Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1480) >>

"Veľa ľudí sa zúčastňuje ultramaratónov z rovnakého dôvodu, z ktorého druhí berú psychotropné látky."

Scott Jurek

Pastýřská stěna v Děčíne

23.05.2017
Ferratová sezóna pomaly ale isto klope na dvere, nuž sa treba trochu rozcvičiť. U nás sú možnosti výrazne obmedzené a keď človek nechce cestovať priďaleko, logicky zavíta najskôr k susedom. Bratia Česi sú na tom o poznanie lepšie. Pomaly každým rokom tam vznikajú nové zaistené cesty roztrúsené po celej republike. Ale prečo by sme si mali vybrať jednu, keď môžeme mať naraz 16?! Luxus toľkých ferrát na jednom mieste ponúkajú v Děčíne. Pastýřská stěna sa vyníma priamo v centre mesta na ľavom brehu Labe. Vápencové takmer 100-metrové bralo bolo dl...   Celý článok
Centrál Javorového a černé linky v Tatrách Nakonec i tohle vyšlo, jsem unesený radostí. Už jsem tu chodil jak do houslí! Nádherná jízda ze SZ vrcholu Javorového štítu po firnové pláni do JZ kotle. Firn se sype pod lyžemi jako cukr krystal. Nad kotlem půl hodiny čekám a po desáté skáču přes malý práh do měkkého sněhu kousek před stínovou čáru. Pak ještě dvacet minut čekám uprostřed. Ve stínu je to zmrzlé a expozice veliká, E3. V půl jedenácté traverzuju nad skalami do sto metrového žlábku s klíčovým skalním prahem už skoro dole. Nejtě...   Celý článok
 Pozvánka Klub slovenských turistov a OZ Karpaty pozývajú na 31. ročník medzinárodného stretnutia expedičných turistov a netradičných cestovateľov EXPEDÍCIE 2017 na ktorom bude dvanásť prednášateľov na širokom plátne prezentovať vydarené podujatia z nenarušených alebo málo narušených oblastí, ktorým sa spravidla vyhýbajú masmédiá a cestovný ruch. Podujatie nemá komerčný charakter. Expediční turisti, horolezci, vodáci, cykloturisti, jaskyniari a  netradiční cestovatelia sa stretnú po 31. raz na najstaršom podujatí svojho druhu v Slovensku i v Č...   Celý článok
Dynafit vo svojej bežeckej outdoorovej kolekcii samozrejme nezabúda ani na to, čo obuť. Kolekcia nesie príznačný názov FELINE. Odkazuje tým na latinské pomenovanie čeľade mačkovité (felidae) a jej podčeľade mačiek (felinae). Ich bratranec snežný leopard (Uncia uncia - z druhej podčeľade pantheridae) sa predsa škľabí z každého produktu od Dynafitu. Toľko zoológia :-)     Feline SL (290g, s goráčom 330g)  je taký zlatý stred v kolekcii, ktorej základnými kameňmi sú podľa váhy zhora Feline Ultra (340g) a zdola Feline Vertical (250g). Názvy jasn...   Celý článok
 Ták a je to tu. Niečo, čo už ani byť nemalo. Niečo, čo bolo natočené trasúcou sa rukou na maličký foťáčik vždy až potom keď už bolo nafotené. Niečo, čo nám malo iba pomôcť zaloviť si vo vlastných spomienkach. Surové, drsné, autentické, neprikrášlované. Ako som už v článku spomínal: hodnota podobných projektov sa tvorí až ďalšími opakovaniami a následnou diskusiou. Ultra Scéna musí žiť a toto je jej potravou!   Kuknime už len čo nato svetová tlač a hor-or sa do kina :) teda domáceho kina:   Denník N:  "Zase tí naši extrémi...   Celý článok
Skončilo sa babie leto, lezecká sezóna, prišlo prvé ochladenie a srdce skialpinistu už túži po prvom snehu. V Tatrách a Fatrách sa potrebuje aj zem ochladiť a aj nejaký základ by sa zišiel. V Alpách je to trochu jednoduchšie. Ľadovec je garanciou snehu po celý rok a lanovka Vás vie posunúť do úplne iného sveta. A tak v novembri smer Stubai a na pár dni zažiť zimu. Stará známa chata Hildesheimer a jednoduché túry poveďla strediska a na bezpečnom ľadovci. Na úvod sezóny po 5-mesačnom pôste je to veľmi fajn. Sezóna bola v Tatrách veľmi fajn a...   Celý článok
Zlyžovanie Tatarkovej cesty z Kežmarského štítu do Cmitra s variantom podľa bratov Peťovcov  Deň : 1.máj 2017 , čas : 10.30 doobeda , počasie : konečne slnečno ,  aj keď rezko veterne .. ..  „Servus kluci“ .. zdravím dvoch  mierne prekvapených  bratov čechov   na vrchole Kežmarského štítu  ..  „tak čo , dáme poldeci ? „ snažim sa v dobrej nálade po výšľape prelomiť ich mierne prekvapenie z mojej prítomnosti na vrchole, ktorý sme mali v ten deň v pláne – i keď bez nejakej presnej dohody zlyžovať - Tatarkovou linkou a samozrejme di...   Celý článok
O Dolomitoch som toho v minulosti počul len málo, niečo v zmysle že sa tam lezie a sú tam pekné terény na cestný bike. Moje prvé kroky do Álp viedli ale úplne iným smerom: do Savojských a Walisských Álp na najvyššie štvortisícovky. A potom to prišlo: úplne neplánovane som sa ocitol v srdci Dolomitov, v ladínskej Val Badii. Mal som tu v kuchyni stráviť leto, nakoniec z toho boli letá tri. Samozrejme, bike som si zobral so sebou. Moja najväčšia biková vášeň bolo vždy objavovanie nového: chodníčky, zjazdy, singltraily. Pokiaľ možno, čo najuž...   Celý článok
 SMOLNÍK 29.4.2017: Desaťdielna skyrunningová séria odštartovala v poslednú aprílovú sobotu v Smolníku. Počasie bežcom prialo: mierne pod mrakom a teplota okolo 10 stupňov. Keďže pred pretekmi pršalo, a týždeň predtým aj snežilo, podklad bol mäkký a to sa mnohým páčilo. Padli traťové rekordy a oproti vlaňajšku si takmer každý vylepšil čas. 27 kilometrovú trať s kumulovaným prevýšením +2000m najrýchlejšie zdolal Preter Fraňo z Brezna a to za 2 hod. 42 min. 35s. Skromný vysokohorský nosič Chaty Milana Rastislava Štefánika sa po dobehu vyjad...   Celý článok
 Večer tretí deň stretnutia skialpinistov - horolezcov „Skialpstret 2017“ v priestoroch chaty Primula v Západných Tatrách bol krst knihy „Výber lyžiarskych a skialpinistických túr“ autora Stanislava Klauča. Tretie, rozšírené vydanie, okrem pútavého popisu túr upozorňuje na viaceré aspekty vykonávania túr ako sú kľúčové miesta, výnimočnosť tej ktorej túry či význam zmien podmienok v priebehu túry a pod.. Nájdete tu aj trasové body GPS vrátane GPX súborov, ktoré uľahčia postup v zhoršených poveternostných podmienkach. Novinkou je aj možnosť ...   Celý článok

