<< Zoznam ─Źl├ínkov od 16 do 30 (z 1801) >>
Monte Piana (2325 m) a Monte Piano (2305m) s├║ dva vrcholy jednej stolovej hory vo v├Żchodn├Żch Dolomitoch. S├şce nev├Żrazn├í svojou v├Ż┼íkou, no v├Żznamn├í svojou hist├│riou. V prvej svetovej vojne ju jej strategick├í poloha predur─Źila sta┼ą sa dejiskom jednej z najkrvavej┼í├şch bitiek medzi Talianskom a Rak├║skom pri dob├Żvan├ş ju┼żn├ęho Tirolska. Za dva a pol roka tu ┼żivot polo┼żilo asi 10 000 vojakov (niektor├ę zdroje uv├ídzaj├║ a┼ż 14 000). Dodnes tu zostali zachovan├ę neskuto─Źn├ę kilometre z├íkopov, mno┼żstvo tunelov, opevnen├Żch stanov├ş┼í┼ą a bunkrov. Mnoh├ę z nich ─Źasom sch├ítral...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áChorv├ítsko - Dalm├ícia - ostrov Bra─Ź ┬á Po plavbe trajektom z Makarskej sme sa na ostrove Bra─Ź ocitli v o├íze pokoja. Na ostrove je ove─ża men┼í├ş ruch a prem├ívka ako na pobre┼ż├ş. Pl├í┼że v okol├ş meste─Źka Bol pon├║kaj├║ dokonal├ę mo┼żnosti na oddych pri mori, surfovanie, pot├ípanie a ┼ínorchlovanie. Stretli sme tu aj pot├ípa─Źov zo Slovenska.┬á Ostrov Bra─Ź je zn├ímy aj ako p├┤sobisko slovensk├ęho spisovate─ża Martina Kuku─Ź├şna a pon├║ka okrem pl├í┼ż├ş aj mno┼żstvo zauj├şmav├Żch cie─żov na v├Żlety. V obci ┼ákrip umiestnenej v centr├ílnej ─Źasti ostrova sa nach├ídza m├║zeum ...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Ten ÔÇ×hlavn├ŻÔÇť Roko┼í s├şce nem├í tak├Żto ofici├ílny pr├şvlastok, ale nejako som ho potreboval otitulova┼ą. Tak┼że jednoduch├í prech├ídzka tak na p├Ą┼ą ÔÇô ┼íes┼ą hod├şn fl├íkania, hore a dole. Najju┼żnej┼íia ─Źas┼ą Str├í┼żovsk├Żch vrchov nad dolinou Nitrice. Z┬áDiviackej Novej Vsi po modrej hore a┬ádole do Je┼íkovej Vsi po ┼żltej. Reli├ęf najm├Ą vo vy┼í┼í├şch poloh├ích na v├ípencoch a┬ádolomitoch, tak┼że dramaticky bralkovit├Ż a┬áve┼żi─Źkat├Ż. Ide├ílny ─Źas na n├ív┼ítevu je takto za─Źiatkom jari, ke─Ć e┼íte l├şstie na stromoch to─żko nezavadzia v├Żh─żadom ÔÇô na skaln├ę v├Żtvory ani do─Ćal...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Taliansko - bezcoln├í z├│na Livigno na hraniciach so ┼ávaj─Źiarskym Graubundenom. Pri jazden├ş v Livignu a okol├ş som t├║to dolinu vyu┼żil ve─żakr├ít. Posl├║┼żila ako v├Żchodisko pri n├íro─Źnom okruhu cez sedlo Val├ęcia, kon─Ź├ş v nej singl ved├║ci a┼ż z Motolina ale takou ─Źere┼íni─Źkou na torte bol v┼żdy ten n├ídhern├Ż singl├í─Ź ved├║ci od chaty v z├ívere doliny po opa─Źnej strane potoka smerom dole. V├Żbornou alternat├şvou v┼íak bol okruh cez Val delle Mine hlavne v d┼łoch ke─Ć som nemal ─Źas alebo po─Źasie na celodenn├ę jazdenie. Vtedy sta─Źilo zaparkova┼ą dole v ├║dol├ş niekde na za─Źia...