Cykloshop
Zoznam článkov od 1 do 15 (z 1717) >>

Rudo Pado: Cesta hrdinov SNP za 7 dní

16.11.2018
Vetroplachov úvod: Keď som sa v lete dozvedel od Riša, že chalani (Miki Kéri, Patrik Hrotek, Ivan Mudroň) sa pokúšajú prebehnúť cestu hrdinov SNP v čo najkratšom čase, veľmi som sa potešil. Vždy sa poteším, keď ľudia ktorí patria v tom svojom medzi aktuálnu špičku, sa rozhodnú bez štartového čísla dať nejaký "projekt". Tieto akcie dávajú svetu úplne iný rozmer ako klasické organizované preteky. Protagonisti získavajú hlboké zážitky, scéna inšpiráciu. Cesta hrdinov SNP 2018, rozhovor na HIKING.SK V informačnej dobe bolo príjemné sl...   Celý článok
KTO SME? Točeniu akčných športov sa venujeme už niekoľko rokov pod menom EWIA PRODUCTION. V produkcii sme vtedy boli ja (Andrej Grznár) a Pavol Medovič. Ku točeniu lyžiarskeho videa sme sa nikdy pred tým však nedostali. Aj keď s jazdením v prašane na snowboarde sme mali už ako takú skúsenosť, o skialpe, lyžovaní a s pohybom vo voľnom vysokohorskom teréne v zime sme nemali absolútne žiadnu páru. Keby mi niekto vtedy presne popísal koľko energie a času si vyžaduje natočiť takéto video, neviem či by som do toho išiel vtedy s takým nadšením. Dnes o ...   Celý článok
Divný názov pre bežecké preteky, nie? Neodrádza bežcov? Ortodoxných rovinárov možno hej, ale tí tu nikomu nechýbajú. Bobrovec a blízky vesmír je také skialpové epicentrum a v polovici novembra už sa všetci (bielym práškom posadnutí) tešia ako malé deti, aj keď sa len ranný srieň objaví. Takže ideálny čas na porovnanie kvality vyrysovaných lýtok. Náznak, ako kto vstúpi do sezóny. Preto aj trať sklonom podobná skialpovej, veľmi sa tu nebehá: na 3,7 km prevýšenie 600 m. Od poslednej chalupy pod kameňolomom k Chate pod Náružím, po modrej. Proste ski...   Celý článok
  Skialpová premiéra...tatranská.Život to tak zariadil,že až v 51rokoch. V októbri 2017 vravím mojej lepšej a krajšej polovičke:“Už je načim sa vybrať na skialp aj do Tatier.Kedy ak nie teraz-roky bežia“. „X“krát sme boli na pásoch u nás vo Vrátnej,zopár krát v Západných,ale nikdy vo Vysokých.Tatranská Haute Route je to najkrajšie,čo by sme si obaja priali vo Vysokých Tatrách ísť. „Ak chceš realizovať svoje sny,musíš sa predovšetkým zobudiť“ (Kipling)   Neváham,kontaktujem horského vodcu Mira Peťa,aj keď mám napozeranú tras...   Celý článok
Nedožité sté narodeniny Československa som si pripomenul symbolicky turisticky – výletom po oboch stranách hranice. Z Horní Lidče hore na Makytu a z nej dole do Lysej pod Makytou. Aj preto tak, že na začiatok je dobré spojenie vlakom - a na konci aby som aspoň raz videl koniec Javorníckej stovky za svetla :-) Na prvý november bolo až priteplo, na tričko. Len vietor hučal z juhu poriadny a nebo sa zaťahovalo bielou clonou. Jednoduchá vychádzka, tak na pol dňa pohodovej chôdze. Väčšina trasy dobrá aj na rodinný cyklovýlet. Nevhodné úseky sa dajú poobchádza...   Celý článok
 Margecany 3.11. 2018 Na východe nič nie je. V Margecanoch akurát kopec koľajníc. Tak sme sa na to boli pozrieť v sobotu na vlastné oči. Domáci rodák a vyhodňarska bežecká legenda Julo Kaľavský si totiž zmyslel už pred pár rôčkami, že sa bude behať aj z Margecian na Roháčku. Tento miestny kopec najvyšší prečnieva nad údolím takmer 800 výškových metrov. Julo ale rád behá, nielen do kopca kráča a tak trať natiahol na 8 kilometrov aj po miestnych zvážniciach. Na jeseň všetky pasce prikrylo lístie a tak sa bežci mali načo tešiť. Vychutnávači sa z...   Celý článok
 Rakúska zdravotná sestra prepadla čaru hôr už v detstve. Prvé túry absolvovala ešte ako dieťa s partiou okolo miestneho farára, náruživého turistu a horala. Neskôr už ako mladá žena to začala skúšať vo vyšších horách cez dovolenku popri zamestnaní. Postupné krôčky neboli ľahké. Zďaleka nie vždy sa jej podarilo vystúpiť na vrchol. Druhý himalájsky pokus však už vyšiel a postavila sa na vrchol Cho Oyu. Ako sama vraví: "Po štvrtej úspešnej osemtisícovke, ktorou bol Nanga Parbat som dostala toľko žiadostí o prednášky a premietania, že som ...   Celý článok
Banícky skanzen v Štiavnických Baniach, pod tajchom Klinger, asi pozná už každý. V Štiavnických vrchoch je ale zaujímavostí, spojených s baníctvom, geológiou  a ekológiou (to sú tri hlavné piliere tunajšieho geoparku) samozrejme oveľa viac. Jednou z tých novších je banské múzeum s takýmto zaujímavým názvom, na hornom konci Hodruše – Hámrov, asi sto metrov nad poslednou zastávkou autobusu. Názov vznikol z oficiálneho pomenovania Stará štôlňa všetkých svätých. Kopec pod dvoma obnovenými budovami bývalej bane je prevŕtaný dokázateľne už n...   Celý článok
 Koscielec je výrazný vrchol vypínajúci sa nad Gasienicowou dolinou. Je jedným z najpopulárnejších poľských vrcholov. Od roku 1966 naňho vedie turistická značka. Nie sú na nej žiadne reťaze ani stúpacie pomôcky, turisti musia na niekoľkých miestach prekonať skalné prekážky II. stupňa lezeckej obtiažnosti. Z vrcholu sú výborné výhľady na Poľské Tatry. Predovšetkým dolinu Gasienicowu a jej 22 plies. Z histórie je pozoruhodný prvý lyžiarsky výstup aj zjazd na Koscielec. Ten uskutočnili 18. marca 1911 Mariusz Zaruski a Stanislaw Zdyb. Neskorší generál ...   Celý článok
Pred tromi rokmi som na MFHF v Poprade uvidel film 12Chát od Vila Bendíka. Projekty a nielen bežecké sú to, čo sa snažíme na Vetromagu popularizovať a aktívne podporovať. Bežecký projekt  z VT a ešte k tomu aj film a priamo na festivale v Poprade, určite veľký palec hore. Prebehnúť po chodníkoch od Plesnivca až po Chatu pod Soliskom a pozbierať pritom všetky Tatranské chaty bol nápad Martina Urbaníka organizátora Štefánik trailu a domáceho Tomáša Kačmarčíka. Parametre trasy sú 55km a cca 4700v.m. Tomáš s Martinom ju prebehli za 15:15hod. Som Tatranec, ...   Celý článok
 Súčasťou festivalu dobrodružných filmov HoryZonty je už po piatykrát sekcia Umenie a šport v živote zdravotne postihnutých. V rámci nej sa aj vďaka podpore Ministerstva kultúry Slovenskej republiky publiku predstavia hostia, ktorí sú príkladom, že aj život s hendikepom môže byť dobrodružstvom.   V sobotu 20. októbra sa v trenčianskej kaviarni Na ceste návštevníkom HoryZontov prihovorí Dagmar Sváteková. Matka dvoch detí v relatívne mladom veku po náhlej cievnej mozgovej príhode zostala odkázaná na invalidný vozík. Na podujatí porozpráva nielen o svoj...   Celý článok
Tento rok Sherpa napísala svoj 34. ročník a zároveň po čase okúsila novú lokalitu. Tradičných 60/20 kíl dreva/ brikiet putovalo na chrbtoch chlapov/dievok z lúky nad Pohorelou na hrebeň nízkotatranský. Lebo? Lebo útulňa Andrejcová oslavovala 50 rokov, tak sa jej dostalo cti hostiť toto vševesmírne ojedinelé podujatie - v sobotu 20. októbra (v nedeľu potom druhé kolo osláv obstarali bežecké preteky Andrejcová vertikal).   V reči čísiel asi päť kilákov a necelých 700 vyšákov. V reči nosičských nadávok štandy boli niekedy „proklatě nízko...   Celý článok

