Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1467) >>

Skialpaktuál z Poľska - Hala Gasienicowa

25.04.2017
 Report z dní pondelok-utorok 24-25.04 V pondelok ráno sme po rýchlom spáde udalostí posledných dní zamierili do Poľska. Parkovisko pri ceste do Zakopaného s názvom Brzeziny sme našli bez problémov. Výpalnícka búdka v pondelok zamknienta a čo nás potešilo oveľa viac: hneď od auta parádna snehová nartostrada. Vyšliapali sme zasneženou krajinou ako z "Mrázika" ku chate Murowaniec. Po občerstvení sme šlapali ďalej smer Kasprowy. Otvoril sa nám výhľad na okolité svahy a stali sme sa svedkami divadla ako partie Free borcov likvidovali posledné kúsky n...   Celý článok

Z Riti do Pekla

24.04.2017
Na prvoaprílovú sobotu vyšlo parádne počasie, a pretože sneh aj v stredných polohách už pomizol, dohodli sme sa dvaja, že trochu potrénujeme na nadchádzajúcu ultrasezónu. Začať treba opatrne, ale chcelo by to niečo originálne, vzhľadom k dátumu. Takže v názve nie je nič expresívne, len originálny horehronský miestopis, hej?   Ono tých miestopisných rarít sme mali cestou viac. Lebo začali sme v Chvatimechu, čo je sám osebe origo názov, ale hlavne konečná čiernohronskej železničky. Na rozdýchanie strmá zjazdovka k chate Bernardín. Už zarastá, l...   Celý článok
  Čo s poslednou aprílovou sobotou? No predsa Vitalcity SKYRACE®! V sobotu 29.4.2017   Ak ešte stále zvažujete, čo s poslednou aprílovou sobotou, máme pre Vás tip. Volovské vrchy v okolí Smolníka (okres Gelnica) budú otvárať svoje chodníčky skyrunnerom zo Slovenka, Maďarska aj Poľska. VitalCity SKYRACE® 2017 už po druhý krát zavedie milovníkov strmých stúpaní a technických zbehov do panenskej prírody horského masívu Zlatého Stola či Hekerovej. 27 kilometrová trať s kumulovaným prevýšením +2000m bude poriadna výzva. Registrovaní už sú aj...   Celý článok
 Včera sme zachytili z étera info, že na Zbojníčke kalamita, že sa neda hore ani dole. Dnes ráno plech a tak rozhodovanie bolo rýchle. Pomôžeme prešlapať stopu - ako ináč s lyžami bo bez lyži by bolo ťažko. Tak sme šli, ako bolo, vidno na obrázkoch. Nebolo až tak ťažko jak by sme si boli mysleli. Sneh sa odvčera zmenil zázračnou rýchlosťou takou charakteristickou tomuto ročnému obdobiu... A s výdatnou pomocou vetra samozrejme... Takže to prešlapávanie stopy až tak nebolelo, hlavne keď už tam stopa bola, že :) Nevideli sme žiadnu väčšiu lavínu až na...   Celý článok
Holá  amigos .. poznáte to , dovtedy s tým krčahom po vodu , až sa nakoniec uchodíte.. alebo to dáte  (to utrhnuté ucho myslím .. ) , ski-slovenská povaha , ak sa zakusneme , väčšinou sa uchodíme .. 03.03.2017 : cieľ  jasný – Gálfyho lajna z Prostredného hrotu , čiže z MSD smerom do Sedla pred Prosredným , (Stillov žľab?) niekde v polke odbočka do prava a stenou až na vrchol Prostredného . Podmienky takmer fajne , niečo nafotené z Lomničáku .. predpoklad – pôjde to .. Začiatok nástupu do žľabu .. ejha , malý odtrh, sem tam skala, ľadík, iná...   Celý článok
 První pokus, Široká a Žltá veža. Vždycky mi Karel psal, že jdou „dlouhé dny“, když jeli se Simonem trénovat „přechod“. Nyní na jaře se ovšem dny změnily na „dlouhé noci“! Vstávám doma, v Oldřichovicích u Třince, v jednu po půlnoci a ve dvě sedám do auta směr Smokovec. Je druhá půlka března, pátek. Přichází sms od Karla, „za hodinu vyrážíme, drž palce, užij svůj den.“ Tuto zimu spolu jezdíme po „smskách“. Každý máme jiné cíle. Já vrcholy a těžké sjezdy, Karel přechod a těžké sjezdy. Občas se však přece potkáme,...   Celý článok
V intervale štvrtok 30.3.2017, 16:OO až  pondelok 3.4.2017, 13:30 sa nám zadaril prechod skoro všetkých Tatrov zo Ždiaru až na Zverovku. Prešli sme veľa sediel a o čosi viac dolín. Podmienky sme mali pestré, od sračky v Beliankach, až po klasické jarné ľadové firny vlastne všetko okrem prašanu. Špecialitou bolo zmrznuté opršané čudo medzi Kopskými sedlami, kde lyža na povrchu vôbec nedržala, zato sa občas prepadla, aby podržala až príliš.   Podstatné, že na kráľovskej etape Brčalka - Popradské sme mali podmienky výborné a 3 zo 4 zjazdov boli úplne...   Celý článok