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Na konci zimy sme vyspovedali n├í┼ího reprezentanta Jakuba ┼áiarnika o tom ak├í bola t├íto skialpinistick├í sez├│na a ─Źo by sme si z nej mali zapam├Ąta┼ą. S Jakubom sme sa na t├Żchto str├ínkach rozpr├ívali u┼ż dva razy, a tak ten kto by chcel vedie┼ą e┼íte viac si n├íjde odkliky dole pod ─Źl├ínkom. ┬á Ahoj Jakub, po minuloro─Źnom p├┤soben├ş v Slovinsku si sa ocitol na za─Źiatku tejto sez├│ny v Rak├║sku, ako sa ti to podarilo a ─Źo ti to prinieslo? ┬á Pobyt v Rak├║sku bol kv├ízi pokra─Źovan├şm p├┤sobenia v Slovinsku. Pozit├şvnu sk├║senos┼ą, ktor├║ mi dal pobyt pod Julsk├Żmi Alpami, som chc...   Cel├Ż ─Źl├ínok
T├Ż┼żde┼ł po Lazovici ve─żkono─Źn├ę sviatky, v pondelok nebolo treba do pr├íce, mohli sme si dovoli┼ą v nede─żu sa dobre vyklusa┼ą (=odrovna┼ą). Tak sme sa dohodli s nemenovan├Żm P.K., a ten premotivovan├Ż, mlad├Ż, po stovke r├Żchlo zotaven├Ż srnec hne─Ć za─Źal v Hikeplanneri naklik├íva┼ą varianty. Prv├Ż mal asi 80, druh├Ż 70, tret├ş 60 a ┼ítvrt├Ż 50 km, tak som r├Żchlo p├şsal, ┼że ide├ílny bude piaty, mo┼żno ┼íiesty. Nakoniec sme sa skompromisnili na tom ┼ítvrtom teda... Ale chybu som spravil, ┼że som si zase nepozrel profil. Oni tie mil├ę, gu─żat├ę kop─Źeky Bielych Karp├ít vyzeraj├║ tak pr├ş...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Mal to by┼ą in├Ż v├Żlet, inou trasou, ale po─Źasie urobilo ┼íkrt a tak sme sa prisp├┤sobili ako me┼łavky. Mlie─Źnu aj krupicov├║ ka┼íu m├ím r├íd, ale v takom mlieku ├şs┼ą Haute Route sa n├ím teda nechcelo. Tak repete nateraz nebude, aj ke─Ć pr├şpravu sme sa sna┼żili obaja nepodceni┼ą. R├íno tak├í klasika, k├Żm sme vyrazili a poprem├Ż┼í─żali v┼íetky mo┼żn├ę aj nemo┼żn├ę varianty (vzh─żadom na komplet zamra─Źen├ę po─Źasie), tak ─Źas ubehol ako voda, trad├şcie treba dodr┼żiava┼ą. Tatry maj├║ t├║ super vlastnos┼ą, ┼że zhocikade je hocikam furt v podstate bl├şzko, a cel├í paleta kombin├íci├ş. Z ...   Cel├Ż ─Źl├ínok
29.03.2019 Berninsk├ę Alpy Diavolezza, parkovisko r├íno tesne pred ├┤smou. St├şhame e┼íte prv├║ lanovku, Sl├ívka vyu┼ż├şva sez├│nny l├şstok, jedna jazda stoj├ş aktu├ílne 25.50 CHF. Hore na Diavolezze sa u┼ż nemus├şme pon├íh─ża┼ą, v klude si d├íme seda─Źky, priprav├şme v├Żstroj a dokon─Ź├şme ra┼łajky. Vonku sa najprv pokoch├íme v├Żh─żadmi, po─Źasie u┼ż je pekn├Żch p├ír dn├ş Tip-top ako sa hovor├ş v tejto krajine. Ly┼żujeme dole na ─żadovec svahom v─żavo popod Piz Trovat. Tam u┼ż sa chystaj├║ na v├Żstup prv├ę skupinky. T├║ra na Piz Pal├║ je ve─żmi popul├írna aj napriek tomu ┼że vedie cez nepr...   Cel├Ż ─Źl├ínok
