Rock Machine
<< Zoznam článkov od 21 do 40 (z 1493) >>

Adam Sport -
 Likvidácia oblečenia

O Dolomitoch som toho v minulosti počul len málo, niečo v zmysle že sa tam lezie a sú tam pekné terény na cestný bike. Moje prvé kroky do Álp viedli ale úplne iným smerom: do Savojských a Walisských Álp na najvyššie štvortisícovky. A potom to prišlo: úplne neplánovane som sa ocitol v srdci Dolomitov, v ladínskej Val Badii. Mal som tu v kuchyni stráviť leto, nakoniec z toho boli letá tri. Samozrejme, bike som si zobral so sebou. Moja najväčšia biková vášeň bolo vždy objavovanie nového: chodníčky, zjazdy, singltraily. Pokiaľ možno, čo najuž...   Celý článok
 SMOLNÍK 29.4.2017: Desaťdielna skyrunningová séria odštartovala v poslednú aprílovú sobotu v Smolníku. Počasie bežcom prialo: mierne pod mrakom a teplota okolo 10 stupňov. Keďže pred pretekmi pršalo, a týždeň predtým aj snežilo, podklad bol mäkký a to sa mnohým páčilo. Padli traťové rekordy a oproti vlaňajšku si takmer každý vylepšil čas. 27 kilometrovú trať s kumulovaným prevýšením +2000m najrýchlejšie zdolal Preter Fraňo z Brezna a to za 2 hod. 42 min. 35s. Skromný vysokohorský nosič Chaty Milana Rastislava Štefánika sa po dobehu vyjad...   Celý článok
 Večer tretí deň stretnutia skialpinistov - horolezcov „Skialpstret 2017“ v priestoroch chaty Primula v Západných Tatrách bol krst knihy „Výber lyžiarskych a skialpinistických túr“ autora Stanislava Klauča. Tretie, rozšírené vydanie, okrem pútavého popisu túr upozorňuje na viaceré aspekty vykonávania túr ako sú kľúčové miesta, výnimočnosť tej ktorej túry či význam zmien podmienok v priebehu túry a pod.. Nájdete tu aj trasové body GPS vrátane GPX súborov, ktoré uľahčia postup v zhoršených poveternostných podmienkach. Novinkou je aj možnosť ...   Celý článok

Žiar poklusom

02.05.2017
Žiar nad Turcom, nie nad Hronom, keby čosi. Žiadne pobehovanie po meste :-) Lebo „chôdzobeh“ sa najlepšie uplatní tam, kde sú pekné miesta poprepájané dlhými hluchými (napríklad zvážnicovými) úsekmi. To všetko pohorie Žiar ponúka. Takže sa veziem vlakom na Kremnické Bane a mám asi sedem a pol hodiny na to, aby som sa dostal do Kláštora pod Znievom, na autobus. Motivácia je teda jasná, malo by mi to na tých asi 50km stačiť.   Na úvod rozohriatie po asfalte do Kunešova (aprílový ranný mrazík akurát doznieva) a za dedinou trochu orientácie po lúka...   Celý článok
Zober radšej loptu! - Alebo lyže!!! To čo v alpských krajinách vedia už dávno - že na bielom prášku sa dobre šlape - konečne sa dozvedeli aj ľudia u nás.  Skialpový boom je tu. Je to fakt.  Vedia to aj výrobcovia. Posledné roky zaznamenalo toto odvetvie naozaj veľký posun. Keď v mojich začiatkoch cca pred 20 rokmi bola diskusia len jedna: Rámové viazanie alebo pastičky? - Teraz už je chvalabohu tých otázok trošku viacej. Tá prvotná otázka je už ale definitívne vyriešená. Rámovým viazaniam v posledných rokoch odklepalo... Výrobcov pribudlo. Konkurenc...   Celý článok
Amfiteáter v Pule, starobylé centrum Trogiru, hradby Dubrovníku a... Diokleciánov palác v Splite bol poslednou štvrtou pamiatkou Unesco na chorvátskom pobreží Jadranu ktorú sme tu ešte nemali preskúmanú a nafotenú. Pri minuloročnom návrate trajektom z ostrova Brač sme pristáli doobeda práve v Splite a konečne využili príležitosť navštíviť nami tak dlho obchádzanú už legendárnu pamiatku. Pri vchádzaní do prístavu sme už zdiaľky pozorovali veľké turistické lode. Bolo nám jasné že v centre bude husto - a veru bolo. Trošku divoké vyriešenie parkovania...   Celý článok
 Do trzech razy sztuka, czyli narciarski trawers całych Tatr Po trawersie Tatr Wysokich w 2013 roku, Tatr Zachodnich w 2015 i próbie przejścia całych Tatr w 2014 i 2016r po raz kolejny podjęliśmy wyzwanie przejścia całych Tatr w jeden dzień. Po raz pierwszy próbowałem tego dokonać z Maćkiem Borowskim i Bartkiem Golcem w 2014r., ale wtedy warunki śniegowe nie dały nam szans. Całą akcję zakończyliśmy w Dolinie Wierchcichej, nie mogąc przebić się przez kosówkę. ...   Celý článok
 Report z dní pondelok-utorok 24-25.04 V pondelok ráno sme po rýchlom spáde udalostí posledných dní zamierili do Poľska. Parkovisko pri ceste do Zakopaného s názvom Brzeziny sme našli bez problémov. Výpalnícka búdka v pondelok zamknienta a čo nás potešilo oveľa viac: hneď od auta parádna snehová nartostrada. Vyšliapali sme zasneženou krajinou ako z "Mrázika" ku chate Murowaniec. Po občerstvení sme šlapali ďalej smer Kasprowy. Otvoril sa nám výhľad na okolité svahy a stali sme sa svedkami divadla ako partie Free borcov likvidovali posledné kúsky n...   Celý článok

