Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1383) >>

Skialpinistické Lyžiarky - Adam Sport

Mecsek trail 2016

03.12.2016
Tak ako aj minulý rok, rozhodli sme sa tento november opäť navštíviť našich južných susedov a zabehať si na jednom z ich ,,horských” behov. V novembri je u nás zima, častokrát aj sneh a klíma v Maďarsku aj v tomto čase dovoľuje naplno si vychutnať beh v peknom prostredí, v ideálnych teplotách. Aspoň tak sme na to boli zvyknutí z predošlých ročníkov. Preteky sa konali v nedeľu v mestečku Pecsvarad blízko hraníc s Chorvátskom, takže sme sa presunuli už v sobotu a prespali v miestnom hrade :-)   Ráno pri pohľade z hradného okna sme utrpel...   Celý článok
Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Val Roseg - Chamanna Coaz 2587m. Skialpové možnosti v Engadine sú veľkolepé. Nie každý preto zablúdi do záveru údolia Val Roseg na chatu Coaz. Napriek svojej odľahlosti a pomerne komplikovanému prístupu však bola táto chata pred časom pasovaná časopisom Alpin ako jednu z najlepších skialpových chát v Alpách. V zime býva Chamanna Coaz otvorená podľa snehových podmienok cca od polovice februára do začiatku mája. Možnosti túr v dobrých snehových podmienkach sú výborné. Väčšina z nich ale vedie po ľadovci a tak je pot...   Celý článok
Prvý október, sobota baboletná. Teplo aj na hrebeni, ale okrem pavučín v ľufte aj modré nebo je opavúčené v predzvesti blížiaceho sa frontu. V dolinách hmla. Na fotky – kalendárovky to nie je, na prechádzku ideál. Takže ešte za tmy a kvapkajúcej hmly sa predieram lieskovým tunelom z Párnice na lúky. Vyššie: za chrbtom sa z hmiel derie na svet žeravá guľa, hneď povedľa Choča, nohy mám orosené. Bača pod Magurkou z maringotky kuká, kto tak skoro zdola ide: ľen abi ťa medveď nechitiu! Rozbitý vlek, funkčný vlek, cesta rozprávkovým lesom a Osnica s vý...   Celý článok
Nedivte sa, že nevidíte žiadne autentické fotografie, v tom čase (1950) som nemal na aparát peniaze. Vidíte digitálnu kompozíciu. Po prvej mojej lyžiarskej túre skončili lyže rozrúbané na fakličky v peci, ale po prihlásení do športovej školy som „vyfasoval“ kompletný bežecký výstroj. Takže po istom čase som bol na snehu znovu mobilný. Že som tie laty už aj lepšie ovládal, to už som po mnohých tréningoch (a už aj po dorasteneckých pretekoch) zbadal aj sám. Ale moja túžba, ísť aj do terénu na lyžiarske túry, mi nedala pokoj vymyslieť aj ďalšiu...   Celý článok
 Ako už teda býva dobrým zvykom (lebo 3. ročník) rád by som Vás v mene organizátorov pozval na skialpový filmový festival Snehová vločka. Stretneme sa už túto sobotu 26. 11. 2016 od 15,00 v DK Dúbravka v Bratislave a premiérovo aj v sobotu 3. 12. 2016 v Poprade v kine Tatran rovnako od 15,00. Máme pre Vás nachystaných zaujimavých hostí, ktorí Vás prostredníctvom fotiek a videí prevedú zaujímavými oblasťami ako Japonsko, Irán, Korzika, Gruzínsko, Himaláje. Nebude chýbať čoraz viac populárne Nórsko a tradičné destinácie ako Alpy a Tatry. Tešiť sa mô...   Celý článok
 Na pomedzí troch krajín, Rakúska, Talianska (Južné Tirolsko) a Švajčiarska sa nachádza Reschenpass 1504m. cestný prechod medzi It./A. Neďaleko je osada Reschen, na brehu priehradného jazera rovnakého mena. Obrázok kostolnej veže trčiacej z jazera, asi najznámejšieho pohľadu z tejto oblasti ste už zrejme videli v nejakom turistickom prospekte.   Práve v tejto oblasti s krásnou prírodou a výbornými podmienkami vznikol unikátny projekt: Nachádzajú sa tu štyri lanovky prevádzkované aj v lete, jednou z nich je sedačka. Medzi týmito boli vybudované traily pre ho...   Celý článok
Koniec augusta, krásne počasie, ale lýtko hnevá, peši na hory sa nedá. Tak beriem cesťák a idem kopce aspoň zdola obzerať, že sa dobre rozmontujem. Už dávno som chcel vyskúšať cestu z Kysúc na Oravu, tak nastal čas... Bude to vlnité, no len tri vážnejšie kopčeky sú na programe: Lutiše, ten prechod medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou a Príslop nad Oravským Podzámkom. Dokopy asi 150km. Na úvod trochu adrenalínu: treba sa z Turca do Strečna dostať. Ale je nedeľa ráno, aspoň kamióny nechodia. Zato povytláčali asfalt do vlniek pekne na krajnicu, kto...   Celý článok
Vysoké Tatry, Starý Smokovec - Hrebienok Dá sa to. Treba len správne načasovať formu a zvoliť správne miesto štartu. Ak sa rozhodneš pre Hrebienok, máš vyhrané. Potom už len vyklepať svaly, dobre zaviazať bežecké topánky ( nemusia byť do 200 g ), tri hlboké nádychy a...môžeš vykročiť do prvej z troch bývalých rozhodcovských veží pod Hornou lúkou. Ako na dlani sa Ti ukážu postupne všetky chaty zo slovenskej strany Vysokých Tatier. Do detailu prepracované makety nie sú len tak voľne pohodené – naopak, obklopujú ich denným svetlom podsvietené XXL...   Celý článok
  Smolník, 13.11.2016: Horský beh Smolník znamenal pre 174 bežcov zážitok, náročné podmienky a aj prvý sneh sezóny. Druhý ročník trailového bežeckého podujatia Horský beh Smolník (HBS), a jeho dve rozlične náročné trate, už majú svojich víťazov. Najprv však trocha štatistiky. Aj napriek sneženiu, vetru a teplotám okolo nuly, sa na štart HBS 2016 postavilo 174 pretekárov, z toho 6 Maďarov a jeden Francúz. Bežci si mohli zvoliť z dvoch tratí: dlhej s názvom „Beh hrebeňom Volovských vrchov“ (33 km s kumulovaným prevýšením 1400m) a krát...   Celý článok
 Chiavenna (350m.n.m.) Taliansko Približne v polovici marca biednej zimy roku 2016 sme vyrazili s talianskymi priateľmi z Chiavenny na exkurziu do ich domáceho revíru - do doliny ktorej nepovedia ináč ako: Valle Spluga. Na mape ju ale nájdete aj ako Val San Giacomo. Najznámejším miestom tejto rozľahlej doliny je práve lyžiarske stredisko s rovnakým názvom: Madesimo. Pre uctievačov boha Prašanu to nebude zase až tak úplne neznáme meno. Naším cieľom ale nie sú vleky a upravené zjazdovky. Malé autíčko so štyrmi ľuďmi na palube a štyrmi pármi lyží na strešn...   Celý článok