Žiar poklusom

02.05.2017
Žiar nad Turcom, nie nad Hronom, keby čosi. Žiadne pobehovanie po meste :-) Lebo „chôdzobeh“ sa najlepšie uplatní tam, kde sú pekné miesta poprepájané dlhými hluchými (napríklad zvážnicovými) úsekmi. To všetko pohorie Žiar ponúka. Takže sa veziem vlakom na Kremnické Bane a mám asi sedem a pol hodiny na to, aby som sa dostal do Kláštora pod Znievom, na autobus. Motivácia je teda jasná, malo by mi to na tých asi 50km stačiť.   Na úvod rozohriatie po asfalte do Kunešova (aprílový ranný mrazík akurát doznieva) a za dedinou trochu orientácie po lúka...   Celý článok
Zober radšej loptu! - Alebo lyže!!! To čo v alpských krajinách vedia už dávno - že na bielom prášku sa dobre šlape - konečne sa dozvedeli aj ľudia u nás.  Skialpový boom je tu. Je to fakt.  Vedia to aj výrobcovia. Posledné roky zaznamenalo toto odvetvie naozaj veľký posun. Keď v mojich začiatkoch cca pred 20 rokmi bola diskusia len jedna: Rámové viazanie alebo pastičky? - Teraz už je chvalabohu tých otázok trošku viacej. Tá prvotná otázka je už ale definitívne vyriešená. Rámovým viazaniam v posledných rokoch odklepalo... Výrobcov pribudlo. Konkurenc...   Celý článok
Amfiteáter v Pule, starobylé centrum Trogiru, hradby Dubrovníku a... Diokleciánov palác v Splite bol poslednou štvrtou pamiatkou Unesco na chorvátskom pobreží Jadranu ktorú sme tu ešte nemali preskúmanú a nafotenú. Pri minuloročnom návrate trajektom z ostrova Brač sme pristáli doobeda práve v Splite a konečne využili príležitosť navštíviť nami tak dlho obchádzanú už legendárnu pamiatku. Pri vchádzaní do prístavu sme už zdiaľky pozorovali veľké turistické lode. Bolo nám jasné že v centre bude husto - a veru bolo. Trošku divoké vyriešenie parkovania...   Celý článok
 Do trzech razy sztuka, czyli narciarski trawers całych Tatr Po trawersie Tatr Wysokich w 2013 roku, Tatr Zachodnich w 2015 i próbie przejścia całych Tatr w 2014 i 2016r po raz kolejny podjęliśmy wyzwanie przejścia całych Tatr w jeden dzień. Po raz pierwszy próbowałem tego dokonać z Maćkiem Borowskim i Bartkiem Golcem w 2014r., ale wtedy warunki śniegowe nie dały nam szans. Całą akcję zakończyliśmy w Dolinie Wierchcichej, nie mogąc przebić się przez kosówkę. ...   Celý článok
 Report z dní pondelok-utorok 24-25.04 V pondelok ráno sme po rýchlom spáde udalostí posledných dní zamierili do Poľska. Parkovisko pri ceste do Zakopaného s názvom Brzeziny sme našli bez problémov. Výpalnícka búdka v pondelok zamknienta a čo nás potešilo oveľa viac: hneď od auta parádna snehová nartostrada. Vyšliapali sme zasneženou krajinou ako z "Mrázika" ku chate Murowaniec. Po občerstvení sme šlapali ďalej smer Kasprowy. Otvoril sa nám výhľad na okolité svahy a stali sme sa svedkami divadla ako partie Free borcov likvidovali posledné kúsky n...   Celý článok