05.04.2019 Chata pri Zelenom plese (6:10 hod.) - Baranie sedlo (+1:30) - Prie─Źne sedlo (+2:09) - Prielom (+3:03) - V├Żch. ┼Żelezn├í br├ína (+4:30) - Dra─Źie sedlo - Vysok├í (+5:50) - Dra─Źia dolinka - Zlomiskov├í dolina - Popradsk├ę pleso (+6:35, pauza 30min. sp├Ą┼ą som vyrazil +7:05) - V├Żch. ┼Żelezn├í br├ína (+8:30) - Litvorov├ę sedlo (+9:38) - Po─żsk├Ż hrebe┼ł (+10:07) - Prielom (+10:40) - Prie─Źne sedlo (+12:02) - Baranie sedlo.(+13:15) - Zelen├ę pleso, celkov├Ż ─Źas: +13:33 hod. 4980v.m. medzi─Źas na ceste sp├Ą┼ą: Popradsk├ę pleso - Zelen├ę pleso 6:32 hod. ┬á " Tohle jsem a tohle...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Na po─Źiatku bola Julka: ÔÇ×Ko─żko ┼że to m├í┼í rokov? ─îoooo, tak├Ż star├Ż ch... a e┼íte si nebol na Lazovke???ÔÇť No, to ┼ąa┼żko vysvet─żova┼ą, ke─Ć v apr├şli e┼íte len ly┼że odklad├ím a k├Żm sa rozbeh├ím, je pomaly j├║n. Ale aj ─Ćal┼íie okolnosti tento rok zap├┤sobili, tak som sa teda na najstar┼íiu z mlad├Żch stoviek prihl├ísil: dvan├ísty ro─Źn├şk ÔÇô tucstovkov├Ż. Aj som zaplatil. A hne─Ć na to mail od Slava, ┼że mi prachy po┼íle nazad, lebo ┼że som ┼ítvorst├Ż prihl├ísen├Ż a ┼że m├ím ┼ítartovn├ę za ┼ítyri Eur├í. Nech├ípal som, ak├í to m├┤┼że by┼ą robota ukec├íva┼ą orga, aby si tie prachy...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Necel├Ż t├Ż┼żde┼ł pred Lazovkou, bolo by dobr├ę aj za─Źa┼ą tr├ęnova┼ą... Som si povedal u┼ż sk├┤r, ale v├Żhovorky na predo┼íl├ę v├şkendy (ka┼íe─ż, antibiotik├í, d├í┼ż─Ć, hor├║─Źka, pr├íca...) boli v┼żdy poruke. Ale nede─żu 7.4. sa u┼ż obabra┼ą nepodarilo, navy┼íe po sobot┼łaj┼íom fronte sa malo vyjasni┼ą, tak nastal ─Źas za─Źa┼ą so seri├│znou pr├şpravou. Navy┼íe som naverboval aj nemenovan├ęho miestneho znalca chodn├şkov a prt├ş P.K., ktor├ęmu sa vraj tie┼ż smerom k Lazovke z├şde pohn├║┼ą kostrou. A dobre som spravil, lebo v rann├Żch hml├ích pod Man├şnom ktovie kam by som sa zamotal. My┼ílien...