Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1503) >>

Proč bychom měli chodit, když můžeme běhat?

(Kilian)

Livigno MTB - okruh Valle del Monte - Val Minor

20.07.2017
 Taliansko/Švajčiarska hranica, Livigno, Engadin Aj keď o parádnej túre cez dolinu Valle del Monte tu už bola reč teraz si predstavíme ďalší bajkový okruh využívajúci túto trasu. Čakajú na vás dva výšlapy aj s tlačením a odmenení budete hneď dvoma veľkolepými zjazdami. Popri tomto nebudete drieť gumy na viac ako dvoch kilometroch asfaltu a celkové stúpanie tiež nebude extrémne: iba cca 1300v.m. Na túru sme vyrážali od parkoviska pri dolnej stanici lanovky na Diavolezzu, samozrejme pri štarte z Livigna sa len napojíte na okruh a zjazdy aj stúpania si dá...   Celý článok
Ako posledné roky, začať musím zas obligátne, výčinmi atmosféry. Po tom, ako počasie v r.2015 pohrozilo a v r.2016 Stíhačku zrušilo, teraz asi všetci hypnotizovali meteoweby, či sa v tom blížiacom fronte nejaká štrbinka predsa len nenájde... Lebo v piatok pekne, v nedeľu zas, akurát sobota to mala schytávať od rána a my s ňou: „Prevažne veľká oblačnosť. Postupne na viacerých miestach prehánky, dážď, ojedinele aj búrky, na hrebeňoch Tatier sneženie. Teplota vo výške 1500 m okolo osem stupňov.“ Len ten víchor nemal byť ako vlani. Lenže: roz...   Celý článok
 Osada Trsteno sa nachádza na pobreží asi 25km nad Dubrovníkom. Človek ju veľmi ľahko prehliadne, blížiac sa k Dubrovníku ho možno na sekundu zaujme mihnúci sa obrovský platan. Tento raz sme sa už na toto miesto zamerali detailne a oplatilo sa. V Trstenom sa totiž nachádza jediné arborétum na východnom jadranskom pobreží. Nevzniklo tu len tak náhodou. Základným predpokladom boli prírodné podmienky, a tie sú vďaka prameňu sladkej vody, pretekajúcej cez Trsteno, viac než vynikajúce. Za arborétum vďačíme stredovekej šľachtickej rodine Gučiovcov, ktorá tu...   Celý článok
 Taliansko: Bormio - St. Caterina Valfurva Po obedňajšej zmrzlinovej pauze sa uličkami presúvame ku stanici lanovky Bormio 3000. Máme síce v nohách veľkolepý zjazd z passo Zebrú a výšlap od chaty Pizzini ale vďaka vývozu na chatu sa náš deň ešte nekončí. Kupujeme lístky na lanovku. Cena je nižšia ako na Skalnaté pleso, prevýšenie vyššie, bicykel zdarma...V polovici prestupujeme do menšej lanovky. Sme sami, frírajderi už sú poobede unavení. Vďaka Mirovým skúsenostiam ideme na istotu, je to parádne nechať sa takto raz za čas potiahnuť, času je málo a ...   Celý článok
Nie, žiadna pivná turistika, len krátka prechádzka: z Hornej Mičinej cez Kozlinec, Vartovku a Urpín do mesta. Tak na tri hodky, pohodovo, aj pred večerou sa dá. Lebo Urpín pozná každý, aspoň z počutia, že? Ale mať ho ako turistický cieľ, keď je priamo nad mestom? Skôr taký piknikový...   Prechádzka je to síce krátka, ale cestou sa núkajú veľmi pekné výhľady do krajiny, kvôli ktorým sa oplatí postáť. Na začiatku (na žltej z dediny a potom na modrej v stúpaní na Kozlinec) sú výhľady najmä na východ k Poľane a na západ na Kremnické vrchy. ...   Celý článok
 Taliansko - Švajčiarska hranica južne od Livigna. Val Viola, Val di Campo, Terra Magnifica, Livigno Alps, Corno Dosdé 3232m.n.m. Vyrážam na bajku  z dobre známeho parkoviska Sfazú na švajčiarskej strane medzi Poschiavom a passom Bernina. Šotolinou sa cez Val di Campo dostávam hore až na Švajčiarsko-Taliansku hranicu. Úseky na záverečnom traily musím samozrejme tlačiť, nevadí vynahradím si to cestou nazad. Po ceste mám viacero chát: Saoseo v doline Val di Campo, za hranicou je Rifugio Viola a odtiaľ mierim k tretej chate: Rifugio Federico Valgoi ktoré spravuje rod...   Celý článok
Sobota ráno 1. júla, Terchová, námestie pod plechovým Jánošíkom: Maťo Drozd hlási dve minúty do štartu a pod štartovou bránou nikto... Okrem neho a niekoľkých ďalších organizátorov. Dôvod? Pretekári sa neďaleko odtiaľ tlačia ako ovce v košiari pod igelitovými strieškami trhovníckych stánkov. Lebo počasie zas ukazuje, že aj tentokrát (ako zatiaľ každý rok) prispeje k extrémnosti najnáročnejšej slovenskej stovky. Aladin nesklamal a po tropických horúčavách minulých týždňov poslal na Slovensko pár frontov s lejakmi a búrkami. Ten posledný ...   Celý článok