Z Riti do Pekla

24.04.2017
Na prvoaprílovú sobotu vyšlo parádne počasie, a pretože sneh aj v stredných polohách už pomizol, dohodli sme sa dvaja, že trochu potrénujeme na nadchádzajúcu ultrasezónu. Začať treba opatrne, ale chcelo by to niečo originálne, vzhľadom k dátumu. Takže v názve nie je nič expresívne, len originálny horehronský miestopis, hej?   Ono tých miestopisných rarít sme mali cestou viac. Lebo začali sme v Chvatimechu, čo je sám osebe origo názov, ale hlavne konečná čiernohronskej železničky. Na rozdýchanie strmá zjazdovka k chate Bernardín. Už zarastá, l...   Celý článok
  Čo s poslednou aprílovou sobotou? No predsa Vitalcity SKYRACE®! V sobotu 29.4.2017   Ak ešte stále zvažujete, čo s poslednou aprílovou sobotou, máme pre Vás tip. Volovské vrchy v okolí Smolníka (okres Gelnica) budú otvárať svoje chodníčky skyrunnerom zo Slovenka, Maďarska aj Poľska. VitalCity SKYRACE® 2017 už po druhý krát zavedie milovníkov strmých stúpaní a technických zbehov do panenskej prírody horského masívu Zlatého Stola či Hekerovej. 27 kilometrová trať s kumulovaným prevýšením +2000m bude poriadna výzva. Registrovaní už sú aj...   Celý článok
 Včera sme zachytili z étera info, že na Zbojníčke kalamita, že sa neda hore ani dole. Dnes ráno plech a tak rozhodovanie bolo rýchle. Pomôžeme prešlapať stopu - ako ináč s lyžami bo bez lyži by bolo ťažko. Tak sme šli, ako bolo, vidno na obrázkoch. Nebolo až tak ťažko jak by sme si boli mysleli. Sneh sa odvčera zmenil zázračnou rýchlosťou takou charakteristickou tomuto ročnému obdobiu... A s výdatnou pomocou vetra samozrejme... Takže to prešlapávanie stopy až tak nebolelo, hlavne keď už tam stopa bola, že :) Nevideli sme žiadnu väčšiu lavínu až na...   Celý článok
Holá  amigos .. poznáte to , dovtedy s tým krčahom po vodu , až sa nakoniec uchodíte.. alebo to dáte  (to utrhnuté ucho myslím .. ) , ski-slovenská povaha , ak sa zakusneme , väčšinou sa uchodíme .. 03.03.2017 : cieľ  jasný – Gálfyho lajna z Prostredného hrotu , čiže z MSD smerom do Sedla pred Prosredným , (Stillov žľab?) niekde v polke odbočka do prava a stenou až na vrchol Prostredného . Podmienky takmer fajne , niečo nafotené z Lomničáku .. predpoklad – pôjde to .. Začiatok nástupu do žľabu .. ejha , malý odtrh, sem tam skala, ľadík, iná...   Celý článok
 První pokus, Široká a Žltá veža. Vždycky mi Karel psal, že jdou „dlouhé dny“, když jeli se Simonem trénovat „přechod“. Nyní na jaře se ovšem dny změnily na „dlouhé noci“! Vstávám doma, v Oldřichovicích u Třince, v jednu po půlnoci a ve dvě sedám do auta směr Smokovec. Je druhá půlka března, pátek. Přichází sms od Karla, „za hodinu vyrážíme, drž palce, užij svůj den.“ Tuto zimu spolu jezdíme po „smskách“. Každý máme jiné cíle. Já vrcholy a těžké sjezdy, Karel přechod a těžké sjezdy. Občas se však přece potkáme,...   Celý článok
V intervale štvrtok 30.3.2017, 16:OO až  pondelok 3.4.2017, 13:30 sa nám zadaril prechod skoro všetkých Tatrov zo Ždiaru až na Zverovku. Prešli sme veľa sediel a o čosi viac dolín. Podmienky sme mali pestré, od sračky v Beliankach, až po klasické jarné ľadové firny vlastne všetko okrem prašanu. Špecialitou bolo zmrznuté opršané čudo medzi Kopskými sedlami, kde lyža na povrchu vôbec nedržala, zato sa občas prepadla, aby podržala až príliš.   Podstatné, že na kráľovskej etape Brčalka - Popradské sme mali podmienky výborné a 3 zo 4 zjazdov boli úplne...   Celý článok
