Rock Machine
<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 1674) >>
Desať rokov – to je nejaký čas! A ušlo to ako voda a je tu desiata NTSka, alebo jej deviaty ročník, ako kto chce. Lebo tá úplne prvá, to bol nultý ročník. A prečo revolučná? Lebo nastala zmena, týkajúca sa samotnej prapodstaty a filozofie a korelácia sa odteraz nezlučuje s kauzalitou... Či ako to bolo Ľubo? :-))) Po našom: už žiadne dvojice, prvý raz len jedince štartujú. Zároveň ochranári popustili uzdu, tak z letiska Telgárt vyletí až 150 bombardérov. A keďže systém eliminácie na Čertovici ostal zachovaný, ďalej môže pokračovať tiež viac...   Celý článok
Alebo po slovensky krátke bežecké elasťáky z technickej outdoorovej kolekcie talianskej firmy Sportful. Pre mňa osobne druhá najdôležitejšia „súčiastka“ na ultrabehy, hneď po dobrých botách. Lebo ak začne niečo tlačiť alebo odierať niekde na 60. kiláku, to je nedobré. A náhradné gate asi nenosí so sebou veľa ľudí. Výrobca sa chváli tkaninou K-stretch, čo je materiálik ľahučký, pritom veľmi pevný, priedušný a zároveň čiastočne odolný voči vode. A samozrejme superrýchlo schne, to už som si overil v daždi. Zvonku je hladší, zvnútra troch...   Celý článok
Po jednom dni strávenom poznávaním klenotov Broumovska sme sa plynulo cez hranicu prehupli do Poľska. Nachádza sa tam mne dovtedy úplne neznámy Národný park stolových hôr. Mapa sľubuje obrovské možnosti turistického a cyklistického vyžitia a atrakcií vhodných aj pre celé rodiny s deťmi. Keď si k tomu pripočítame, že je to v Poľsku a je predĺžený víkend, vyjde nám z toho celkom slušná pasca na turistov. Motať by sa tu dalo do omrzenia, ale nakoľko sa potrebujeme k večeru presunúť naspäť do Čiech, vyberieme si len Crème de la Crème z tunajšej ponuky: S...   Celý článok
Jano Banko - horský tulák, ako sám sebe hovoril. Všestranný športovec, ktorý mal nadovšetko rád zážitky a pohyb v prírode. Po našom: správny vetroplach. Ale aj vzácny človek, kamarát, dlhoročný "exilový dopisovateľ" Vetroplachmagazínu. Skončil svoju celoživotnú cestu medzi Banskou Bystricou a Mníchovom, medzi Fatrami, Tatrami a Alpami po 81 rokoch (24.3.1937 - 23.5.2018). Aj svoj posledný výlet do milovaných hôr si naplánoval štýlovo: 30. júna 2018 sa jeho popol vzniesol nad lúkami vo švajčiarskych Alpách. Necháme ho preto, aby sa s nami rozlú...   Celý článok
  Berninské Alpy na hranici Talianska so Švajčiarskom Keď som v septembri 2017 prešiel už druhý raz okruh cez Col dAnzana a spustil sa veľkolepým zjazdom dole do Tirana objavil som kúsok pod sedlom mapu so zaznačenou bajkovou trasou č.301 do Val Fontana.   Pochopil som, že toto je presne to čo hľadám a táto prefotená mapka ma posunie pri objavovaní zase o kus ďalej. Na začiatku letnej sezóny 2018 som pri zlom počasí v Engadne operatívne siahol po tejto možnosti a kúsok pred dvanástou hodinou som vyrazil od auta zaparkovaného pod začiatkom stúpania na Col d...   Celý článok
Chorvátsko je krajinou do ktorej vycestuje ročne najviac Slovákov. Nič na tom nezmenia ani negatíva ako Slovinská diaľnica, neustále sa zvyšujúce ceny alebo tlačenica na pláži cez hlavnú sezónu. Nuž kto sa môže vyhnúť času od cca 10. júla do 20 augusta nech tak určite urobí, kto nie a pôjde aj tak ten musí rátať s tým, že nebude na pláži sám... Na Vetromagu sa vám snažíme priblížiť tie najzaujímavejšie miesta a tipy na túry. Ono je jasné, že plážoví povalači asi veľmi túto stránku nenavštevujú :) Jednou z najcennejších vecí chorvátskeho...   Celý článok
Je to už pár rokov čo sa Vlado Plulík na hrebeni Vysokých Tatier pri svojom zimnom sóle, doteraz nezopakovanom pasoval s najväčším problémom - svietením v noci. Keďže pri prechode hrebeňom išiel celé dve noci a svietil si pomocou čelovky s klasickou žiarovkou nabíjanou štvorcovými baterkami tak druhú noc ostal bez svetla a musel núdzovo bivakovať a čakať na ráno... Rovnako pri prvom nonstop prechode Nízkymi Tatrami na lyžiach z Kráľovej hole na Donovaly sa pre Pacha (P.Bičiana) stala otázka svetla tou základnou a prechod dokončil potme bez svetla...  Nie ...   Celý článok
