Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1571) >>

Skialpaktuál z predvianočnej Žiarskej

18.12.2017
No konečne som sa tiež dostal na lyže... Na rozbehnutie nôh aj pásov po letnom spánku je Žiarska dolina dobrá, takže tu je stav z nedele 17.12. Jednou vetou: na betón zamrznuté a na tom čerstvá vrstvička jemného prášku nezviazaného s podkladom, od 0 do 10cm, podľa toho kam čo nafúkalo. Do lyží sa dalo skočiť kúsok nad parkoviskom, hrkotanie po ľade tíchlo vďaka snehu vari od tretieho kilometra. Na skratky je mimo cesty ešte primálo snehu, aj na zákrute pod chatou. Najprv do Žiarskeho sedla: medzi chatou a Terasou samozrejme vyleštená stopa, niekde bolo tr...   Celý článok
Bežná konštelácia, Benno a ja plus pár Bavorákov, sa stretáva na mníchovskom letisku. Nikto nenapísal poslednú vôľu, beží sa „len“ 54km. Lety do Škandinávie končia skôr, ako stihneš zjesť polovicu chleba, a už vystupujeme na suchom letisku v Oslo. Krásne mesto nad krásnym zálivom. Napadne mi: „tu by sa dalo aj žiť“. Dlho sa ale snívať nedá, berieme krámy a autobus nás hneď vezie hore do kopca. Kam inam, od mora? Nad mestom jesto už snehu dosť, tak asi predsa len budeme musieť bežať. Popri dlhom jazere Mjøsa prídeme do Lillehammeru. Tam sa n...   Celý článok
Možností, ako sa dostať na najvyšší vrch Štiavnických vrchov je niekoľko. My sme sa rozhodli pre viac ako poldenný okruh z Banskej Štiavnice. Ide o krajinársky veľmi pestrú túru. Striedajú sa tu lesy s lúkami a sídlami. Scenériu dopĺňa množstvo historických a technických pamiatok roztrúsených po krajine.   Parkujeme pod botanickou záhradou. Odtiaľ kráčame k historickému centru, kde sa napájame na červenú turistickú značku. Pokračujeme k Nového zámku a popod Piargsku bránu k cintorínu. Značenie na strome nás naviguje doprava k tajchu Klinger. ...   Celý článok
 Začiatok tejto zimnej sezóny je bohatý na sneh. Pamätníci nepamätajú kedy bolo vo vysokohorskom prostredí Vysokých Tatier o tomto čase toľko veľa snehu. Materiál nazbieraný za posledný týždeň som sa pokúsil zosumarizovať aspoň do tohto krátkeho reportu: V pondelok 4.12. sme ráno vyrážali do terénu z chaty pri Zelenom plese. Zamestnenci chaty nám hlásili, že už skoro ráno pozorovali veľkú prachovú lavínu z Nemeckého rebríka, prachový mrak z nej zasiahol aj chatu... Najprv sme vyšliapali do žľabu pod Malou Zmrzlou, kde sme pri lyžovaní spustili mal...   Celý článok
Keď vaše živobytie a popri ňom aj to, čím žijete závisí od neustálej TOP fyzickej formy aj menší zdravotný problémik môže pekne potrápiť. Pre človeka tráviaceho na nohách celý pracovný čas a potom aj veľkú časť toho voľného však aj menší problém s chodidlom dokáže vyrobiť poriadne vrásky. Áno, samozrejme viem, že potrebujem kvalitnú obuv v práci rovnako ako aj pri behu, bajkovaní či skialpe ale obdobie bez problémov dokáže pozornosť otupiť a problémik je na svete. Používal som v minulosti už viac krát rôzne ortopedické vložky do topáno...   Celý článok
Zákerná jeseň 2017: pracovné dni pekné, víkendy hnusné. Aj ten „trojdňový“ od 17. do 19.11. bol taký. Najskôr som sa tešil pozitívnej predpovedi, ale ako sa blížil, aj predpoveď sa blížila „k normálu“. To už ma dožralo, tak som vo štvrtok jednoducho zdrhol z práce. Veď nerobím vo fabrike pri páse...   Ráno ako v mrazáku, v dolinách opar a prevaha sivej, ale obloha azúrová, prísľub posledného pekného dňa pred frontom. Vo vyšších polohách už sneh, ale ja som si zmyslel hľadať posledné žiarivé farby jesene len v maratónkach. Takže na...   Celý článok