Najčerstvejšie skialpinfo z Vysokých Tatier: Od pondelka vďaka tomu, že bolo stále pod mrakom snehu neubudlo skôr naopak. Dnes sme sa výťahmi dopravili do Lomnického sedla, odtiaľ sme zišli do Filmaráku. Najprv na mačkách šetriac lyže a potom sme už vychutnali parádny sneh. Traverzli sme pod Veľký hang. Nalepili pásy a vyšli hore na Térynku. Napodiv bola výborná viditeľnosť a vysoká oblačnosť ochraňovala vzácnu snehovú pokrývku pred silným aprílovým slnkom. Nad Térynkou sme stúpali najprv smerom dozadu plánujúc sedlo Baranej strážnice. Mraky a hml...   Celý článok
Veľmi sa teším, že sa chalanom podarilo tento rok vykonať perfektné prechody, či už po stopách Tatarku, New Age alebo najčerstvejšie “klimatický okruh“. Všetko sú to veľmi náročné podniky, kde treba vystihnúť podmienky, byť pripravený a poznať Tatry. A práve spoznávanie Tatier je tá vášeň, ktorá ma stále do tých Tatier ženie.   Skialpová sezóna je u mňa tento rok poznačená koncom sladkého života doktoranda, nástupom do práce a skutočnými životnými starosťami a povinnosťami. Dní, ktoré môžem tráviť v horách je už menej o to ...   Celý článok
Na ostrov Santorini sa nechodí bicyklovať, ale keď sa vám naskytne taká možnosť, určite stojí za to. Ani všetky fotografie, plagáty v cestovkách a pohľadnice nedokážu vystihnúť čaro tohto kúska zeme v Egejskom mori. Raz za život Santorini určite treba vidieť!  Ktovie, či si to o ňom mysleli aj jeho obyvatelia 1600 rokov pred. n.l. keď nečakane vybuchol a zničil seba, všetky ostrovy dookola. Obrovská vlna tsunami zničila aj slávnu minojsku civilizáciu na Kréte, mnohými označovanú za bájnu Atlantídu. Výbuch bol katastrofálny a údajne až 100 krát silne...   Celý článok
V sobotu 8.4 sme v bezpečí domova pozorovali spravodajstvo z lavínovej aktivity vo Vysokých Tatrách. Padlo prakticky všetko aj samo od seba. Vôbec tie lavíny nepotrebovali pomoc dobrovoľníkov ako napríklad vo Východnej Železnej bráne či pod Sedielkom.  Obzvlášť kuriózny bol prípad poľského skiturownika ktorý krátko potom čo bol aj s kumpánmi v lavíne pod Sedielkom a kde pošetril lavínový batoh a nestihol ho na rozdiel od kolegov odpáliť tak chvíľu nato už nalyžoval zrejme v zlej viditeľnosti pod Téryho chatou do tzv. Jazernej steny. uvoľnil veľkú lav...   Celý článok
Chata pri Zelenom Plese 02.04.2017, 2h.45min ráno V noci som zrejme ani nespal, po dvoch dlhých skialpových dňoch vyrážam opäť z Brnčalky skoro ráno. Telo nie je najčerstvejšie, podmienky a počasie sú ale ideálne. Rozhodnutie, že sa dnes pokúsim o tento okruh padlo len včera keď som sa presúval cez sedlá z Chaty pod Rysmi. Videl som podmienky a aj to ako sa extrémna horúčava na slnečných svahoch pustila do biednej snehovej pokrývky. Rozmýšľajúc nad tým, že kedy by som to mohol ísť a predstavujúc si ako bude treba zbehnúť zase dole do mesta, oddýchnu...   Celý článok
Přemýšleli jste někdy nad slovem skialpinismus? Že se jedná o složeninu slov ski a alpinismus? Fakt tak zřetelný, že se na něj bohužel občas trochu zapomíná. Prostě buď se jde lézt, nebo se jde na skialpy. Ale my si řekli ne. A protože v letošním roce se různé varianty tatranských skialp přechodů dostaly do módy, rozhodli jsme se i my přispět svou troškou do mlýna a vytvořit něco nového. Těžký přechod, kde půjde jak o ski, tak o alpinismus. Nečekejte od tohoto článku vyprávění o tom, jestli nám chutnala snídaně nebo ne, jestli svítilo slunko n...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 21 do 40 (z 1493) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.