Najčerstvejšie skialpinfo z Vysokých Tatier: Od pondelka vďaka tomu, že bolo stále pod mrakom snehu neubudlo skôr naopak. Dnes sme sa výťahmi dopravili do Lomnického sedla, odtiaľ sme zišli do Filmaráku. Najprv na mačkách šetriac lyže a potom sme už vychutnali parádny sneh. Traverzli sme pod Veľký hang. Nalepili pásy a vyšli hore na Térynku. Napodiv bola výborná viditeľnosť a vysoká oblačnosť ochraňovala vzácnu snehovú pokrývku pred silným aprílovým slnkom. Nad Térynkou sme stúpali najprv smerom dozadu plánujúc sedlo Baranej strážnice. Mraky a hml...   Celý článok
Veľmi sa teším, že sa chalanom podarilo tento rok vykonať perfektné prechody, či už po stopách Tatarku, New Age alebo najčerstvejšie “klimatický okruh“. Všetko sú to veľmi náročné podniky, kde treba vystihnúť podmienky, byť pripravený a poznať Tatry. A práve spoznávanie Tatier je tá vášeň, ktorá ma stále do tých Tatier ženie.   Skialpová sezóna je u mňa tento rok poznačená koncom sladkého života doktoranda, nástupom do práce a skutočnými životnými starosťami a povinnosťami. Dní, ktoré môžem tráviť v horách je už menej o to ...   Celý článok
Na ostrov Santorini sa nechodí bicyklovať, ale keď sa vám naskytne taká možnosť, určite stojí za to. Ani všetky fotografie, plagáty v cestovkách a pohľadnice nedokážu vystihnúť čaro tohto kúska zeme v Egejskom mori. Raz za život Santorini určite treba vidieť!  Ktovie, či si to o ňom mysleli aj jeho obyvatelia 1600 rokov pred. n.l. keď nečakane vybuchol a zničil seba, všetky ostrovy dookola. Obrovská vlna tsunami zničila aj slávnu minojsku civilizáciu na Kréte, mnohými označovanú za bájnu Atlantídu. Výbuch bol katastrofálny a údajne až 100 krát silne...   Celý článok
V sobotu 8.4 sme v bezpečí domova pozorovali spravodajstvo z lavínovej aktivity vo Vysokých Tatrách. Padlo prakticky všetko aj samo od seba. Vôbec tie lavíny nepotrebovali pomoc dobrovoľníkov ako napríklad vo Východnej Železnej bráne či pod Sedielkom.  Obzvlášť kuriózny bol prípad poľského skiturownika ktorý krátko potom čo bol aj s kumpánmi v lavíne pod Sedielkom a kde pošetril lavínový batoh a nestihol ho na rozdiel od kolegov odpáliť tak chvíľu nato už nalyžoval zrejme v zlej viditeľnosti pod Téryho chatou do tzv. Jazernej steny. uvoľnil veľkú lav...   Celý článok
Chata pri Zelenom Plese 02.04.2017, 2h.45min ráno V noci som zrejme ani nespal, po dvoch dlhých skialpových dňoch vyrážam opäť z Brnčalky skoro ráno. Telo nie je najčerstvejšie, podmienky a počasie sú ale ideálne. Rozhodnutie, že sa dnes pokúsim o tento okruh padlo len včera keď som sa presúval cez sedlá z Chaty pod Rysmi. Videl som podmienky a aj to ako sa extrémna horúčava na slnečných svahoch pustila do biednej snehovej pokrývky. Rozmýšľajúc nad tým, že kedy by som to mohol ísť a predstavujúc si ako bude treba zbehnúť zase dole do mesta, oddýchnu...   Celý článok
Přemýšleli jste někdy nad slovem skialpinismus? Že se jedná o složeninu slov ski a alpinismus? Fakt tak zřetelný, že se na něj bohužel občas trochu zapomíná. Prostě buď se jde lézt, nebo se jde na skialpy. Ale my si řekli ne. A protože v letošním roce se různé varianty tatranských skialp přechodů dostaly do módy, rozhodli jsme se i my přispět svou troškou do mlýna a vytvořit něco nového. Těžký přechod, kde půjde jak o ski, tak o alpinismus. Nečekejte od tohoto článku vyprávění o tom, jestli nám chutnala snídaně nebo ne, jestli svítilo slunko n...   Celý článok