Hikemalaya

12.11.2016
To nádherné vedomie, že mám dostatok skúseností na to, aby som niekde sám nezahučal, mám bombové vybavenie a môžem sa vybrať preletieť nejaké hory. Lezenie v Tatrách už koncom februára stálo za deravý groš, nuž som sa vybral, prepytujem, do Himalájí.   Z hľadiska lietania je Nepál pomerne vyhľadávaným miestom na kurírovanie z tzv. zimnej depresie. (totiž v zime sa v našich podmienkach nedá skoro vôbec lietať a telo pilota je na tomto stimulante závislé, prejavuje sa najmä zvýšením objemu nadávok pri sledovaní predpovede počasia, bezprizorným poh...   Celý článok
 Ranná zápcha na predmestí Catanie. Presúvame sa od Etny dole na juh. Potom čo náš pokus o jej vrchol zastavili snehové vločky ideme sa zohriať. Netúžime si zopakovať zapchaté ulice a posúvanie sa v zápche a tak kedysi hlavné mesto stredomoria Syrakúzy od nás dostáva košom... Odbočujeme z diaľnice smerom na mestečko Sortino, ktoré je východiskovým miestom na návštevu náhornej plošiny Pantálica a kaňonu riečky Anapo. Voda z nej kedysi slúžila Syrakúzam a Rimania tu dokonca vybudovali aquadukt čiastočne vytesaný v skale. Skalné útesy nad riečkou Anap...   Celý článok
Máte doma staršie skialpové lyže s viazaním dynafit bez bŕzd a neplánujete na tom nič meniť... Problém je ale sakra chcem ísť na dva dni polyžovať na zjazdovku ale bez bŕzd? Riziko, poznám to absolvoval som minulý rok, nič sa nestalo ale... Máte strach zo stratenej lyže pri skialpovej túre a chceli by ste to nejako vyriešiť? Samozrejme nie kompletnou výmenou výstroje :D Pri oboch prípadoch sa ponúka ako ideálne riešenie novinka od značky Kreuzspitze. Skialpové brzdičky ktoré sa dajú použiť všade tam, kde sa dajú použiť haršajzne Dynafit. Prečítajte ...   Celý článok
 Pieninský narodný park ponuka zaujímavé a pekné MTB trasy najmä na poľskej strane. Stačí vyraziť z Červeného kláštora prielomom Dunajca alebo z Lesnice za hranicu  do mesta Szczawnica. Odtiaľ je veľa možností na sever aj východ do pohoria Beskid Sadecki. Zo Szczawnice som pokračoval do dedinky Jaworki a odtiaľ hore na sever popri Czarnej wode, asfaltka sa po pár km zmení na lesnú šotolinu, vystúpa do sedla Przehyba, kde nájdete dobre značené cyklo aj turistické trasy a poľských bikerov. Odtiaľ ostro doprava ľahkou širokou vstevkou na Wielky Rogacz 1132m n...   Celý článok

