Zoznam článkov od 1 do 15 (z 1788) >>

Rumunský Maramureș: Pietrosul Rodnei (2303 m)

17.05.2019
Mestečko Borşa je známym turistickým centrom oblasti Maramureş. Leží v údolí rieky Vişeu a zo všetkých strán je obklopené vysokými horami. Zo severu na hranici s Ukrajinou je to pohorie Maramureş a z juhu o niečo vyššie pohorie Rodna. Práve v ňom sa nachádza aj najvyšší vrchol celej oblasti Pietrosul Rodnei. Borşa (670 mnm) je ideálnym štartovacím bodom na tento vrchol. Z mesta naň vedie modrá pásová turistická značka. Kto je však lenivý a (auto)mobilný, vie si celú trasu ešte o niečo skrátiť. Autom sa dá dostať úzkymi uličkami až ku kláštor...   Celý článok
Švajčiarsko - Horný Engadin - Maloja - Val Forno (26-27. 03. 2019) Pri jazde autom v smere z Maloje (1815) na Chiavennu po asi dvesto metroch odbočíme vľavo. Úzka cesta v hustom lese nás zakrátko dovedie na už známe parkovisko. Ideálne východisko na túru do Val Forno. Parkovné sa tu nevyberá. Z parkoviska vyrážame najprv po bežeckej stope popri bezpečnostnej nádrži ktorá má za úlohu v lete zastavovať prívalové dažde. Prejdeme cez mostík nad hlbokým kaňonom a pokračujeme po vyratrakovanej bežeckej stope smer Lej Cavloc. Táto v zime udržiavaná bežecká sto...   Celý článok
Monte Piana (2325 m) a Monte Piano (2305m) sú dva vrcholy jednej stolovej hory vo východných Dolomitoch. Síce nevýrazná svojou výškou, no významná svojou históriou. V prvej svetovej vojne ju jej strategická poloha predurčila stať sa dejiskom jednej z najkrvavejších bitiek medzi Talianskom a Rakúskom pri dobývaní južného Tirolska. Za dva a pol roka tu život položilo asi 10 000 vojakov (niektoré zdroje uvádzajú až 14 000). Dodnes tu zostali zachované neskutočné kilometre zákopov, množstvo tunelov, opevnených stanovíšť a bunkrov. Mnohé z nich časom schátral...   Celý článok
 Chorvátsko - Dalmácia - ostrov Brač   Po plavbe trajektom z Makarskej sme sa na ostrove Brač ocitli v oáze pokoja. Na ostrove je oveľa menší ruch a premávka ako na pobreží. Pláže v okolí mestečka Bol ponúkajú dokonalé možnosti na oddych pri mori, surfovanie, potápanie a šnorchlovanie. Stretli sme tu aj potápačov zo Slovenska.  Ostrov Brač je známy aj ako pôsobisko slovenského spisovateľa Martina Kukučína a ponúka okrem pláží aj množstvo zaujímavých cieľov na výlety. V obci Škrip umiestnenej v centrálnej časti ostrova sa nachádza múzeum ...   Celý článok
Ten „hlavný“ Rokoš síce nemá takýto oficiálny prívlastok, ale nejako som ho potreboval otitulovať. Takže jednoduchá prechádzka tak na päť – šesť hodín flákania, hore a dole. Najjužnejšia časť Strážovských vrchov nad dolinou Nitrice. Z Diviackej Novej Vsi po modrej hore a dole do Ješkovej Vsi po žltej. Reliéf najmä vo vyšších polohách na vápencoch a dolomitoch, takže dramaticky bralkovitý a vežičkatý. Ideálny čas na návštevu je takto začiatkom jari, keď ešte lístie na stromoch toľko nezavadzia výhľadom – na skalné výtvory ani doďal...   Celý článok
Taliansko - bezcolná zóna Livigno na hraniciach so Švajčiarskym Graubundenom. Pri jazdení v Livignu a okolí som túto dolinu využil veľakrát. Poslúžila ako východisko pri náročnom okruhu cez sedlo Valécia, končí v nej singl vedúci až z Motolina ale takou čerešničkou na torte bol vždy ten nádherný singláč vedúci od chaty v závere doliny po opačnej strane potoka smerom dole. Výbornou alternatívou však bol okruh cez Val delle Mine hlavne v dňoch keď som nemal čas alebo počasie na celodenné jazdenie. Vtedy stačilo zaparkovať dole v údolí niekde na začia...   Celý článok
Na konci zimy sme vyspovedali nášho reprezentanta Jakuba Šiarnika o tom aká bola táto skialpinistická sezóna a čo by sme si z nej mali zapamätať. S Jakubom sme sa na týchto stránkach rozprávali už dva razy, a tak ten kto by chcel vedieť ešte viac si nájde odkliky dole pod článkom.   Ahoj Jakub, po minuloročnom pôsobení v Slovinsku si sa ocitol na začiatku tejto sezóny v Rakúsku, ako sa ti to podarilo a čo ti to prinieslo?   Pobyt v Rakúsku bol kvázi pokračovaním pôsobenia v Slovinsku. Pozitívnu skúsenosť, ktorú mi dal pobyt pod Julskými Alpami, som chc...   Celý článok
Týždeň po Lazovici veľkonočné sviatky, v pondelok nebolo treba do práce, mohli sme si dovoliť v nedeľu sa dobre vyklusať (=odrovnať). Tak sme sa dohodli s nemenovaným P.K., a ten premotivovaný, mladý, po stovke rýchlo zotavený srnec hneď začal v Hikeplanneri naklikávať varianty. Prvý mal asi 80, druhý 70, tretí 60 a štvrtý 50 km, tak som rýchlo písal, že ideálny bude piaty, možno šiesty. Nakoniec sme sa skompromisnili na tom štvrtom teda... Ale chybu som spravil, že som si zase nepozrel profil. Oni tie milé, guľaté kopčeky Bielych Karpát vyzerajú tak prí...   Celý článok
