<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 1832) >>
Som si minulý rok sľúbil, že na jemne naklonené rovinky medzi PO a KE už sa trápiť nepôjdem. Ale ma El Prezidente ako správneho chamtivca ukecal symbolickým štartovným – vraj pre každého, kto bol všetky ročníky. A ešte že vraj vybaví počasie. Tak som v prvú augustovú sobotu odštartoval posledný diel môjho tohoročného zábavného seriálu „Možno príde aj vrtuľník“. Po Živloplaze, H100, MF100 a NTS bolo vhodné doraziť sa štýlovo, niečim „menej náročným“. Lebo na spamätanie sa zo stovky potrebujem aspoň tri týždne, tento seriál bol vša...   Celý článok
Koniec júla patrí vo Vysokých Tatrách prestrelke najlepších bežcov-vrchárov zo Slovenska a okolitých krajín. Tento rok tomu nebolo inak a kvalita dorazila vo všetkých troch kategóriach. Inak však to bolo na trati, po ktorej sa bežalo...   Po druhý raz v osemročnej histórii bol cieľ skrátený a umiestnený do nižších polôh. V roku 2012 sa bežalo po „Nos“ do výšky 2300m kvôli nízkej viditeľnosti a námraze, hore totiž mrzlo a chodník bol zaľadnený. Tento rok bol cieľ ešte nižšie na „Maximiliánke“ (1530mnm). Už ráno pred štartom o 8:30 ...   Celý článok
Dobre sa vstáva ráno spod stromu, keď človeka nebudia autá, ale čvirikanie v korune. Je zima, na júl neobvyklá, ale vietor ustal a rosa nepadla. Tak sedím obalený spacákom pri stole pod rozhľadňou a sliedim, kedy ráči vyliezť slnko. Lebo nad horami v diaľke ešte hrubý pás mrakov, nechce sa mu. Nakoniec spácha dáke biedne efekty, tak si ich fotím a (už dávno naraňajkovaný) sa spúšťam do lesa, pásikavo nasvieteného do oranžova.   Strmý zošup k rázcestiu Pod Ostrým vrchom - nepoteší hlavne bajkerov v opačnom smere, na jednom skalnatom mieste pôso...   Celý článok

Ultra Fatra 2019

29.07.2019
Tohoročná (už štvrtá) Ultra Fatra mala teda poriadne šťastie a o vzrušenie sa postaralo, ako inak, najmä počasie. Nie dosť, že je to parametrami (55km/3800m) najextrémnejšie „malé ultra“ na Slovensku – ešte aj predpovede na sobotu boli poriadne „búrlivé.“ Už v piatok popoludní sa Slovenskom sunul od západu pás búrok a organizátorský šéf sa modlil k Aladinovi a všetkým predpovedným modelom, ktoré našiel na webe. V sobotu ráno pri nastupovaní do autobusov v Ružomberku hromy – blesky, ťažké kvapky, nad hrebeňom sivá deka. To najhoršie al...   Celý článok
Na hranici medzi Talianskym Livignom a Švajčiarskou dolinou Val di Campo sa nachádza horský hrebeň s pár peknými vrcholmi. Na Piz Paradisin som sa pozeral už viackrát dokopy zo siedmych okolitých vrcholov, teraz prišiel rad na neho. Zo sprievodcu som mal akurát naštudované, že západný hrebeň by ma na vrchol mal pustiť, zostup vedie južným hrebeňom a po suti dole na ľadovec. Parkujem pri Sfazú, na parkovisku ktoré je východiskom do Val di Campo. Doliny ktorá sa okrem iného pýši jedným z najkrajších jazier v alpách: jazerom Saoseo. Na bajku sa po šotolinovej...   Celý článok
Do týchto „horúcich južných hôr“ by ma v júli nik nedostal, ale využil som chladnú periódu, kedy v Tatrách dokonca nasnežilo. Pekne z juhu na sever, oproti chladivému vetru. To sa fajn ide, ani muchy nežerú. Na začiatok ma žltá poťahala po piešťanských pozoruhodnostiach, potom ale vyše hodiny trvalo, kým som sa zbavil asfaltu. Lebo v smere na „hrebeň“ (na pripojenie na červenú) sa mi ponúkali dve zelené a tá žltá. Vybral som si južnejšiu zelenú, ktorá mala ísť najviac po lúkach (cez Banku na Plešiny) – chcel som aj nejaké spätné pohľady...   Celý článok
Všetkým na známosť sa dáva, že v dňoch 19. až 21. júla tohoročného sa v leteckom koridore medzi letiskami Telgárt a Donovaly uskutočnili vševesmírne oslavy na počesť už desiateho tryskového preletu hrebeňa nízkotatranského, ktorý sa uskutočnil už jedenásty raz. Ak číslam náhodou niekto nerozumie, nech len proste nepodlieha panike a berie to ako fakt. Alebo nech si to vysvetlí tak, že Stíhačka preletela desiaty raz celú trasu, od štartu až po cieľ. Nie ako pred pár rokmi, keď ju počasie už na začiatku zrušilo. To sú špekulácie s číslami, že? ...   Celý článok
Talianske Livigno má na Vetromagu svoj vlastný priečinok a to určite nie náhodou. Sú tam články od viacerých autorov ale všetky sú o horskej cyklistike...  Teraz to konečne napravím. Už dávnejšie som škúlil tým smerom. Tie vrcholy ktorým kraľuje tá skalná pyramída sa jednoducho nedajú nevšimnúť. Mapu som už študoval viackrát, aj sa vyzvedal u domácich. Referencie boli výborné a tak na prvú túru tejto sezóny vyrážam práve tam... do kopcov nad Livignom, do oblasti priamo nad priehradou. Štartujem tak ako mi v obchode poradili. z Parkoviska pri benzínke...   Celý článok
