<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 1780) >>
Poznáme všetci to obdobie „mimo sezóny“. Šedivé bezčasie neskorej jesene či skorej jari, keď sa na hory nedá na túry peši, ale ani na lyže to nie je ktovie čo. A my, prostý ľud robotný, navyše ešte často za tmy do práce, za tmy z práce... Keď ešte do toho cez víkend zaprší, no "radosť žiť". Ale stane sa, že sa diera v dažďoch urodí, ani zubaté slnko sa zazubiť veľmo nemusí, stačí ak prestane pršať... To nastáva únik zo šedivej jednotvárnosti mesta, do síce nie veľmi farebnej, ale o dosť živšej krajiny za hranicou všedného dňa pracovného...   Celý článok
Po rýchlej aklimatizácii na dolomitské ovzdušie padá rozhodnutie hneď zaútočiť na hlavný cieľ nášho krátkeho pobytu. Civetta sa na nás vyškierala počas celého výstupu na Lagazuoi a vystavovala na obdiv pocukrené severné steny. Zimné podmienky sme veľmi nečakali, ale nejakú výbavu máme a dúfame, že aspoň východné svahy s ferratou nebudú na tom ešte tak zle. Nepríjemný vietor by sa tiež mal už na druhý deň postupne utíšiť. Dávame poradu. Zvládnuť Civettu za jeden deň je samo osebe dosť slušný masaker. Má výživné výstupové parametre, a k tom...   Celý článok
Taký malý kopec a už druhý raz na Vetromagu? No keď sa sneh vo februári zmení na betón a na hrebeňoch zúri arktický severák, aj keď slnko svieti, je čas na čas odložiť lyže a poobzerať sa po niečom príjemnejšom, ale hlavne v závetrí. Čipčie (920 m) je jeden z menej nápadných kopčekov v severozápadnom predhorí Lúčanskej Malej Fatry, nad Turím. Trochu druhohorného vápencového materiálu sa tu zachovalo, takže aj nejaké pestré bralká sa nájdu, aby to nebolo monotónne. Aj keď aj v tomto Čipčie predčia jeho susedia Hoblík a Kozol. Ale nevadí,...   Celý článok
Keď sa ma jarné ultra opýta, čo som v zime robil, zahanbene odvetím, že som len lyže dral. Preto keď sneh koncom februára zbetónovel, nedalo mi skúsiť ho aj po vlastných... Ale zatiaľ žiadne maratónky, pre istotu. Predsa len: aj keď v dolinách sneh pomizol a vyššie pomrzol, nejaké tie malé prebáračky okolo hrebeňa sú vždy. Na samotnej hrebeňovke dlho nepobudnem, idem Turianskou dolinou (z Turieho pri Žiline) až na Minčol a dole na druhú stranu tiež po žltej, do Vrútok. Jasné a jednoduché, teoreticky tak na šesť hodín. Podľa smerovníka v Turí. H...   Celý článok
Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Piz Bever 3230m. Piz Bever, prvý krát som ho uvidel asi zo Surgondy pred šiestimi rokmi. A potom ešte veľa krát z rôznych uhlov a rôznych vrcholov. Vždy som si ho odfotil a pozoroval som ten pre lyžiara príťažlivý juhozápadný svah. Aj som si ho foťákom približoval a hľadal stopy, nikdy som však žiadne nenašiel. V skialpovom sprievodcovi nie je o tomto vrchole zmienka, netuším prečo. Piz Bever patrí medzi tzv. vrcholy druhého sledu v pohľade od Julierpassu. V smere od St. Moritzu je potrebné rovnako absolvovať najprv stúpan...   Celý článok
Na sezónu 2019 prichystal Dynafit chuťovečku pre tých, ktorí sa radi rýýýchlo preháňajúúúú po teréne a zvlášť do kopca a vyžadujú pri tom, aby so sebou vláčili čo najmenej materiálu. Čiže v podstate pretekové špeciálky (vo veľkosti UK 8,5 len asi 240 g) na kratšie a stredné trate, čím viac do kopca, tým lepšie. Preto aj menší rozdiel výšky päty a špičky, len 4 mm.   Vynikajúcu váhu zabezpečuje minimalistický zvršok z tenkej sieťoviny (Minimal Fit), nižšia miera tlmenia, ale predovšetkým novinka od Vibramu – podrážka Megagrip v novej ...   Celý článok
Chleb je ozaj zázračný kopec – dole na maďaroch už tri týždne jar zúri, inde snehu rapídne alebo už úplne ubudlo, len tohto kúta akoby sa to netýkalo. Takže sa stále dá na lyžiach už z Trusalovej (aj keď nižšie v lese vraj po bordeli) alebo po úplne čistom snehu zo Šútova, z konca dediny. Len sa samozrejme (ako všade) sneh zmenil na betón. A nad Šútovom prvých pár metrov cesty je poprznených LKTčkom, ktoré sa prebralo zo zimného spánku a zišlo strašiť do dediny. Na lúkach aj na ceste pod Zajacovou sa dá korčuľovať, aj vyššie samozrejme, ale až ...   Celý článok
Vydarený prachový január plynulo vystriedal odmäknutý február. Bežkárov čoraz väčšia snehová bieda v dolinách vyháňa do hôr. Tam však už na nich škodoradostne striehne doba ľadová. V teréne si plasťáky bez hrán veľmi neporadia, a tak prichádzajú na rad upravené bežkárske trate a strediská. Nieže by tam bolo menej ľadovo, ale upravené je upravené.   Eldorádo bežkárov na Skalke zažíva z roka na rok čoraz väčší pretlak, no našťastie sa dajú nájsť na Slovensku aj iné veľmi vydarené alternatívy. Jednou z núkajúcich sa možností sú...   Celý článok
