Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1451) >>
Na začiatku sú vždy veľké ciele, ušlachtilé predsavzatia a potom v závere už ide len o to, aby si človek neogrcal tenisky... Citát z knižky o Ultratrailoch

Dobročský prales a okolie

24.03.2017
Tento prírodný klenot je jednou z najlepších ukážok zachovaného karpatského lesa u nás. O to vzácnejší, že leží v  lesníkmi stáročia intenzívne využívaných Balockých vrchoch, len slabých šesť kilometrov nad Čiernym Balogom, na južných svahoch doliny Brôtovo. A dostupný je priamo z asfaltky. Práve lesníci si už v r.1913 uvedomili jeho cenu, takže dnes je tu vyše 100ha najprísnejšie chráneného územia a 100ha jeho ochranného pásma. Vstup možný len s objednaným sprievodcom ( info tu ), ale aj z cesty je čo obzerať.     Len hore a do...   Celý článok
Bol to čas tesne predvianočný, sivý, ešte bez snehu v kotlinách. Aj cez deň prítmie vďaka dvojitej prikrývke: dole inverzná hmla, hore prichádzajúci front. Ale vyvenčiť telo treba... Pôvodný zámer bol ísť z Varína cez Suchý do Turčianskych Kľačian - väčšinou po zelenej (iba pod Suchým je kúsok červenej). Ale začiatok je príliš asfaltový, tak som vyrazil radšej zo Strečna po lúkach, po žltej. Je to krajší "nástup túry" a už tu bola o ňom zmienka ( napríklad tu ). Žltá sa na zelenú pripája pri smerovníku „Pod Jedľovinou“. Pot...   Celý článok
 Ofenpass sa nachádza vo Švajčiarsku v cípe kde sa stretávajú hranice troch štátov: Talianska, Rakúska a Švajčiarska. V úžasnom a nedotknutom prostredí Švajčiarskeho národného parku vedie cesta spájajúca dolinu Munstertal so Švajčiarskom. Cez Ofenpass musia rovnako prejsť všetci, ktorí v zime mieria do Livigna v smere z Južného Tirolska. Passo Stelvio je totiž v zime uzavreté, cez Ofenpass sa dá jazdiť celoročne.   Toto miesto obklopené úžasnou prírodou je dobrým tipom na podniknutie niektorej z populárnych bajkových túr, na svoje si tu prídu aj pe...   Celý článok
Skialp doma je ako chlieb každodenný. Sotva sa niekedy zunuje. Ale tak, ako obsah taniera má byť pre harmonický rozvoj tela i duše skialpinistu pestrý, je žiadúce, občas nazrieť aj za hranice domoviny. A aby sme vo svete nenarušili rovnováhu, púšťame sa tento krát viac na východ a hlavne južnejšie.                 02.03.17,             Rila: Výstup na chatu Rilské Jazerá, Parametre: 3,7 km, +550 / -0 vm Vyrážame. Dnes je vraj všetko relatívne a tak sa planéta pod kolesami našej čipnutej embéčky posúva stále viac na severozápad. D...   Celý článok
Trasa: Štrbské pleso, Popradské pleso, Satanova kotlinka, Nižné Kôprovské sedlo, Hlinská dolina, Kôprová dolina, Sedlo Závory, Hladké sedlo, Dolina 5 stawow polskych, Kozi Wierch, Lysá Poľana. Tento prechod cez menej frekventované sedlá so zakončením na Kozom Wierchu a zlyžovaním do Lysej Poľany som absolvoval 31.3.2016. Začal som na Štrbskom plese, pokračoval magistrálou na Popradské pleso a ďalej smeroval do Mengusovskej doliny. Už v Satanovej dolinke my bolo jasné, že to dnes nebude moc dobrá lyžovačka. Vysoké teploty, premočený sneh a sparno už o...   Celý článok
 Livigno (údolie) - Val delle Mine - Bocchetta di Mine - Val Minestra - traverz - Passo Valécia - Trepale - Passo dEira - traverz singltrailom popod Motolino - Val delle Mine - Livigno (údolie)     Nápad prejsť s pomocou bicykla tento okruh nevznikol v mojej hlave. našiel som to niekde na nete. Potom, čo som prešiel oboma smermi sedlo Valécia a zistil, že v smere do Livigna to veľmi rád pôjdem zjazdovať ešte raz som sa odhodlal aj k tomuto netradičnému okruhu. Túto túru nenájdete v žiadnej mape s odporúčanými bajkovými trasami. K slovu tu totiž príde tla...   Celý článok
