Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1518) >>

Proč bychom měli chodit, když můžeme běhat?

(Kilian)

Tatranská šelma ultra 2017

20.08.2017
Vnenkyho a spol. má niekto hore rád! Lebo počasie, jedna z kľúčových vecí na ultra a v Tatrách zvlášť, vyšlo na štvrtom ročníku tatranského žúru zasa parádne, a dokonca „na chlp“. Krásne ráno, obloha ažúro. Cez deň predfrontový južný vetrík, osviežoval zboku. Pred obedom sa začalo od západu zaťahovať, žeby zas príliš teplo nebolo. Posledných poháňal od Skalnatého plesa jemný dáždik a dole Monkovou dolinou lejak, aby ušetrili na sprche a zmyli blato. Predtým ešte štvrtková búrka dobre namydlila zbeh do Monkovej doliny, aby sa všetci ...   Celý článok
Český výrobca horských bajkov ROCK MACHINE v posledných rokoch poriadne šliapol na plyn a investoval do vývoja a výroby. Nové bajky od tejto značky už spĺňajú tie najprísnejšie kritériá. Veľká časť snaženia vedie akože ináč do kategórie elektrobajkov ale pozadu neostávajú ani celoodpružené endurá a all mountain bikes. My sa dnes opäť pozrieme na vlajkovú loď kategórie bez motora: Blizzard 90 ročník 2017. Po minuloročnom brázdení najkrajšími alpskými trailami na Blizzarde 2016 som sa dosť nedôverčivo pozeral na majstra sveta v cyklotriale Jána K...   Celý článok
Asfaltujem z Pribyliny od skanzenu ku kempu pod lesom, chcem sa aspoň dočasne schovať pred vrcholiacou vlnou horúčav, ktorá zúri začiatkom augusta. Ráno popri potoku je to príjemné, len haldy dreva naznačujú, o čom bude prvý úsek tejto prechádzky. Necelá hodina a som v ústí Úzkej doliny.   Ďalších 20 minút je to na rázcestie Račkovej a Jamníckej, ale vôbec nemám dojem, že by som vstúpil do národného parku, kde podľa zákona je „ochrana prírody nadradená nad ostatné činnosti“. Pár krokov do Jamníckej a je to ešte horšie: vďaka obrovským vy...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Maloja - Val Forno - Fornohutte - Monte Rosso Už pri nedávnej návšteve na chate Forno som sa dozvedel že chatár Beat sa po preznačení modrej trasy na pass Casnil Sud pustil aj s priateľmi do budovania úplne novej modrej trasy na vrchol Monte Rosso. Modrá značka znamená v týchto končinách vysokohorskú trasu ktorá nie je špeciálne upravovaná a turisti sa na nej pohybujú na vlastné nebezpečenstvo. Pri ďalšej návšteve som prišiel na chatu až o tretej poobede ale to mi nevadilo aby som nevyskúšal len pred pár dňami dokončenú trasu. N...   Celý článok
X-iont je na Slovensku zatiaľ málo známa, aj keď geograficky blízka značka výživových doplnkov od firmy DapSport z Hradca Králové. Produkty sú zamerané na použitie vo vytrvalostných, silovo-rýchlostných a kolektívnych športoch. Takže šachisti si tu niečo pre seba asi nenájdu, ale môžu čítať ďalej s ostatnými :-) Sortiment výrobkov zatiaľ obsahuje dva druhy energetických gélov, štyri druhy iontových nápojov a jednu špecialitku, o ktorej bude reč na záver. Iontové nápoje sú dodávané v pollitrových fľašiach ako sirup, miešajú sa 1:50. BCAA...   Celý článok