Z Riti do Pekla

24.04.2017
Na prvoaprílovú sobotu vyšlo parádne počasie, a pretože sneh aj v stredných polohách už pomizol, dohodli sme sa dvaja, že trochu potrénujeme na nadchádzajúcu ultrasezónu. Začať treba opatrne, ale chcelo by to niečo originálne, vzhľadom k dátumu. Takže v názve nie je nič expresívne, len originálny horehronský miestopis, hej?   Ono tých miestopisných rarít sme mali cestou viac. Lebo začali sme v Chvatimechu, čo je sám osebe origo názov, ale hlavne konečná čiernohronskej železničky. Na rozdýchanie strmá zjazdovka k chate Bernardín. Už zarastá, l...   Celý článok
  Čo s poslednou aprílovou sobotou? No predsa Vitalcity SKYRACE®! V sobotu 29.4.2017   Ak ešte stále zvažujete, čo s poslednou aprílovou sobotou, máme pre Vás tip. Volovské vrchy v okolí Smolníka (okres Gelnica) budú otvárať svoje chodníčky skyrunnerom zo Slovenka, Maďarska aj Poľska. VitalCity SKYRACE® 2017 už po druhý krát zavedie milovníkov strmých stúpaní a technických zbehov do panenskej prírody horského masívu Zlatého Stola či Hekerovej. 27 kilometrová trať s kumulovaným prevýšením +2000m bude poriadna výzva. Registrovaní už sú aj...   Celý článok
 Včera sme zachytili z étera info, že na Zbojníčke kalamita, že sa neda hore ani dole. Dnes ráno plech a tak rozhodovanie bolo rýchle. Pomôžeme prešlapať stopu - ako ináč s lyžami bo bez lyži by bolo ťažko. Tak sme šli, ako bolo, vidno na obrázkoch. Nebolo až tak ťažko jak by sme si boli mysleli. Sneh sa odvčera zmenil zázračnou rýchlosťou takou charakteristickou tomuto ročnému obdobiu... A s výdatnou pomocou vetra samozrejme... Takže to prešlapávanie stopy až tak nebolelo, hlavne keď už tam stopa bola, že :) Nevideli sme žiadnu väčšiu lavínu až na...   Celý článok
Holá  amigos .. poznáte to , dovtedy s tým krčahom po vodu , až sa nakoniec uchodíte.. alebo to dáte  (to utrhnuté ucho myslím .. ) , ski-slovenská povaha , ak sa zakusneme , väčšinou sa uchodíme .. 03.03.2017 : cieľ  jasný – Gálfyho lajna z Prostredného hrotu , čiže z MSD smerom do Sedla pred Prosredným , (Stillov žľab?) niekde v polke odbočka do prava a stenou až na vrchol Prostredného . Podmienky takmer fajne , niečo nafotené z Lomničáku .. predpoklad – pôjde to .. Začiatok nástupu do žľabu .. ejha , malý odtrh, sem tam skala, ľadík, iná...   Celý článok
 První pokus, Široká a Žltá veža. Vždycky mi Karel psal, že jdou „dlouhé dny“, když jeli se Simonem trénovat „přechod“. Nyní na jaře se ovšem dny změnily na „dlouhé noci“! Vstávám doma, v Oldřichovicích u Třince, v jednu po půlnoci a ve dvě sedám do auta směr Smokovec. Je druhá půlka března, pátek. Přichází sms od Karla, „za hodinu vyrážíme, drž palce, užij svůj den.“ Tuto zimu spolu jezdíme po „smskách“. Každý máme jiné cíle. Já vrcholy a těžké sjezdy, Karel přechod a těžké sjezdy. Občas se však přece potkáme,...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1480) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.