Ultrášska sezóna (aspoň pre mňa) skončila, je čas stručne zhodnotiť aj dojmy zo sofistikovanej športovej chémie značky X-iont, ktorú som vďaka firme Sloger dostal možnosť ochutnať a vychutnať v hojnom množstve, taaaakže sa aj iným ušlo, taaaakže dojmy to hádam nebudú len čisto subjektívne.   Najprv jonťák: X-IONT Speed hypo je univerzálny sirup na zavodnenie a mineralizáciu pred výkonom a počas výkonu, ktorý podporuje aj vysokým obsahom kofeínu. Dokonca takým vysokým, že na etikete je upozornenie pre registrovaných športovcov. No, neviem či je ...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Starý Smokovec - Hrebienok - VSD - sedlo Závrat, piatok 1.12.2017 Po včerajšom snežení ktoré potešilo nielen motoristov sme dnes vyrazili skontrolovať stav hlavných komunikácií do Veľkej Studenej doliny. Super správa je, že sa dá v pohode šlapať po ceste na Hrebienok a rovnako dobre sa dá aj zlyžovať. Magistrála je tiež ok. Ráno potešilo, že bola upravená skutrom. Hore sme šlapali Húpačkami, ktoré boli tiež prejdené skutrom - TOP podmienky. Chodník dolinou je tiež v podmienke, hore i dole, na túto dobu je to za 5 hviezdičiek. Nad Brá...   Celý článok
November nedočkavo poskakuje za dverami. Kým na Slovensku sa už veselo šliape na pásoch, v Dolomitoch ešte zúri neskoré babie leto. Síce dosť chladné, ale dostatočne slnečné a suché. A tak uprostred jednej krásnej noci zastavujeme na Passo Falzarego (2105 m). Vonkajšia teplota, sama osebe dosť nízka, je zrážaná prudkými poryvmi vetra. Zvyšok noci musíme nejako prežiť, potom bude lepšie. Ráno nás slnkom omaľované kopce vyťahujú zo spacákov. Najvýraznejšie žiaria tie, čo sú najbližšie: Lagazuoi a Saas de Stria. Ten prvý menovaný je naším cieľom. ...   Celý článok
Šípska Fatra je najsevernejší podcelok Veľkej Fatry, už mimo územia národného parku. Len niekoľko maloplošných chránených území je tu, ale jej krajina je veľmi príjemná pre oko aj nohy: nie veľmi poznačená masívnou ťažbou dreva (zatiaľ?) a husto vyzdobená krasovým reliéfom. Bralami, vežičkami, ale aj závrtmi a jaskyňami. Väčšinou lesné chodníky, málo zvážnic aj asfaltu. Váh medzi Ružomberkom a Kraľovanmi ju „prepílil“ na dve časti. Tak tú severnejšiu, medzi Čebraťom a Šípom, som sa snažil prepojiť súvislou čiarou do takej „sťaby hr...   Celý článok
Akože dlhodobý test, hej? No skôr osobné poznatky, samozrejme... Už rok rasujem mačacie pazúre po všetkých možných povrchoch a musím hneď na úvod povedať, že som s nimi maximálne spokojný, najmä v porovnaní s mojimi nemenovanými starými trailovkami. Ale aj celkovo - v porovnaní s botami, ktoré som mal doteraz na nohách.     Sadli mi až na drobnosti úplne parádne od začiatku, ale to je samozrejme individuálne. Vrch jazyka, o ktorom som myslel, že pri dlhších štrekách ma bude rezať do ohybu nad priehlavkom, nerezal. Po prvých pocitoch, že sú mi...   Celý článok
Či už ste skialp sezónu 2017/2018 zahájili alebo nie, skialpový filmový festival Snehová vločka je tu pre všetkých, čo majú radi pohyb na lyžiach mimo zjazdoviek. Stretneme sa už túto sobotu 25. 11. 2017 od 16,00 v DK Dúbravka v Bratislave a pre veľký úspech aj v sobotu 2. 12. 2017 v Poprade v kine Tatran, rovnako od 16,00.   Nebudú chýbať tradičné a netradičné skialpové oblasti a naši tradiční a aj noví hostia vás prostredníctvom fotiek a videí prevedú zaujímavými oblasťami ako Pamír, Bolívia a Gruzínsko. Lavíny budú témou metodickej predná...   Celý článok
Večer: sobota náročná, ledva do postele v reálny čas, nedeľu plánovať sa nechce, domáce ihrisko to zaistí... Ráno: prvé októbrové, topí sa v hmle. Ale viem, že hore je raj. Už nastrojený, pozerám z okna, aký to ide bus? Jasné, ten môj, č.27, no neva. Popretekáme sa :-) Lebo prišla chuť na čapovanú, vysokohorskú, ale si ju musím zaslúžiť. Tak utekám. Rýchlo, lebo preteky. A okrem toho najhnusnejšia, industriálna, ošumelá, opustená, hmlisto sivá časť Vrútok, Slnko ako mesiac v splne. Diaľnica, podjazd, Váh a kanál, mosty. Bus akurát dorazil do Kľ...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Malá Studená dolina - kotlina Piatich Spišských plies - masív Baraních rohov Hneď na úvod oznam: túto túru sme naposledy išli v závere zimy 2016/17, z nej aj pochádzajú všetky fotky v tomto článku. Pri pohľade na nárast popularity skialpinizmu sa určite budú niekomu hodiť aj nasledujúce informácie. Je samozrejmosťou, že najnavštevovanejšie skialpové lokality v tejto oblasti sú notoricky známe sedlá: Baranie a Priečne sedlo, ktoré sú zároveň aj dôležitými dopravnými spojnicami medzi dolinami.  Pre skialpinistu, ktorý už spomínaný...   Celý článok
