Zoznam článkov od 1 do 15 (z 1693) >>

6. EIGER ULTRA TRAIL 2018

19.09.2018
Sportzentrum Grindelwald, Grindelwald, Švajčiarsko 13.07.2018 10:40 check in Eiger Ultra Trail 2018_E51 Pomalým a ležérnym krokom schádzame spolu s Milanom moderným športovým centrom dole k ľadovej ploche zimného štadióna, v ktorého blízkosti na veľkej ploche prebieha prezentácia na 6. ročník Eiger ultra trialu. Niet sa kam ponáhlať, splývame s davom smerujúcim hore a dolu a sem tam sa zastavujeme pri množstve predajných stánkov, sponzorov tohto podujatia. V centre diania to vyzerá ako v mravenisku, ľudia s malými bežeckými batôžkami na chrbtoch a...   Celý článok
No ľudia, tento rok sa teda diali veci! V prvom rade počasiu totálne preskočilo – normálne, že nepršalo! Trápna snaha vetra na hrebeni Vtáčnika kropiť nás vodou z hmly, zachytenej na konároch stromov, to sa neráta. Ďalej: vypredaná štartovka (300 ultrášov), aj keď nakoniec nás z Handlovej vyrazilo  asi 270. Tiež dosť, nie? Možno preto pribudli vo výsledkoch aj veteránske kategórie - nad 50 rokov. A nakoniec udalosť roka: hádam prvý raz sa stretli na jednej akcii dvaja najväčší slovenskí mimozemšťania Majo Priadka a Maťo Halász. Takže sa čakali na...   Celý článok
Val Malenco je veľká dolina na talianskej strane Berninských Álp ohraničujúca ich z juhu. Aj keď by to bolo z Val Rosegu vzdušnou čiarou čo by kameňom dohodil, autom po ceste dookola to trvá dve hodiny... Priznám sa, že k výpadu s bajkom do Val Malenco cez sedlo Ciancan ma inšpirovala zmienka o MTB túre okolo masívu Berniny, autom sa mi cez vzácny voľný čas dookola ísť nechcelo, radšej sedím na bajku ako v aute a tak som zaparkoval už klasicky na obľúbenom parkovisku Sfazú a vyrazil odtiaľ. Najprv som zjazdoval do Poschiava (1000m.) a odtiaľ som stúpal najp...   Celý článok
Do tej krajinky na podhorí Veľkej Fatry chodím často na bajku, ale skôr sa motám po lúkach. Jeden článok odtiaľ už na Vetromagu je (odklik nižšie). Teraz som ale zabrúsil do lesov nad Sklabiňou. Pri surfovaní po leteckých mapách to totiž vyzeralo, že by sa malo dať prejsť z doliny do doliny aj vrchom - teda zvážnicami  krížom cez bočné hrebene, ktoré tie doliny oddeľujú. Nečakal som žiadne bomba scenérie, všade sa tu intenzívne ťaží drevo. Veď ani srnka neprebehla, zato traktorov a harvestorov ako na výstave. Skôr ma zaujímalo, aká časť tých ci...   Celý článok
Horomil fest - festival pre všetkých milovníkov prírody, cestovania, hôr a adrenalínu, je už 10 rokov stálou súčasťou kultúrneho života Považskej Bystrice. Za jednu dekádu navštívilo festival tisíce divákov a desiatky hostí ako napr. Pavol Barabáš, František Kelle, Peter Hámor, Boris Filan, Martin Nikodým,... Organizátori podujatia – traja kamaráti Martin Holeš, Marek Janičík a Juraj Lukáš si aj tento rok pre divákov pripravili zaujímavý program. ATMOSFÉRA ŽLTÝCH TRABANTOV ZNOVU OŽIJE Horomil Fest už klasicky koná posledný septembrový týžde...   Celý článok
Maloja - už tradične parkujem na bezplatnom parkovisku. Z auta vykladám bajk a vyrážam po asfaltke smer Lej Cavloc. V rámci šetrenia kĺbov sa snažím maximálne zapojiť do hry bajk. Za jazerom bajk zamknem o strom a ďalej už pokračujem peši. Najkratšia značkovaná trasa ku chate vedie dolinou. Pekné počasie mi nedovoľuje nefotiť aj keď som sa tu už toho nafotil. Táto dolina je určite jedna z najkrajších aké som kedy videl... Prichádzam ku chate a rovno stretávam chatára Beata. Niečo tam aj s pomocníkom majstruje. Zdravíme sa a rovno sa ho pýtam na novú tras...   Celý článok
Pre niekoho možno známejší ako Pustý hrad - lebo až na ojedinelé vykopávky (aj keď prvé už za Uhorska) bol donedávna ozaj pustý a stáročia doslova pohltený lesom. Svedčia o tom aj pne stromov, ktoré ešte dnes trčia z trávy v jeho dolnej časti. Stavím sa, že ani veľa Zvolenčanov pred nejakými 20 rokmi nevedelo, na ktorom kopci vlastne je. Lebo nad stromy nič netrčalo. Dnes už je hrad zdola krásne viditeľný a výborne dostupný. Pre pešiaka samozrejme najlepšie (aj keď najstrmšie) serpentínami po náučnom chodníku, ktorý začína kúsok za zimným štadi...   Celý článok
Štartujeme pri zastávke SAD Biely Váh, ktorú nájdete na Ceste Slobody medzi Štrbským plesom a Podbanským. Vyráža odtiaľto aj modrá značka ktorá cez Jamské pleso smeruje na Kriváň. Malé pliesko nájdete aj tu hneď pri ceste. Informačná tabuľa zároveň informuje za akých okolností vznikol náučný chodník okolo Rakytovských pliesok. Nie sú zase až také maličké ako by sa zdalo... Vyrážame hore. Volíme okruh v smere hodinových ručičiek. Je už taká neskoršia jeseň. tráva už nie je vysoká. Malinčie je už bez listov, ľahšia sa bude hľadať chodník....   Celý článok