Považský Inovec má po hrebeni, po červenej, zo severu na juh asi 70 km, ak to vezmeme od Mníchovej Lehoty do Hlohovca. Teda prísne geomorfologicky. Útulňa je asi po 15 kilákoch od začiatku v Mníchovej Lehote, ale po dlhom výstupe na Inovec, takže vhodná na nocľah po pohodovo prekráčanom dni. Ak samozrejme človek neštartuje o piatej ráno... Z opačného smeru si treba nájsť po prvom dni nocľah zrejme inde. Inovec je zároveň aj prudko bajkpozitívny, takže toto vyššie platí samozrejme najmä pre pešiakov. Z Kálnice je to po lesných cestách hore k útulni asi 1...   Celý článok
Kanárske ostrovy - Tenerife - masív Pico de Teide 3718m (najvyšší vrch Španielska) - bočný kráter Pico Viejo 3134m. Tenerife je nazývaný aj ostrov večnej jari kvôli svojej klíme. Pravdou ale je, že na území tohto ozaj veľmi zaujímavého ostrova je niekoľko oblastí s úplne odlišnou mikroklímou. Pri našej krátkej návšteve sa rozhodujeme pre túru na kráter Pico Viejo. Je to v podstate taký vedľajší vrchol mohutného masívu sopky Teide. Od výstupu na Teide nás odradila lanovka s množstvom turistov, ale aj pravidlá výstupu na samotný vrchol: vraj sa treba c...   Celý článok
Mošovce v Turci na podhorí  Veľkej Fatry, sú známe ako rodisko Jána Kollára. Ale aj tým, že tu stáročia sídlila rodina Révayovcov a „prirodzený pán gróf Réva-y“ tu svojho času dal vysadiť stovky metrov alejí. Aby sa mohol po majetkoch pekne v tieni vyvážať. Dnes sú aleje chráneným areálom v 3. a 4. stupni ochrany, veľa stromov je starých a chorých, ale stále je to veľmi pekný a monumentálny kus krajiny. Dominujú jasene. Podhorie VF je celkovo také „bike pozitívne“, okolie Mošoviec detto.   Len teraz jedno varovanie: netreba prekročiť h...   Celý článok
Na východe vraj nič nie je. Len Vetroplach občas vypľuje článok, ktorí svedčí o niečom inom. No pre nás Stredoslovákov je východ stále veľkou neznámou. Lebo je ďaleko. Lebo spojmi sa tam dostať znamená stratiť pol dňa. Lebo cestou od nás k vám stoja vyššie a známejšie (schválne nepíšem krajšie) pohoria. Preto je to pre nás Terra Incognita! A práve preto sme sa tam vybrali.   Už cesta vlakmi do Lipian je kategóriou samou osebe. Na štarte sme najrýchlejším možným spôsobom až na poludnie. Preto sa príliš nezdržujeme a vyrážame cez Dubovicu do h...   Celý článok
V Starej Ľubovni odbočujeme smer Mníšek nad Popradom a už o chvíľu parkujeme v sedle Vabec. Parkuje sa naľavo, trošku problém je dvojitá čiara, nuž pomôž si ako vieš... Inšpiráciu na túto túru som získal... ako inak zo stránok Vetromagu. V reportáži zo Živloplaza som zazrel v Rišovej fotogalérke fotku rozhľadne na vrchole. Nuž o tomto som nepočul... Chvíľka pátrania a bolo jasné kde to je - Eliášova hora na hranici s Poľskom. A prečo sme o tej veľkej vyhliadkovej veži nepočuli? Možno aj preto, že sa nemáme čím chváliť, je totiž poľská... V...   Celý článok
Keď Maťo Drozd po ročnej pauze ohlásil, že okrem tradičnej stovky a polovičky bude v Malej Fatre aj niečo dlhšie, srdce masochistu zaplesalo. Na domácom ihrisku sa rozbiť, to môžem... Šírili sa najprv zvesti, že pôjdu dvojice. Potom, že sa pôjde tam a nazad... Takže keď bola otvorená registrácia, už aj som tam bol. A až potom som si pozrel trasu – a vlasy mi vstali dupkom, od hrôzy. To čo je za nezmysel???   Samozrejme, cieľ spoločný so stovkou, vo Fačkovskom sedle. Jasné, lebo nazad do Terchovej by to bolo organizačne ťažké až nemožné (pohyb v...   Celý článok
Cestujete často hlavným diaľničným ťahom Wiedeň - Salzburg - Innsbruck? Predovšetkým v letných mesiacoch môže byť tá nekonečná cesta riadne otravná a na nejakú zastávku a hlavne zachádzku určite veľa času neostáva. Je jedno či cestujete cez Brenner do Južného Tirolska, cez Landeck na Reschenpass prípadne do Engadinu. Touto trasou rovnako musia ísť všetci smerujúci do Švajčiarska cez Arlberg prípadne ešte ďalej. Až vyrazíte ráno niekde od Bratislavy tak presne naobed keď slnko už bude poriadne pripekať budete niekde pri Brannenburskej bráne. Mieste k...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 1832) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.