Els 2900 - Andora

20.10.2018
Ako hovorí organizátor: “More than a race! Més que una cursa!” s podtitulom "Vráťme sa ku koreňom." Spojenie 7 najvyšších vrcholov Andory (všetky cez 2900 m) trasou akú si zvolíš, približné parametre 70km a 7000+. 4. ročník. Pretek u mňa zarezonoval minulý rok - Kilian robil tam robil fotografa a urobil recenziu: Že toto je teda pretek podľa jeho gusta, hrebene, lezenie, bežanie, navigácia, pohyb v horách (a čo my máme iné gusto?). Keď niekto na začiatku roku v našej skupine načrtol, že sa otvára registrácia tak som neváhal ale vzhľadom nato...   Celý článok
Slanské vrchy, to bola v treťohorách reťaz sopiek, tiahnuca sa od severu (pri Prešove) na juh až do Maďarska, k slávnemu mestu Tokaj. Dnes oddeľuje Košickú kotlinu od Východoslovenskej nížiny a na našom území sa delí na päť podcelkov: Šimonka, Makovica, Mošník, Bogota a Milič. Posledný je priamo na hraniciach s Maďarskom a tam som sa motal počas jedného pekného, farebného, baboletného dňa na začiatku októbra. Zo Skároša cez Vlašskú lúku takmer furt po hranici na východ, odtiaľ nazad popri jazerách Veľká a Malá Izra a po uzavretí okruhu na Malej Má...   Celý článok
Zhodneme sa hádam všetci, že siedma J100 bola jednoznačne najkrajšia stovka sezóny. Kúpala v slnečných lúčoch naplno rozbehnutého babieho leta, aj s rannými hmlami v dolinách, ktoré k jeseni patria. Neskutočne pestrá krajina lesov, lúk, pasienkov a najmä samôt hýrila počas druhého októbrového víkendu poriadne gýčovými farbami. Teplota na behanie ideálna, vietor žiadny a po suchom začiatku jesene aj blata bolo len tak symbolicky. Aby sa nepovedalo, že nie sme v Javorníkoch :-) Len jednu chybu to malo: skús na chvíľu spustiť oči z kamenistej cesty, ešte ke...   Celý článok