V piatok 17.03.2017 sme čiastočne po vzore neznámeho respondenta z Vetroplachmagazínu  zrealizovali kolečko severne od sedla Závrat cez Javorový Hrebeň. Trasu sme modifikovali nasledovne: Zbojníčka (VSD) - Závrat - dolina Rovienky - Predné Rohové sedlo - hrebeňom do Sedla nad Zeleným - Zelená Javorová dolina - Javorová dolina - Malý Ľadový Štít - Sedielko - MSD - Priečne sedlo - VSD - Hrebienok.  Parametre cez 2000 vm a cca. 18km. Luki nastupoval z dola teda dal cez 3000 vm a o 8-9 km viac, je to proste zviera. My dvaja s Jožkom sme si nástup pretrpeli na čelovk...   Celý článok
Desiaty ročník už skoro legendárnych pretekov, k tomu 40. výročie organizovaného skialpového pretekania na Slovensku, to sú základné čísla, ktoré teba poriadne osláviť. Oslavovalo sa 24.-26. marca - so štartom a cieľom tentokrát na liptovskej strane a s ubytovaním na strane oravskej. Zúčastnilo sa vyše 100 dvojíc, na ktoré čakalo viac ako 50km dĺžky a 6400m prevýšenia. Víťazi to dali za sedem hodín a dáke nepodstatné drobné, keby niečo. V piatok všetko začalo etapou - jednosmerkou z Bobroveckej Vápenice cez Sivý vrch k lanovke v Salatínskej doline. V...   Celý článok
 Trasa: Starý Smokovec - sedlo Závrat - Rovienková dolina - hrebeň za Javorovým rohom sedlo nad Zeleným - Zelená Javorová dolinka - Javorová dolina - Čiernou Javorovou do Čierneho sedla - chata pri Zelenom plese - Biela voda, cca 2770 v.m.   O tomto okruhu sme dobre vedeli nielen z ďalšieho článku ktorý vyšiel na Vetromagu nedávno. Elko tu je už ako doma a tak objavná cesta na miesta kde som nikdy predtým nebol to bola len pre mňa. Podrobný popis trasy už parádne zvládol Martin v spomínanom článku. Odklik nájdete dole. V tomto si zase môžete vychutnať bohat...   Celý článok
Tento prírodný klenot je jednou z najlepších ukážok zachovaného karpatského lesa u nás. O to vzácnejší, že leží v  lesníkmi stáročia intenzívne využívaných Balockých vrchoch, len slabých šesť kilometrov nad Čiernym Balogom, na južných svahoch doliny Brôtovo. A dostupný je priamo z asfaltky. Práve lesníci si už v r.1913 uvedomili jeho cenu, takže dnes je tu vyše 100ha najprísnejšie chráneného územia a 100ha jeho ochranného pásma. Vstup možný len s objednaným sprievodcom ( info tu ), ale aj z cesty je čo obzerať.     Len hore a do...   Celý článok
Bol to čas tesne predvianočný, sivý, ešte bez snehu v kotlinách. Aj cez deň prítmie vďaka dvojitej prikrývke: dole inverzná hmla, hore prichádzajúci front. Ale vyvenčiť telo treba... Pôvodný zámer bol ísť z Varína cez Suchý do Turčianskych Kľačian - väčšinou po zelenej (iba pod Suchým je kúsok červenej). Ale začiatok je príliš asfaltový, tak som vyrazil radšej zo Strečna po lúkach, po žltej. Je to krajší "nástup túry" a už tu bola o ňom zmienka ( napríklad tu ). Žltá sa na zelenú pripája pri smerovníku „Pod Jedľovinou“. Pot...   Celý článok
 Ofenpass sa nachádza vo Švajčiarsku v cípe kde sa stretávajú hranice troch štátov: Talianska, Rakúska a Švajčiarska. V úžasnom a nedotknutom prostredí Švajčiarskeho národného parku vedie cesta spájajúca dolinu Munstertal so Švajčiarskom. Cez Ofenpass musia rovnako prejsť všetci, ktorí v zime mieria do Livigna v smere z Južného Tirolska. Passo Stelvio je totiž v zime uzavreté, cez Ofenpass sa dá jazdiť celoročne.   Toto miesto obklopené úžasnou prírodou je dobrým tipom na podniknutie niektorej z populárnych bajkových túr, na svoje si tu prídu aj pe...   Celý článok
Skialp doma je ako chlieb každodenný. Sotva sa niekedy zunuje. Ale tak, ako obsah taniera má byť pre harmonický rozvoj tela i duše skialpinistu pestrý, je žiadúce, občas nazrieť aj za hranice domoviny. A aby sme vo svete nenarušili rovnováhu, púšťame sa tento krát viac na východ a hlavne južnejšie.                 02.03.17,             Rila: Výstup na chatu Rilské Jazerá, Parametre: 3,7 km, +550 / -0 vm Vyrážame. Dnes je vraj všetko relatívne a tak sa planéta pod kolesami našej čipnutej embéčky posúva stále viac na severozápad. D...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1467) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.