 Ťažká skolióza = dve zátačky chrbtice nad 60 stupňov, kratšia noha, natočená panva, stlačené vnútorné orgány. Perspektíva=bolesti, lieky, oslabenie funkcie pľúc. O behaní v horách a ultramaratóne sa v žiadnej odbornej ani laickej diskusii nepíše. Tak snáď budem prvá. Rýchlo som rástla, chrbtica sa mi zosypala v detstve, keď som mala 5 rokov. A hneď boli z toho zákruty s veľkými stupňami. Nepamätám si, aký je život bez bolesti chrbta. 10 rokov v detstve som bola liečená korzetom. Chrbtica stuhla a vôbec sa neohýba. Viem skloniť hlavu a potom sa ohn...   Celý článok
 Pri mapovaní chorvátskeho pobrežia Jadranu tentoraz zavítame do mestečka Primošten. Nachádza sa v strednej Dalmácii niekde na polceste medzi Šibenikom a Trogirom.  Primošten je malebné chorvátske mestečko s veľkou turistickou tradíciou. Nachádza sa na poloostrove spojenom s pevninou úzkou šijou. V 16. storočí bolo ostrovné osídlenie spojené s pevninou mostom. Mesto bolo obkolesené hradbou s vežami ktoré boli odstránené v 19. storočí. Dnes je Primošten spojený s pevninou cestou na hrádzi.  V starom mestečku nachádzajúcom sa na poloostrove sa môžete po...   Celý článok
Poslednú májovú sobotu sa zišli nosiči, aby si pomerali sily s metrákom na hrbe a v boji s časom. Na pravidelnej linke Hrebienok – Zamka tiež nechýbali ani slečny, ktorým tento rok ubrali z nákladu päť kíl. Aj napriek absencii niekoľko zdravotne indisponovaných hlavohrudí nebol na štartovej lajne zaznamenaný úbytok plnokrvníkov. Cez 20 stovkárov a takmer rovnaký počet báb štartovalo postupne v trojminútových intervaloch. Každému sa však hlavou hmýrili spomienky aj na nášho brata v zbroji. Tento rok Maťo Hurajt nešťastne opustil svoj nosičský život...   Celý článok
25 rokov, to už je poriadna tradícia, a ešte keď sa takého úctyhodného veku dožije najstarší „skyrun“ u nás, to už svedčí o jeho kvalite a obľúbenosti. A o zanietenosti organizátorov, lebo to „zdravé jadro“ to ťahá skoro od začiatku. Viac nájdete na stránke podujatia, kde je aj jeho stručná história. Teraz sa poďme venovať aktuálnemu ročníku, ktorému bola tradične vyhradená posledná júnová sobota. Po „rovníkovom“ lanskom ročníku sa tentokrát preteky virtuálne presunuli do suchých trópov, čo znamenalo modro takmer bez oblakov a pražia...   Celý článok
,,Radosť z behania. Čo to je? Možno sa radosť z behu vymyká definícii, ale ja ju cítim odjakživa. Nikdy som nebehala kvôli pretekom ani rekordom. Nieže by som nebola súťaživá, ale súťažím skôr sama so sebou. Vždy som behala pre pocit, ktorý z behu mám. Pre čistú radosť z prostej skutočnosti, že podnikám cestu len vlastnými silami - čím poznávam seba a okolitý svet - a z pocitu sily, ktorý mi to na hlbšej úrovni poskytuje, pretože si uvedomujem, že možné je čokoľvek - a teda všetko.“   Meno Britky Lizzy Hawkerovej mi nič nehovorilo, pok...   Celý článok
Chalani z o.z. KoLesom sa činia poriadne, každý rok pribudne na západnom okraji Banskej Bystrice niečo nové. Brigády na singloch fičia pravidelne a sú čoraz obľúbenejšie. Okrem nových singlov a vylepšení tých existujúcich pribúdajú aj informačné a smerové tabuľky a tabule, takže aj nováčik potrafí. Aktuálne fungujú štyri single. O tom prvom (Dlhom) a o Koreňovke sme už písali (odkazy sú dole), teraz som sa bol pozrieť na „Ravasky“ a „Laskomerský“. Ich kombinácia zabezpečuje kopec srandy, lebo ide o presun z najvyššieho do najnižšieho bod...   Celý článok
 Chorvátsko - ostrov Brač - Bol - Vidova gora 760 m.n.m. Druhý pohľad po príchode do každého prímorského letoviska hneď po pohľade na more smeruje opačným smerom a hľadá najvyšší bod v okolí. Vystúpiť na nejaký ten kopček nad plážami vždy považujeme za povinnosť ktorá sa mnohonásobne oplatí. Nebolo tomu ináč ani teraz. Pri našom pobyte v známom prímorskom letovisku Bol na Ostrove Brač (r.2016) sme sa potešili informácii, že na najvyšší vrch ostrova a zároveň celej ostrovnej časti pobrežia - Vidovu goru vedie značená turistická trasa priamo z...   Celý článok
"Óoov kurde" ... jasá ( nadáva ) poliak .. "óoh kurde" ... (dochádza mi .. ) asi som prehal .. tak nejak reagoval poľský turista vykračujúc si na Rysy , keď som si to naspeedovaný a vybľuvnutý z ústia žľabu Gronského lávky namieril rovno k nemu .. trochu , no trošku som ho pokropil jarným firníkom po zatiahnutí ručnej brzdy .. vtlačil som mu ale foťáčik do ruky a reku - " pšeprašam pana , urob mi spomienkovú fotečku " ( prvý krát na lyžiach v poľsku ) , keď som si už u vás v polsce tak dobre zalyžoval .. mie...   Celý článok