Veľký Vreteň

05.09.2018
Taký nápadný kopček na dolných Kysuciach, nad Radoľou (alebo Snežnicou z druhej strany). 821 m, celý zalesnený a má poriadne strmé svahy. Lebo ako jeho susedia (Ľadonhora, Rochovica, Brodnianka a iní) je to kus tvrdšieho vápenca v krajine mäkkých guľatých tvarov na pieskovcoch a ílovcoch. Proste bradlo. Výhodu to má takú, že na jeho chodníkoch je po daždi rýchlo sucho, na rozdiel od okolia. Spomínam to preto, lebo napriek strmote je tu aj veľa bajkových stôp. Jasné, že najmä dole kopcom, ale poporiadku...     Turistika je tu jednoduchá – po zelene...   Celý článok
 Odkedy diaľnica spojila Poprad s Braniskom otvorila nám nové turistické možnosti. Z Popradu to na sedlo Branisko trvá 30 minút. V sedle sa cez týždeň dá pohodlne zaparkovať a na túru vyrážame priamo odtiaľ. V sedle Branisko pri hlavnej ceste je umiestnená kvalitná turistická mapa už s novými trasami. Tentoraz opäť vyrážame smer sedlo Prašivá ale už od začiatku po značke, minule sme si to nechtiac trošku skrátili po hrebeni a lesnej ceste. Už po krátkej chvíli sa klesajúcim chodníčkom dostávame ku prvej prírodnej zaujímavosti dnešného okruhu: Diabl...   Celý článok
Tak reku dostal si opušťák, tak poď zbierať kondičku na lepšie výlety. Z Dúbravky (štart o jedenástej) popri Tescu cez kopček na Železnú studienku, polmaratónskou traťou pekne asfaltkou hore do kopcov. Teplo je a ešte len bude. Kapre v jazerách ohrievaju chrbáty, no aj by som k nim zabehol na kus reči, trošku si dopriať horizontály. Pri druhom kameňolome dávam novú vodu, lebo tá vo flaši je už teplá a z rúrky tečie chladená. Pozerám, že som tu bol asi pred rokom, a domček obďaleč je akýsi novší. Aj tabule pribudli... Akási včelárina... No pek...   Celý článok
 Švajčiarsko - hory medzi Davosom a ST.Moritzom: S-Chanf - Val Susauna - Sella da Ravais - Hoch Ducan 3063m. Vyrážam z parkoviska pri hlavnej ceste v ústí doliny Val Susauna. Už tretíkrát toto leto naberám výšku touto krásnou a dlhou dolinou. Tento raz na jej konci neodbočujem doprava smer Scalettapass, ale idem vľavo do Val Funtauna. Keby som pokračoval až na koniec, prídem k chate Kesch, ale ja odbočujem zase vpravo, smer Sertigpass. Pod sedlom pokračujem planinou tvoriacou veľké sedlo až ku jazeru Ravais.  Tu parkujem bajk. Dnes mám so sebou väčší batôžtek....   Celý článok
Je to najviac na východ vystrčená planina Slovenského krasu, známa predovšetkým vďaka dedine, ktorá jej dala meno a v ktorej je poriadna koncentrácia zaujímavostí (viac v odkaze pod článkom). Jasov je aj jedným z najčastejších východísk smerom na planinu, lebo leží blízko ku Košiciam. Planina má asi 16x10 km a asi 72 km2, je sklonená zo severu na juh a prevažne zalesnená. Nájdu sa ale aj rozľahlé lúky, pripomínajúce solitérmi stromov africkú parkovú savanu – napríklad pod sedlom Železná brána, okolo Ladislavovej vyvieračky, v doline potoka Mig...   Celý článok
Kde bolo, tam bolo, pred piatimi rokmi sa po dvoch úspešných ročníkoch Slavkáča usmialo šťastie aj na dlhší variant horského behu v Tatrách pod taktovkou Šelmy. Okrem pár desiatok edícií legendárneho Psotkáča (tento rok po 34. raz) nepatril Vysokým Tatrám žiadny dlhší vysokohorský beh, po novom skyrunning či ultratrail.   Námet som čerpal z účasti na poslednom (40!) ročníku Tatranskej Magistrály v roku 2006, kde ako adolescent som mal šťastie dobehnúť na 3. mieste. Bežalo sa od Hotela FIS na Štrbskom plese okolo Popradského na Ostrvu a cez Sliezsk...   Celý článok
Livigno - Alpisella - Cancano - Boscopiano - asfalt Umbrailpass - Bocchetta di Forcola - piano Pedenolo - Torri di Fraele - Bocchetta di Trella - Passo Trela - Val Pila - Livigno  Viaceré úžasné úseky v tomto okruhu už boli popísané v článkoch tu na Vetromagu. Ja som si ale našiel zámienku aby som si to prešiel zas a znova: nahrať GPX z trailu cez Pedenolo. Počas tohto okruhu sa mi dokonca podarilo pridať aj pre mňa nový trail cez Bocchetta di Trela. Takže vždy keď to len ide - NeverStopExploring. Vyrážam z Livigna z bezplatného parkoviska pod Motolinom. Aby som s...   Celý článok