Mal to byť iný výlet, inou trasou, ale počasie urobilo škrt a tak sme sa prispôsobili ako meňavky. Mliečnu aj krupicovú kašu mám rád, ale v takom mlieku ísť Haute Route sa nám teda nechcelo. Tak repete nateraz nebude, aj keď prípravu sme sa snažili obaja nepodceniť. Ráno taká klasika, kým sme vyrazili a popremýšľali všetky možné aj nemožné varianty (vzhľadom na komplet zamračené počasie), tak čas ubehol ako voda, tradície treba dodržiavať. Tatry majú tú super vlastnosť, že zhocikade je hocikam furt v podstate blízko, a celá paleta kombinácií. Z ...   Celý článok
29.03.2019 Berninské Alpy Diavolezza, parkovisko ráno tesne pred ôsmou. Stíhame ešte prvú lanovku, Slávka využíva sezónny lístok, jedna jazda stojí aktuálne 25.50 CHF. Hore na Diavolezze sa už nemusíme ponáhľať, v klude si dáme sedačky, pripravíme výstroj a dokončíme raňajky. Vonku sa najprv pokocháme výhľadmi, počasie už je pekných pár dní Tip-top ako sa hovorí v tejto krajine. Lyžujeme dole na ľadovec svahom vľavo popod Piz Trovat. Tam už sa chystajú na výstup prvé skupinky. Túra na Piz Palú je veľmi populárna aj napriek tomu že vedie cez nepr...   Celý článok
05.04.2019 Chata pri Zelenom plese (6:10 hod.) - Baranie sedlo (+1:30) - Priečne sedlo (+2:09) - Prielom (+3:03) - Vých. Železná brána (+4:30) - Dračie sedlo - Vysoká (+5:50) - Dračia dolinka - Zlomisková dolina - Popradské pleso (+6:35, pauza 30min. späť som vyrazil +7:05) - Vých. Železná brána (+8:30) - Litvorové sedlo (+9:38) - Poľský hrebeň (+10:07) - Prielom (+10:40) - Priečne sedlo (+12:02) - Baranie sedlo.(+13:15) - Zelené pleso, celkový čas: +13:33 hod. 4980v.m. medzičas na ceste späť: Popradské pleso - Zelené pleso 6:32 hod.   " Tohle jsem a tohle...   Celý článok
Na počiatku bola Julka: „Koľko že to máš rokov? Čoooo, taký starý ch... a ešte si nebol na Lazovke???“ No, to ťažko vysvetľovať, keď v apríli ešte len lyže odkladám a kým sa rozbehám, je pomaly jún. Ale aj ďalšie okolnosti tento rok zapôsobili, tak som sa teda na najstaršiu z mladých stoviek prihlásil: dvanásty ročník – tucstovkový. Aj som zaplatil. A hneď na to mail od Slava, že mi prachy pošle nazad, lebo že som štvorstý prihlásený a že mám štartovné za štyri Eurá. Nechápal som, aká to môže byť robota ukecávať orga, aby si tie prachy...   Celý článok
Necelý týždeň pred Lazovkou, bolo by dobré aj začať trénovať... Som si povedal už skôr, ale výhovorky na predošlé víkendy (kašeľ, antibiotiká, dážď, horúčka, práca...) boli vždy poruke. Ale nedeľu 7.4. sa už obabrať nepodarilo, navyše po sobotňajšom fronte sa malo vyjasniť, tak nastal čas začať so serióznou prípravou. Navyše som naverboval aj nemenovaného miestneho znalca chodníkov a prtí P.K., ktorému sa vraj tiež smerom k Lazovke zíde pohnúť kostrou. A dobre som spravil, lebo v ranných hmlách pod Manínom ktovie kam by som sa zamotal. Myšlien...   Celý článok
Koncom roku 2017 sa slovenský extrémny paraglajdista Juraj Koreň spolu so špičkovým horolezcom Michalom Sabovčíkom vybrali do Antarktídy kde sa im podarilo vyliezť prvovýstup na nový dosiaľ nezlezený kopec a následne z neho zletieť na padákoch. Táto expedícia bola prvým dielom projektu Seven Virgin Summits počas ktorého sa slovenskí dobrodruhovia chcú pokúsiť vyliezť na sedem panenských kopcov v rôznych divokých oblastiach našej planéty. Nedávno sme sa dozvedeli že chalani sa chystajú na druhý diel projektu. Cieľom by malo byť Grónsko.  Viac sa už dozv...   Celý článok
Trasa: Zelené pleso - Veľká Zmrzlá dolina - Stolarczykovo sedlo - Čierna Javorová dolina - Čierne sedlo - Kolový štít - Malá Zmrzlá dolina - Rameno Čierneho štítu, Čierny štít - Veľká Zmrzlá dolina - Biela voda. Na záver úderníckeho týždňa, kedy sa nám darilo systémovo fyzicky sa ničiť, sme po dvoch náročných akciách v ZT, ako zlatý klinec, zaradili do programu aj VT. Jasné, že Kilianom, Benediktom, MB-čkam a iným exotom by nami ťažko nazbierané výškače stačili sotva na nadobudnutie pracovnej teploty, ale to sú oni a my sme my. Ideme si svoje...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 1788) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.