Predčasná jar udrela, snehy miznú bľeskovo. Najmä na južných svahoch, treba ísť do severov. Požičané „redakčné“ auto je výhoda, ide sa ta, kam sa z BB a MT spojmi nedá: na Zverovku! A po zjazdovke do Salatínskej doliny, tam sa uvidí. Lebo blíži sa front, takže zúri južný vietor, na hrebeni hlásia víchricu a nárazy vysoko nad 100km/h. Dúfame, že budeme v závetrí, aspoň trochu.   Začíname o ôsmej z prázdneho parkoviska pod lanovkou. Mraky nad hrebeňom sú len také zdrapy, ale idú pekelne rýchlo. Tu dole však kľud. Zjazdovka ligotavá a rov...   Celý článok
Po zrušení kontroverznej ale predsa len jedinej lezeckej steny v Poprade v obchodnom centre Max sa Poprad stal pravdepodobne najväčším slovenským mestom bez lezeckej steny. V dnešných časoch keď chce človek niečo vyliezť v prírode a je to jedno či je to výkonnostný lezec alebo turista, bez tréningu na lezeckej stene to pôjde len veľmi ťažko, respektíve s ním to pôjde oveľa ľahšie... Lezecké centrá sú dobré okrem tréningu po večeroch a v zlom počasí aj na budovanie komunity, spoznávanie nových ľudí(spolulezcov) a spoločenský život... Z lezeckej dep...   Celý článok
Přes Patrii mezi skalami na Prostredný Mengusovský štít a sjezd západní rampou až do Štrby na vlak. Chystám se na další „dlouhý den“ s Drakem Martinem Eliasem, čekám těžké sjezdy a dlouhé výšlapy v nádherném slunečném a bezvětrném počasí. Konečně nabírám formu, takže věřím, že s Drakem tentokrát trpět nebudu a těším se na společné strmé oblouky. Martin je zkušený a nemusíme se na sebe vázat, to mi vyhovuje, mám prostor pro improvizaci a spontánnost Budík zvoní v 1h ráno, nejradši bych ho praštil, ale nemohu, protože jsem si t...   Celý článok
Každý si obľúbi nejaké kopce, kde sa cíti ako doma, nuž ja som po zmene bydliska hľadal náhradu za Tatry a trafil som do čierneho. Od prvej túry som sa zaľúbil do Stubaia. Tak ako v Tatrách musíš aspoň raz absolvovať Gerlach, tak je povinnosť ísť raz túru na Zuckerhütl, najvyšší kopec v Stubaji. Síce som si „odklepol“ iné vrcholy skorej ako Zuckerhütl, ale prišiel rad aj na ten.   Nakoľko považujem túto túru za krásnu, nie veľmi ťažkú, tak ju opisujem, ako a kadiaľ sa dá ľahko zdolať. Pre skúseného turistu je to pôžitok, aj keď nie ve...   Celý článok
 Taliansky Sportful vo svojej outdoorovej kolekcii s názvom Karpos predstavil na začiatku zimy svoj nový skialpovo/outdoorový komplet s názvom Alagna Plus. jedná sa o vylepšenú Alagnu pri ktorej boli použité najnovšie materiály a technológie. Oproti starému kompletu je tento teplejší. V prednej časti bundy aj nohavíc má membránu. Na zateplenie bol použitý momentálne najväčší hit tepelnej izolácie: Polartec Alpha. Pribudla kapucňa, na nohaviciach kamaše na lyžiarky. Originálne riešenie veľkých vreciek v prednej časti bundy. Komplet používam od začiatku z...   Celý článok
Trasa: Veľká Studená dolina, sedlo Závrat, Rovienková dolina, Predné Rohové sedlo, hrebeňom po SZ Žabí vrch Javorový, Sedlo nad Zeleným, Zelená Javorová dolina, dno Javorovej doliny, Čierna Javorová dolina, Čierne sedlo, Malá Zmrzlá dolina, Brnčalka, Biela voda... Parametre: 2770 v.m., 25km. Štartujem 11.2.2017 o 6.00 ráno zo Smokovca, začiatok trasy je dobre známy, čaká ma dlhší deň, čiže šliapem vyšším tempom, v žľabe do Závratu som po 1h a 40 minútach. Zhadzujem spodné vrstvy, tieto dni sú nadpriemerné teploty. V Sedle Závrat,...   Celý článok
 Neďaleko Spišskej Novej Vsi pri obci Matejovce nad Hornádom sa nachádza chránený prírodný výtvor Šikľavá skala. Prameň nad vápencovou skalou tu vytvára vodopád ktorý v zime vytvorí parádne prírodné divadlo. Dostupnosť a zaujímavosť tohto prírodného umeleckého diela púta stále väčšiu pozornosť ľudí. Vychutnajte si nádherné fotky od fotografa Rolanda Liptáka tentoraz aj na Vetromagu.   ...   Celý článok
