne sme takmer každý deň už niekoľko týždňov... Ráno vyrážame peši z Tatranskej Polianky chodníkom na Sliezsky dom. Aj keď sú slnkom vysvietené južné svahy suché, v tieni už je vrstva premrznutého ľadového snehu. Preto potrebujeme celý deň ostať na slnku. Naším cieľom je Dvojitá veža, nevysoký skalnatý vrchol vypín...   Celý článok
 Do Omišu sa po rokoch vraciame opäť. Po našom druhom pobyte si ho dovolíme pasovať za najkomplexnejšie mesto chorvátskeho pobrežia. Je tu jednoducho všetko... V tomto článku sa ale budeme venovať špeciálne dvom pevnostiam vypínajúcim sa nad Omišom. Omiš bol v stredoveku za čias Benátskej republiky známy ako mesto pirátov. Benátčanom bol tŕňom v oku a dlho ho nevedeli dostať pod svoju nadvládu. Z tých čias sa zachovala historka o tom ako omišania ukrývali svoje lode v ústí rieky Cetina a rieku uzatvárali podvodnu reťazou takže prenasledovatelia nemohli...   Celý článok
Vnenkyho a spol. má niekto hore rád! Lebo počasie, jedna z kľúčových vecí na ultra a v Tatrách zvlášť, vyšlo na štvrtom ročníku tatranského žúru zasa parádne, a dokonca „na chlp“. Krásne ráno, obloha ažúro. Cez deň predfrontový južný vetrík, osviežoval zboku. Pred obedom sa začalo od západu zaťahovať, žeby zas príliš teplo nebolo. Posledných poháňal od Skalnatého plesa jemný dáždik a dole Monkovou dolinou lejak, aby ušetrili na sprche a zmyli blato. Predtým ešte štvrtková búrka dobre namydlila zbeh do Monkovej doliny, aby sa všetci ...   Celý článok
Český výrobca horských bajkov ROCK MACHINE v posledných rokoch poriadne šliapol na plyn a investoval do vývoja a výroby. Nové bajky od tejto značky už spĺňajú tie najprísnejšie kritériá. Veľká časť snaženia vedie akože ináč do kategórie elektrobajkov ale pozadu neostávajú ani celoodpružené endurá a all mountain bikes. My sa dnes opäť pozrieme na vlajkovú loď kategórie bez motora: Blizzard 90 ročník 2017. Po minuloročnom brázdení najkrajšími alpskými trailami na Blizzarde 2016 som sa dosť nedôverčivo pozeral na majstra sveta v cyklotriale Jána K...   Celý článok
Asfaltujem z Pribyliny od skanzenu ku kempu pod lesom, chcem sa aspoň dočasne schovať pred vrcholiacou vlnou horúčav, ktorá zúri začiatkom augusta. Ráno popri potoku je to príjemné, len haldy dreva naznačujú, o čom bude prvý úsek tejto prechádzky. Necelá hodina a som v ústí Úzkej doliny.   Ďalších 20 minút je to na rázcestie Račkovej a Jamníckej, ale vôbec nemám dojem, že by som vstúpil do národného parku, kde podľa zákona je „ochrana prírody nadradená nad ostatné činnosti“. Pár krokov do Jamníckej a je to ešte horšie: vďaka obrovským vy...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Maloja - Val Forno - Fornohutte - Monte Rosso Už pri nedávnej návšteve na chate Forno som sa dozvedel že chatár Beat sa po preznačení modrej trasy na pass Casnil Sud pustil aj s priateľmi do budovania úplne novej modrej trasy na vrchol Monte Rosso. Modrá značka znamená v týchto končinách vysokohorskú trasu ktorá nie je špeciálne upravovaná a turisti sa na nej pohybujú na vlastné nebezpečenstvo. Pri ďalšej návšteve som prišiel na chatu až o tretej poobede ale to mi nevadilo aby som nevyskúšal len pred pár dňami dokončenú trasu. N...   Celý článok
X-iont je na Slovensku zatiaľ málo známa, aj keď geograficky blízka značka výživových doplnkov od firmy DapSport z Hradca Králové. Produkty sú zamerané na použitie vo vytrvalostných, silovo-rýchlostných a kolektívnych športoch. Takže šachisti si tu niečo pre seba asi nenájdu, ale môžu čítať ďalej s ostatnými :-) Sortiment výrobkov zatiaľ obsahuje dva druhy energetických gélov, štyri druhy iontových nápojov a jednu špecialitku, o ktorej bude reč na záver. Iontové nápoje sú dodávané v pollitrových fľašiach ako sirup, miešajú sa 1:50. BCAA...   Celý článok
Koncom júla už po šiesty krát vybehli pytliaci na lov tatranskej šelmy. V lokalite Slavkovského štítu s vrcholom vo výške 2452mnm sa jej nesmierne dobre darí. Viacnásobný záujem o miestenku na štarte len podčiarkla rýchlosť pri registrácii. S polročným predstihom bolo za pár minút hotovo. Množstevný limit v počte 200 ks udelený našim partnerom TANAP si nenechali ujsť aj zahraniční špičkoví športovci. Po minulom ročníku sme sa rozhodli sprísniť pravidlá. Počnúc aktuálnou edíciou sa časový limit každým rokom bude skracovať. Presná dvojhodin...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1532) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.