Koncom júla už po šiesty krát vybehli pytliaci na lov tatranskej šelmy. V lokalite Slavkovského štítu s vrcholom vo výške 2452mnm sa jej nesmierne dobre darí. Viacnásobný záujem o miestenku na štarte len podčiarkla rýchlosť pri registrácii. S polročným predstihom bolo za pár minút hotovo. Množstevný limit v počte 200 ks udelený našim partnerom TANAP si nenechali ujsť aj zahraniční špičkoví športovci. Po minulom ročníku sme sa rozhodli sprísniť pravidlá. Počnúc aktuálnou edíciou sa časový limit každým rokom bude skracovať. Presná dvojhodin...   Celý článok
 Taliansko - Livigno Bezcolná zóna Livigno ležiaca v horách na hranici so Švajčiarskom je už notoricky známa svojimi bajkovými možnosťami. V tomto článku sa pokúsim predstaviť jeden zo základných okruhov vedúci nielen po parádnych zväčša prírodných trailoch ale aj nádhernou, ako povedal kamarát: Kanadskou prírodou. Popis trasy: Pri štarte z Livigna zamierime po cyklochodníku smerom ku vodnej nádrži, prejdeme popri Laterii s výbornou zmrzlinou ale s veľmi neefektívnym spôsobom predaja a dostaneme sa na breh jazera. Popri ňom vedie štrková cesta až ku...   Celý článok
Orgovia slovenskí sú myslím najšťastnejší, keď vymyslia čo najväčšiu brutalitu. Asi preto bol Belo Spišák od 4. do 6. augusta samý úsmev – k ťažkej trati (130km/6000m) sa mu podarilo vybaviť aj (asi) najteplejšie dni tohto leta. Ale aj tak mu to nevyšlo dokonale, lebo z piatkových 34 – 39  ̊C sa v sobotu „ochladilo“ podľa predpovede na 30 – 35. Takže mi to nedá, zas musím začať mapkou s výstrahami, skopírovanou zo stránky SHMU:     A to sme ešte nevedeli, čo pek(el)né na trase pribudlo. Až po osobnom zoznámení s niektorými kopčekmi...   Celý článok
 Seven Summits Slovakia - po slovensky Sedem samíc 7.7.2017 All4Run Košice August ´15 – Tri studničky, v aute pred štartom ultrašelmy si pripínam číslo: “Sašo, čo keby som skúsil naraz zdolať všetky vysokotatranské vrcholy, na ktoré vedie turistická značka? Je ich sedem.“ Sašo:“Jasné, choď do toho!“ Koncom 90-tych rokov som sa na jednodňových výjazdoch začal zoznamovať s dolinami a vrcholmi Tatier. Moje návraty domov sa časom zmenili z večerných na ranné a keď som mal za sebou i nejaký ten maratón, napadlo mi raz, či t...   Celý článok
Malofatranský Kľak (1352 m) je ikonický kopčok s charakteristickou asymetrickou siluetou. Najviac je navštevovaný samozrejme z Fačkovského sedla, Turčania lezú hore najmä z opačnej strany, z Vrícka. Už sme sem raz takto liezli, odklik je pod článkom. To bol ale dlhší okruh, kde sme využili aj dva neznačené chodníky na nástup a zostup. Teraz to bude o dosť kratšia cesta, direttissima z dediny tam a nazad. Hore slušne po zelenej, popri známom Kľackom vodopáde, dole ale zase po jednom neznačenom chodníčku - cez bralo Partizán. Nech je trochu zmena... Celé je to...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Maloja - Val Forno  Hneď za Malojou v smere na Chiavennu, ešte skôr než začnete v serpentínach prudko klesať treba odbočiť doľava na parádne veľké a bezplatné parkovisko. Odbočka je označená. Odtiaľto vedie cesta ku jazeru Lej Cavloc, ktoré patrí k najkrajším široko ďaleko ale samozrejme nie ďalej ako je Val di Campo :) Keďže ma čaká dlhý deň nešpekulujem a idem po ceste, miestami štrk, inokedy asfalt. Dá sa ísť aj chodníčkom ale potom treba ísť okolo jazera. Popri malej reštaurácii so slnečnou terasou len prefrčím. Ne...   Celý článok