Pohyb je jeden z príznakov života, či ako sme sa to učili na prírodovede. Preto sa treba hýbať, aby ostatní vedeli, že ešte na vás môžu pokojne aj pekne hovoriť. Takže krásne počasie, stabilizujúce teploty a kopec ďalších faktorov prispelo k tomu, že na piatok som vzal roha (voľno v práci) a išiel sa kúsok zrelaxovať do prírody tatranskej, domovskej. Štart vo štvrtok z Bratislavy o 21:35 veštil zaujímavé medzičasy. Na Donovaloch pekne bielo, kopy snehu tam kde majú byť. Do Popradu som došiel o pol druhej ráno. Spať nebolo veľmi kedy, a tak budík ráno o...   Celý článok
V polovici februára keď príde jar, to dúfam že nie je ešte posledné slovo, čo zima povedala. Ale dole sa teploty šplhajú nad desinu, tak treba vyššie vyliezť, som si povedal. Ale zas nie príliš, aby ten betón na slnku cez deň trochu povolil. Na to je tento kus hrebeňa priam ideálny, lebo chodník je otočený čiastočne na juh. A na Chopku hlásili cez deň +2 a takmer bezvetrie.   V podstate to aj tak vyšlo. Vyrazil som od busu po pol ôsmej, po čerstvom, tuhom menčestri zjazdovky. Ale už o kúsok vyššie (na Polianke) bola teplota nad nulou, v lese aj troch...   Celý článok
 Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz, Julierpass, 8.2.2019 Skialpový Disneyland, tak nazývam túto oblasť bez ľadovcových trhlín s množstvom ľahších a stredne náročných túr. Vyrážame od parkoviska ktoré slúži ako východisko na Piz Lagrev. Dnes však chceme ostať celý čas na slnku a tak prejdeme cez cestu a ideme opačným smerom. Valletta da Julier sa volá dolinka medzi kopcami Julier a Valletta. Po vystúpaní nad práh doliny sa nám otvorí krajina veľkých bielych plání. Ostávame v prešlapanej stope. Dnes nebudeme prešlapávať svoju. Teda až na ten záver. ...   Celý článok
 Po mrazivých dňoch vzácneho tatranského prašanu prišlo aj do Tatier nepríjemné oteplenie, dážď a následné ochladenie zmenilo sneh na nepríjemnú tvrdú krustu. Smutná to správa pre lyžiarov, ale skvelá pre cyklistov! Vtedy fatbiková komunita vyťahuje svoje hrubé tátoše, maže reťaze, dofukuje plášte na vhodný tlak a vyráža do tatranských lesov, lúk a dolín.  Vo Veľkej Studenej doline výborné podmienky po Ohnisko, vyššie do brány na strmom šikmom svahu by to dole už nedržalo ani s hrotmi na plášťoch, lyžiari zbrúsili stúpanie do hladka. Nevadí...   Celý článok
Prašanové orgie sú už druhý týždeň len spomienkou, po dažďoch to navyše zamrzlo, aj na hrebeni Krivánskej Fatry to bude isto lepšie pre pešiakov. Premýšľam, či vôbec brať lyže... Ale Čendo a spol. aktualizovali pred pár dňami okolie Stohu, tak reku pozriem opačný koniec: zo Strečna hore na Suchý, a potom sa uvidí.   A tu som zase raz zistil, ako treba v týchto podmienkach precízne plánovať. Rozmaznaný kopami snehu v BB a podobnými aj okolo MT, skoro som z nôh spadol, keď sa môj vlak vynoril z tunela pred Strečnom. Po snehu ani stopy!!! Ozaj ve...   Celý článok
„Zajtra má byť pekne,ideme?“ – pýta sa parťák.Reku poďme,ak nepôjdeme nebudeme vedieť čo navystrájal dážď a víchrica v predošlých dňoch počas víkendu. Auto odstavujeme zavčas na Pasekách tak aby sme stihli vybehnúť popri Slovane a Rusnáčkou predtým ako začne premávať lanovka.Je fajne,nefúka nepodbiehajú nám lyže na okraji zjazdovky na menčestri a tak sme čoskoro pod nástupom na Poludňový Grúň.Zaťahuje sa a parťák je trochu mrzutý.Vravím vydrž,uvidíš za pol hodinky.Tak som si pamätal predpoveď a vyšla do bodky.Oblačnosť odišla,v...   Celý článok
Hranice krajín majú svoju príchuť, a ak sa stretnú tri v jednom bode - o to silnejšiu. Pre nás je možno takým zaujímavým miestom vrch Kremenec 1 221 m n.m., na odľahlej trojhranici Slovensko-Poľsko-Ukrajina. Bod stretu aj troch národných parkov - Poloniny, Bieszczady a Užanský NP na ukrajinskej strane. Vyrážame v sobotu ráno z najvýchodnejšej malebnej dedinky Nová Sedlica, kde líšky aj vlci doslova dávajú dobrú noc. Pri hranici šengenu a EU je kupodivu čulá premávka policajných terénnych áut a skútrov, stále sa tadiaľ prevádzači občas pokúšajú prev...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 1780) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.