Horalfest 2016

06.11.2016
Festival umeleckej tvorby o horách predstavuje program   VYSOKÉ TATRY, 18.10. 2016: Horský internetový klub (HIK) v spolupráci s mestom Ružomberok, Zväzom slovenských fotografov a cestovateľským portálom Infoglobe organizujú v poradí už 9. ročník medzinárodného festivalu umeleckej tvorby o horách – HORALFEST 2016, ktorý vôbec po prvýkrát opustí oblasť Vysokých Tatier a presunie sa do mestského prostredia.   V dňoch 11. a 12. novembra 2016 budú patriť priestory Kultúrneho domu Andreja Hlinku v Ružomberku horalom, ktorí budú súťažiť v troc...   Celý článok
Na lúkach pod Ruským sedlom nás budí silnejúce vtáčie čvirikanie, ako pribúda svetla a obzor nad pohraničným hrebeňom ružovie. Dnešný posledný deň „expedície“, bude kratší na pochod, ale potom dlhší na cestovanie. Treba sa nám len dostať cez vysťahovanú dedinu Ruské a popod kopec Saganovec do Runiny, na autobus. Komplet po modrej.   Do Ruského schádzame krížom cez serpentíny starej cesty, len škoda, že náučný chodník kopíruje práve tie serpentíny. K niektorým infotabuliam to máme ďalej a zachádzať sa nejako nechce. Isto sú na nich zaují...   Celý článok
 Keď nesneží... Začiatok roku 2016 a my zúfalo pozeráme na meteoblu.com a tam ani vločka snehu. Teploty plus. A to som písala presne pred rokom, že Európe chýba snehová pokrývka, tak aspoň Sant Móricko. Ale teraz aj hlavný aktér stránok vetroplach.sk píše, že sa zelená Móricková tráva a jedna z prvých túr je na bežkách. No, na našich stranách nápodobne: buď sa po 10x stúpa na Skalnaté po zjazdovke, alebo ja po zjazdovke na Sv. Petr v Špindli, a to na Silvestra počítam, že ľudí lyžujúcich dole v 7-radoch. Zámer máme Zermatt. Pýtam sa kolegov vo Š...   Celý článok
 Muránsky hrad patrí rozlohou k najväčším a nadmorskou výškou 938m. k najvyššie položeným hradom na Slovensku. Viacej ale už v textoch prefotených do fotogalére.   Vyrazili sme zo sedla nad Muránskou hutou pri odbočke na Prednú horu. Po žltej značke sme sa traverzom s občasnýmy preliezkami asi za 1:30 hod. dostali ku chate pod Muránskym hradom (bolo otvorené základné občerstvenie, borovička, rum...   Parádna jeseň je asi najlepší čas na podobné prechádzky. Výhľadom z hradného vrchu nič nestálo v ceste. Je vidieť, že na hradnom vrchu prebiehajú ...   Celý článok
Noc v sedle pod Čierťažou: zo spánku nás budí hluk štvorkolky. O chvíľu tíchne len kúsok od nás. Nechápem: to aký pako sa sem teraz trepal? Ráno pozerám a neverím druhý raz: mašina zapichnutá v kroví, vedľa dva spacáky. O chvíľu sa z nich ale vykľujú poľskí pohraničiari. Pobalia sa, povrčia dookola, popýtajú sa kto všetko tu spal a miznú nazad skade prišli, do doliny. Hmmm, divná služba... Zato nás čaká pekný deň, striedavo v tieni lesa a na poloninách s výhľadmi. A čučoriedkami :-) Ideme cez Borsukov vrch, Čelo, Jarabú skalu, Ďurkovec, Pľ...   Celý článok
Dvadsať kilogramov v batohu obsahuje paraglide, prilbu, odľahčený stan, baterky a šesť kusov sušenej strovy. Ten batoh nesie na chrbte konštrukčne nenápadný (útly) Ďuro s blonďavou hrivou pod ktorou sa ukrýva továreň na sny. Stopuje zo stredného Slovenska na lietadlo smerujúce z Prahy do Južnej Afriky, priamo do Dračieho hrdla, Drakensbergu .   Konajú sa tam totiž preteky X-berg challenge spočívajúce v prekonaní vzdialenosti 146km divokou a skoro nedotknutou krajinou Drakensbergu, sú inšpirované Redbull X-alps. Pretekárom môže byť ultraprekladač nôh (b...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1383) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.