Skialpová sezóna je v plnom prúde. V nepretekovej sfére je stále možné hovoriť o skialpovom boome. Nárast je každoročne citeľný. Začiatok zimy Slovensku prial a snehu bolo dosť aj v nižších polohách. Týmto rozhovorom sa pokúsim trošku priblížiť pohľad aj na skialpovú pretekovú scénu. Pretekový skialpinizmus je šport, v ktorom sme kedysi patrili medzi špičku. Vyspovedali sme preto našu mladú skialpovú nádej Jakuba Šiarnika (22 rokov).   Jakub skús v krátkosti zhrnúť svoju doterajšiu skialpovú kariéru, ako si sa dostal k skialpu? Pochádzam spod ...   Celý článok
KEDY? - sobota 25.2. 2017 KDE? - MALINÔ BRDO, spodná stanica lanovky ČAS? - 09:00 - 17:00   PROGRAM: 09:00 - 17:00 OTESTUJ SKIALP VÝSTROJ - vypožičaj si skialp lyže, lyžiarky, pásy na svoj zážitok a vyšlapni si na Malino Brdo jednoducho a ZADARMO. K dispozícií na testovanie budú aj horúce novinky pre dalšiu zimnú skialpinistickú sezónu 2017/18 od celosvetovo uznávaných špecializovaných značiek LA SPORTIVA, SCOTT, FISCHER , BLACK DIAMOND, HAGAN, ELAN, VÖLKL, BLACK CROWS a.i. Na vypožičanie setu ti stačí len 2x doklad totožnosti a potr...   Celý článok
Dnes som si vybral zo širokej ponuky vysnívaných výletov okruh okolo Liptovských Revúc po hrebeňoch Veľkej Fatry.  Trasa: Staré hory, Krížna, Ploská, Rakytov, Končitá, Zvolen, Donovaly.   Staré hory, ráno o 6,20 vyliezam od pece. Srnky pod lesom ruším pri raňajkách. Veľké prepáč posielam, snáď im nezabehlo.   Obloha je tmavá, bez hviezd. Na sľubované pekné slnečné počasie to zatiaľ nevyzerá. Zrejme inverzná oblačnosť, uvidíme vyššie. Zbieham ku kaplnke a naberám kurz Turecká. Lyže na batohu, pod nohami čerstvé páperie, pozdrav anjelov. Na ...   Celý článok
Keď som písal už takmer pred desiatimi rokmi prvý článok o skialpovom prechode Vysokých Tatier od Vlada Tatarku (Gipsy), spomenul som, že prípadní záujemcovia tomuto výletu budú musieť aj niečo obetovať... Elko obetoval veľa...  Už to raz vychádza tak, že každé zopakovanie Gipsyho prechodu bude jedinečný výtvor jeho autora a nie nejaké opakovanie po už vyšlapanej stope... Tieto tri Elkove dni boli jedinečné. Kľudne by sa dalo povedať, že aj opakovanie tu je v podstate prvotinou... Elkove tri dni, počas ktorých splynul s "Prirodzeným životným prostr...   Celý článok
Poznáte to asi všetci: po celotýždennom zhone v práci nechce sa na nič myslieť, a nie že ešte plánovať túru, obvolávať známych, organizovať výjazd... Ale krásne počasie nedá sedieť doma, zresetovať hlavu a ponamáhať telo sa priam žiada. Našťastie sú aj také dni, keď to ide akosi samo. Netreba sa ráno hnať na vlak či škrabať námrazu na aute, lebo partia už čaká... Vyskytne sa napríklad odvoz priamo k snehu, známi idú lyžovať. S malými deťmi, takže žiadne „za tmy“. Pomaličky, v pohodičke, o deviatej z domu. Síce trochu nervozity pri ...   Celý článok
Švajčiarsko - Engadin - Pontresina - Val Roseg Čo som sa tu už napísal o skialpových možnostiach tejto doliny. A ono to je super, že si to nikto poriadne nevšimol. Ludia jazdia skialpovať do japonských lesíkov, na Lofoty či do iných neďalekých nórskych končín, prípadne si odskočia na týždeň na Kamčatku. Však tie Alpy ( 2000km dlhý pásik kopcov) sú už také okukané a infraštruktúrou prepchané :))) Ale no. Dobre tak. Ono ja stopu prešlapávam rád a zostane to tu všetko pre mňa. A zase keď sa spraví podmienka tak mi frírajdisti z Corvatschu pomôžu a ob...   Celý článok
Istoty sa s oteplením strácajú, Žiarska ostáva. A ešte som tam túto sezónu nebol. Tak ráno skorý nástup, lebo sa stalo niečo... No niečo neobyčajné (akože u nás v Čabovciach): rýchlik z Prahy výnimočne nemeškal, tak som stihol hneď prvý bus z LM a o siedmej som už ťapkal cez parkovisko. Zatiaľ autoprázdne. Tradičná rozcvička po chatu bola hlučná a hrkotavá, pod nohami zamrznutý, pásožravý firn. Nad chatou v stope vyleštenô, už tam to chvíľami podšmyklo, tak som si radšej razil vlastnú stopu na Terasu – dalo sa, na zmrznutom starom asi cen...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 1451) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.