Má asi 25 km, tiahne sa takmer ideálne severo-južne od ústia do Váhu až pod Ploskú a je príčinou toho, že Veľká Fatra má vlastne dva hlavné hrebene, ktoré ju obkolesujú. Až na Močidlo (a vlastne ešte kúsok ďalej) stúpa pozvoľne, navyše je celá vyasfaltovaná. A najlepší asfalt (lebo nový) je práve v hornej časti. Takže je vhodná ani nie tak na mtb, skôr na cesťák. Ale pokojne by sa dala dobyť aj na inlajnoch. Nuda ale nehrozí:  náučné tabule, krmelce, božie muky, každú chvíľu nejaká horáreň, aj celé osady,  jedno detské sanatórium, pár ...   Celý článok
Slovenský pohár MTB XCO Jahodná, Košice   Predminulý víkend som bahennú trať 24hodinovky Majstrovstiev Európy vystriedal za prašný kopec Slovenského pohára v olympíjskom cross-country na Jahodnej, pri Košiciach. Znamenalo to kratší deň, kratšie preteky a o to silnejší pocit zo sústredenia sa všetkých pretekárov do “ich momentu, kedy to celé vypukne”.   Z každej strany len bzučanie válcov a čakanie na štart svojej kategórie. A v správny moment si ešte poriešiť jedlo a dohodnúť pomoc v depe – občerstvovačke. Užil som si to opäť s nimi! ...   Celý článok
  Val Roseg - Pontresina - Val de Fain - Stretta - Livigno - Chaschauna - S-Chanf - Samedan - Pontresina - Val Roseg  Z Val Roseg vyrážam až o dvanástej. Dnes si na okruh beriem karbónový hardtail Rockmachine Blizz. Okrem dvoch sediel v teréne ma čaká aj veľa asfaltu. A práve tie asfaltové úseky sú na tomto bajku parádae. Nechal som si ešte plášte s jemným gripom a tak z Pontresiny po dolnú stanicu lanovky na Diavolezzu priam letím. Tu odbočujem do Val de Fain. Fajnové stúpanie, oceňujem ľahký prevod, ktorý ponúka Sram XG10-50.   Prichádzam do sedla Stre...   Celý článok
Najstarší horský beh slovenský sa 23.6. dožil 26. roku svojho života a tieto narodeniny oslávilo priamo na jeho trati asi 170 masochistov. Prečo maso? Lebo už názov behu napovedá, že počasie je tu jedným z kľúčových faktorov úspechu a dobrých časov - a to bolo tentokrát „fajnové“. Po dvoch superteplých ročníkoch príroda vypočula prosby chladovzdorných horských bežcov a povedala si, že im teda ukáže opačný extrém. V apríli bolo ako v júni, tak sa to teraz otočilo. Po dusnej a vlhkej perióde s častými búrkami sa dovalil deň pred štartom...   Celý článok
 Jeseň 2017 Poprad - Stará Lubovňa, Hniezdne - Kamienka - Stráňanské sedlo (parkovisko) Pri hľadaní niečoho nového v oblasti jednodňoviek z Popradu sme sa dostali až do Pienin, oblasti medzi Starou Ľubovňou a Červeným Kláštorom. Auto sme zaparkovali hneď pri ceste v Stráňanskom sedle (730). Odtiaľ už peši vyrážame na túru. Najprv po lúkach neskôr zmiešaným lesom na hrebeň tvoriaci štátnu hranicu s Poľskom. Po hrebeni ideme smer Pieniny, prichádzame pod Vysokú Skalku (1050). Nejako sme stratili značku a až keď vylezieme na vrchol a musíme podliezť z...   Celý článok
Že taká nie je? Haha... V sobotu 16.6. sa uskutočnil mínus prvý ročník s prívlastkom schizofrenický. Lebo bol o niečo menej ako nultý.  Organizátor síce zvolil taktiku odlišnú od ostatných stoviek (čím neskôr sa prihlásiš, tým menej zaplatíš – až nič, pri platbe na mieste), ale slovač nič, tak sa musel aj zúčastniť, aby to zachránil. Takže účasť komorná: jeden organizátor (O) a účastník (U), šesť litrov vody, veľká kofola od Maka, zo päť gelov, sójový valček z Lidla a hrubý chlieb so syrom. Cieľ uvideli len prví dvaja (v jednom). Ale...   Celý článok
24 hodín Keď som kedysi pretekal, najdlhšia vzdialenosť, ktorú som absolvoval s číslom na riaditkách bolo asi 120km. Vrámci sólo jazdy som si dal 170km s viac ako 10-kilovým batohom na chrbte, ktoré som prestriedal na ďalší deň turistikou a následne sa tých 170km s rovnakým batohom aj vrátil. 24 hodinové preteky a iné formy ultramaratónov sa k nám vtedy ešte len dostávali. Objavil som fotografiu a s pretekaním som skončil. Stále ma však viac zaujímalo, kam až na bicykli dokážem zájsť, ako to, aký rýchly dokážem byť… čo som si aj vyskúšal v let...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Tri Studničky - Kôprová - Nefcerka - hrebeň Hrubô - Furkotská dolina - Štrbské pleso = 13,5 hod Je 4:30 a potom ako sme jedno auto zaparkovali na Štrbskom plese vyrážame od druhého z parkoviska na Troch Studničkách. Marcel to nadnes vypočítal na 15 hodín. Ak pôjde všetko hladko tak ako má... Pri nástupe nehľadáme cestu. Dnes idem s parťákom, ktorý to tu už dobre pozná... Nástup na hrebeň nám aj tak trvá cez tri hodiny. Marcel vybral Zadnú Garajovu vežu ako miesto, kde začneme na hrebeni. Na nej už raz pri prieskume hrebeňa bol. Podarilo ...   Celý článok