Ultra Fatra 2017

30.07.2017
Sme o rok starší, niektorí aj sprostejší. Lebo dobrovoľne sa prihlásiť na takúto brutalitu? No fakt, môžem potvrdiť, lebo vlani som sa tu len autom vozil, no teraz, aj keď nesúťažne, som si to chcel voľne prejsť. Že pofotím, na V100 zľahka potrénujem. Máš vidieť... Lebo parametre 55km/+3800m povedia síce niečo, lenže treba k nim prirátať aj charakter terénu. Najmä ten robí z UF extrém. Dlhé, prudké a najmä prudko technické zbehy a výšľapy, olízané korene a kamene, blato pod nohami, popadané staré stromy cez chodník... Ak by toto bolo na celej ...   Celý článok
Julo ako popredný slovenský bežec, pravidelne sa umiestňujúci na pretekoch ako Nonstop NT alebo Tatranská šelma Ultra na bedni, by mohol pokojne spať na vavrínoch a občas tam nejaký pridať. Opak je ale pravdou. Pred časom ma zaujal svojím projektom Od hole k holi, v ktorom sám prebehol z Kráľovej hole na Kojšovskú hoľu po trase, dlhej vyše 100 km. Už vtedy som sa potešil, tak ako sa vždy poteším, keď niekto, kto na pretekoch nebýva len do počtu, si nájde čas, sily a inšpiráciu na niečo podobné... A tento rok Julo opäť prekvapil. Už dlhšie som sa snažil ...   Celý článok
Profesionálny hasič zachranár, kickboxer, dobrovoľný člen HS a popredný slovenský ultra bežec k tomu. O Tomášovi Kačmarčíkovi (r.n. 1975) som sa dozvedel prvýkrát až po jeho peknom výsledku na behu okolo Mont Blancu. Médiami vtedy preletel krátky šot o jeho výsledku na známych svetových ultra pretekoch. Odvtedy som sa s ním stretol už viackrát na pretekoch. Obaja sme spod Tatier, sme takmer susedia a tak vznikol nápad spraviť tento rozhovor:    Skús v krátkosti popísať, čo si robil predtým? Ako a kedy si sa dostal k dlhým behom? Už od malička som mal ...   Celý článok
 Jadran - Čierna Hora - Boka Kotorska - Kotor Pri mapovaní a dokumentovaní východného pobrežia Jadranu teraz zavítame do mesta Kotor, nachádzajúceho sa v závere zálivu Boka Kotorska. Toto mesto, ktoré je aj na zozname miest svetového kultúrneho dedičstva UNESCO, má výnimočnú kultúrnu aj námornú históriu. Popri Dubrovníku sa jedná o najzachovalejšie staré mesto na východnom pobreží Jadranu. Aj napriek zemetraseniam, z ktorých posledné bolo v roku 1979 a mesto výrazne poškodilo, sa staré opevnenie, paláce, kostoly a katedrály našťastie zachovali. Do sta...   Celý článok
 Taliansko/Švajčiarska hranica, Livigno, Engadin Aj keď o parádnej túre cez dolinu Valle del Monte tu už bola reč teraz si predstavíme ďalší bajkový okruh využívajúci túto trasu. Čakajú na vás dva výšlapy aj s tlačením a odmenení budete hneď dvoma veľkolepými zjazdami. Popri tomto nebudete drieť gumy na viac ako dvoch kilometroch asfaltu a celkové stúpanie tiež nebude extrémne: iba cca 1300v.m. Na túru sme vyrážali od parkoviska pri dolnej stanici lanovky na Diavolezzu, samozrejme pri štarte z Livigna sa len napojíte na okruh a zjazdy aj stúpania si dá...   Celý článok
Ako posledné roky, začať musím zas obligátne, výčinmi atmosféry. Po tom, ako počasie v r.2015 pohrozilo a v r.2016 Stíhačku zrušilo, teraz asi všetci hypnotizovali meteoweby, či sa v tom blížiacom fronte nejaká štrbinka predsa len nenájde... Lebo v piatok pekne, v nedeľu zas, akurát sobota to mala schytávať od rána a my s ňou: „Prevažne veľká oblačnosť. Postupne na viacerých miestach prehánky, dážď, ojedinele aj búrky, na hrebeňoch Tatier sneženie. Teplota vo výške 1500 m okolo osem stupňov.“ Len ten víchor nemal byť ako vlani. Lenže: roz...   Celý článok
 Osada Trsteno sa nachádza na pobreží asi 25km nad Dubrovníkom. Človek ju veľmi ľahko prehliadne, blížiac sa k Dubrovníku ho možno na sekundu zaujme mihnúci sa obrovský platan. Tento raz sme sa už na toto miesto zamerali detailne a oplatilo sa. V Trstenom sa totiž nachádza jediné arborétum na východnom jadranskom pobreží. Nevzniklo tu len tak náhodou. Základným predpokladom boli prírodné podmienky, a tie sú vďaka prameňu sladkej vody, pretekajúcej cez Trsteno, viac než vynikajúce. Za arborétum vďačíme stredovekej šľachtickej rodine Gučiovcov, ktorá tu...   Celý článok
 Taliansko: Bormio - St. Caterina Valfurva Po obedňajšej zmrzlinovej pauze sa uličkami presúvame ku stanici lanovky Bormio 3000. Máme síce v nohách veľkolepý zjazd z passo Zebrú a výšlap od chaty Pizzini ale vďaka vývozu na chatu sa náš deň ešte nekončí. Kupujeme lístky na lanovku. Cena je nižšia ako na Skalnaté pleso, prevýšenie vyššie, bicykel zdarma...V polovici prestupujeme do menšej lanovky. Sme sami, frírajderi už sú poobede unavení. Vďaka Mirovým skúsenostiam ideme na istotu, je to parádne nechať sa takto raz za čas potiahnuť, času je málo a ...   Celý článok
Nie, žiadna pivná turistika, len krátka prechádzka: z Hornej Mičinej cez Kozlinec, Vartovku a Urpín do mesta. Tak na tri hodky, pohodovo, aj pred večerou sa dá. Lebo Urpín pozná každý, aspoň z počutia, že? Ale mať ho ako turistický cieľ, keď je priamo nad mestom? Skôr taký piknikový...   Prechádzka je to síce krátka, ale cestou sa núkajú veľmi pekné výhľady do krajiny, kvôli ktorým sa oplatí postáť. Na začiatku (na žltej z dediny a potom na modrej v stúpaní na Kozlinec) sú výhľady najmä na východ k Poľane a na západ na Kremnické vrchy. ...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1518) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.