Jubiläumsgrat

13.06.2017
Na úvod niečo o Jubiläumsgrate Jubiläumsgrat je skalný hrebeň, ktorý sa nachádza v Nemecku, v pohorí Wetterstein Gebirge, priamo nad olympijským mestečkom Garmisch-Partenkirchen. Na západe začína na najvyššom vrchole Nemecka Zugspitze 2963 m n.m. a na východe končí na dominantnom vrchole Alpspitze 2628 m n.m. Na hrebeni je množstvo veží, vrcholov, sediel a zárezov a trasa vedie priamo po nich až na jeden vrchol Hochblassen. Na hrebeni neklesnete pod 2450 m n.m. a jeho celková dĺžka je 8,1 km. Prevýšenie je okolo 900 m. Hrebeň je na viacerých miestach za...   Celý článok
Začínam optickým blufom, lebo tento úvodný obrázok nie je skutočný, ale práve to je Šaňov štýl fotografie: vyvolať emócie, ktoré vedú k otázkam.   Profesionálny fotograf vraj zásadne odmieta robiť obrázky, ktoré nezodpovedajú realite. Ale má aj málo porozumenia pre iný druh fotografie. U profesionálov je rozšírená mienka, že obraz, ktorý je digitálne zmenený, je bastard.   Je to ale naozaj tak? Veď predsa Šaňo sám bol profi horský vodca, pozná realitu hôr naspamäť a skúsil ju aj na vlastnom tele. A predsa vidí hory aj z iného uhla pohľ...   Celý článok
Toto prosím berte len ako osobné skúsenosti, dojmy a názory, nie ako PR alebo reklamu na značku. A už vôbec nie ako test - ten má byť predsa exaktný a porovnateľný. Predstavenie, recenzia, to znie lepšie. Ale dobre, nebudeme sa naťahovať o slovíčka.   Väčšina "ultras" v debatách pretriasa, v čom behá. Logicky, veď pri dlhodobom „pobyte“ ultranohy v ťažko skúšanej ultratopánke sa často stane, že jej po poriadnej dávke ultrakilometrov (ale zásadne ešte straaaašne ďaleko od cieľa) začne vadiť aj to, na čom by sa inak zasmiala. Keby ve...   Celý článok
Množia sa nám na Slovensku tieto kopcovité terénne behy, po našom skyruns :-) Lebo terén dnes akosi bežcov priťahuje. A čím ťažší, tým lepší. Na stránke Slovenskej Skyrunningovej asociácie (www.skyrunning.sk) je na rok 2017 už 10 podujatí. Prejedli sme sa asfaltu a potrebujeme nové výzvy? Tak či tak, Poludnica run s parametrami 21km/1550m je pekelne výživná brutalitka na prvý júnový týždeň. Profil špicatý ako vlani, len sa mierne „posunul“:   Po vydarenom prvom ročníku s naplneným limitom a napriek všeobecnej spokojnosti aj tak vždy nasled...   Celý článok
Primárna funkcia cyklorukavíc nie je len o tepelnej izolácii. Cyklisti, ktorí už brzdili rukami o asfalt, vedia svoje. Počas horúcich letných etáp cestných pretekov slúžia krátke cyklo-rukavičky na niečo iné, ako na to, že treba vytvárať priestor súci na pomaľovanie nápismi sponzorov... Úloha rukavíc v cyklistike je nezanedbateľná a s nástupom MTB nijako neklesla, skôr naopak. Okrem brzdenia o asfalt, možnosti pevne držať riadítka aj spotenými rukami, nahodiť spadnutú reťaz, pri voľnom lete lesom zaboxovať si s konármi, kameňmi a blatom... Jednoducho n...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1503) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.