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Koncom roku 2017 sa slovensk├Ż extr├ęmny paraglajdista Juraj Kore┼ł spolu so ┼ípi─Źkov├Żm horolezcom Michalom Sabov─Ź├şkom vybrali do Antarkt├şdy kde sa im podarilo vyliez┼ą prvov├Żstup na nov├Ż dosia─ż nezlezen├Ż kopec a n├ísledne z neho zletie┼ą na pad├íkoch. T├íto exped├şcia bola prv├Żm dielom projektu Seven Virgin Summits po─Źas ktor├ęho sa slovensk├ş dobrodruhovia chc├║ pok├║si┼ą vyliez┼ą na sedem panensk├Żch kopcov v r├┤znych divok├Żch oblastiach na┼íej plan├ęty. Ned├ívno sme sa dozvedeli ┼że chalani sa chystaj├║ na druh├Ż diel projektu. Cie─żom by malo by┼ą Gr├│nsko.┬á Viac sa u┼ż dozv...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Trasa: Zelen├ę pleso - Ve─żk├í Zmrzl├í dolina - Stolarczykovo sedlo - ─îierna Javorov├í dolina - ─îierne sedlo - Kolov├Ż ┼ít├şt - Mal├í Zmrzl├í dolina - Rameno ─îierneho ┼ít├ştu, ─îierny ┼ít├şt - Ve─żk├í Zmrzl├í dolina - Biela voda. Na z├íver ├║dern├şckeho t├Ż┼żd┼ła, kedy sa n├ím darilo syst├ęmovo fyzicky sa ni─Źi┼ą, sme po dvoch n├íro─Źn├Żch akci├ích v ZT, ako zlat├Ż klinec, zaradili do programu aj VT. Jasn├ę, ┼że Kilianom, Benediktom, MB-─Źkam a in├Żm exotom by nami ┼ąa┼żko nazbieran├ę v├Ż┼íka─Źe sta─Źili sotva na nadobudnutie pracovnej teploty, ale to s├║ oni a my sme my. Ideme si svoje...   Cel├Ż ─Źl├ínok
De┼ł nula 20.3. je spojen├Ż s┬ápostupnou nakl├ídkou ├║─Źastn├şkov z├íjazdu a┬ájazdou po rak├║skych a┬ánemeck├Żch dia─żniciach,kde hojne vyu┼ż├şvame waze,hlavne na dodr┼żiavanie obmedzenej r├Żchlosti IG-L v┬á├║sekoch s┬áradarmi.S dvoma alebo tromi zast├ívkami na doplnenie paliva v┬áaute a┬ána┼íich ┼żal├║dkov cesta ubehne do Gaschurnu v┬áRak├║sku v┬ádru┼żnej debate s┬ávidinou skvel├ęho po─Źasia pomerne r├Żchlo.Predch├ídzaj├║ce dni v┬ácie─żovej oblasti napadlo viac ako meter snehu a┬ádva posledn├ę podmienky v├Żrazne stabilizovalo. Presp├şme v┬á├║tulnom penzi├│niku a┬áo┬á8mej r├íno 21.3. stepujem...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Pred p├ír rokmi som na Vetromagu h─żadal in┼ípir├íciu na zimn├ę skialpov├ę dobrodru┼żstv├í v Tatr├ích, sna┼żil sa pravidelne pos├║va┼ą aktu├ílne podmienky zo zauj├şmav├Żch prechodov a strm├Żch zjazdov ostatn├Żm ─Źitate─żom. Posledn├ę dva roky st├şham akur├ít doda┼ą info k festivalu Snehov├í vlo─Źka a report z jedn├ęho v├Żletu. Tu je za rok 2019. Nie je tajomstvom, ┼że marec je v├Ą─Ź┼íinou ide├ílnym mesiacom na n├íro─Źnej┼íie skialpov├ę podnikanie v Tatr├ích. Dlh┼íie dni, stabilnej┼íie po─Źasie a bezpe─Źnej┼íie snehy s├║ predpokladom na vydaren├ę dobrodru┼żstvo. Od pondelka sledovan...   Cel├Ż ─Źl├ínok

<< Zoznam ─Źl├ínkov od 16 do 30 (z 1801) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.