SMOLNÍK 11.11.2017: Tretí ročník HBS 2017 (Horský beh Smolník) priniesol skvelé výkony 216 zúčastnených bežcov a stanovil traťové rekordy. Zlepšili sa muži aj ženy na krátkej aj na dlhej trati. Spomínať sa bude na slnečné počasie, poletujúci sneh, teploty okolo piatich stupňov či na zamrznuté vrcholky Volovských vrchov. Bol to naozaj vydarený ročník, ktorý prekvapil hojnou účasťou aj výkonmi. Dlhá trať „Beh hrebeňom Volovských vrchov“ pod taktovkou Katky a Miša Lamiovcov Michal Lami (ALL4RUN KOŠICE), známy najmä vďaka horskej cyklistike, uk...   Celý článok
Známy horský filmár z Liptova Rasťo Hatiar chystá na jeseň premiéru svojho najnovšieho filmu s názvom Teória šťastia podľa Rybanského. Diváci budú mať možnosť prvý raz uvidieť tento film na známom festivale v obci Dúbrava na Liptove. Pri tejto príležitosti sme Rasťovi dali pár otázok a zároveň vás všetkých pozývame na premiéru filmu:   Ako vznikol nápad natočiť takýto film? Prvá časť nápadu vznikla na expedícii vo Švédsku, kde som bol spolu so synmi Ľuba Rybanského staršieho s Ľubom a Maťom Rybanskými. Tam sme sa počas dlhých stude...   Celý článok
V roku 2006 vyšla kniha Piz Badile – katedrála zo žuly, ktorú napísali Marco Volken a Giuseppe Miotti a ktorá  zachytáva históriu alpinizmu na jednom z najznámejších alpských vrcholov, ležiacich na hranici medzi Švajčiarskom a Talianskom. Hlavne jeho SV stena patrí medzi vyhlásené severné steny v Alpách. Horolezeckú históriu na Piz Badile písali v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch minulého storočia významne aj slovenskí a českí horolezci. Autori publikácie vysoko hodnotia náš prínos lezeniu na Badile a konštatujú, že práve československí lez...   Celý článok
V pondelok večer zvádzam ťažký morálny boj medzi povinnosťami a potrebami. Na zajtra hlásia posledný deň "pekna" pred dlhšou usmoklenou periódou. Som uťahaný, tak rozhodnutie nesilým a nechávam ho na ráno. A keďže ráno je múdrejšia večera, počas raňajok oznámim flákačský plán. Do pol hodiny je č.1 umiestnené v škole, č.2 v škôlke a s č.3 a manželkou fičíme k svokrovcom do BB a ďalej už sám smer ZT. Z dialnice analyzujem obrovský fľak na Baranci. Vytopené to zrejme nebude, skôr lavína. Netreba to dnes podceniť hoci HZS uvádza jedno...   Celý článok
Sobota 4.11.2017 Pre veľký úspech minuloročnej októbrovej akcie sme túto sezónu začali opäť na Chabenci, hoci skoro o mesiac neskôr. Trojboj sme obmedzili na dvojboj a do Struhárskeho vydreli z Baukovej nasucho. Tu na kóte 1350 sme zapli a sem aj dolyžovali. Sneh voči minuloročnej "first snow party" teda nižšie, zato nerovnomernejšie rozhádzaný. Južné svahy Chabenca sú však tie, kde sa podľa očakávania malo naukladať a veru sa aj naukladalo. Až tak že sa neudržalo a miestami celkom vážne povypadávalo. My sme tu však dnes kedy je bezpečne, hoci ko...   Celý článok
 Chata pri Zelenom plese - Baranie s. - Térynka - Sedielko a naspäť   Presne 7.11.2017 som ako jeden z posledných, minimálne podľa Knihy tvárí som mal taký pocit vyrazil otvoriť Skialp sezon 17/18. Aktuálne a užitočné info pekne po poradí: V prvom rade spomeniem trasu Biela Voda - Chata pri Zelenom plese (Brnčalka). Podmienky absolútne nevhodné pre lyže. S lyžami som ráno vyrazil od chaty. Celá Veľká Zmrzlá dolina (VZD) je tvrdý, miestami ľadový sneh, viackrát som použil mačky a odporúčam používať aj kritické myslenie. Pri návrate som vo Fla...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1571) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.