<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 1853) >>
V novembri minulého roka som znova skúsil šťastie v lotérii na Hardrock 100. Beh na vzdialenosť 160 km a +11000 v.m. Tieto preteky sa konajú v Colorade v USA, patria k najstarším a najťažším pretekom na svete. Každý rok sa tam hlási niekoľko tisíc bežcov z celého sveta. Na štartovú listinu sa môže dostať len 150 šťastlivcov, ktorí majú zabehnuté kvalifikačné preteky. Na základe kvalifikácie, ktorá platí dva roky, idú do lotérie s jedným alebo niekoľkými tiketmi v závislosti od toho, koľko rokov v rade sa hlásia. Ak sa niekto hlási prvý raz, má jed...   Celý článok
 Vysoké Tatry 27.09.2019 Fotky z nedávnych dní ktoré som videl na internete hlásili čestvý sneh na hrebeni. Na Ľadový štít sa vystupovalo v mačkách. Čerstvý septembrový sneh sa topí ale rýchlo a tak som si prvý možný deň len tak vybehol pozrieť sa ako to aktuálne vyzerá. Po Téryho chatu som predbehoval množstvo ľudí, tatranská klasika už nielen letných ale aj pekných jesenných dní. Z chaty som sa rozhodol vybehnúť najprv na Širokú vežu cez Priečne sedlo. Do Priečneho už ľudí výrazne ubudlo, z neho pokračujem bez zastávky rovno hore na Širokú ...   Celý článok

Horomil FEST 2019

27.09.2019
Horomil fest - festival pre všetkých milovníkov prírody, cestovania, hôr a adrenalínu, je už  stálou súčasťou  kultúrneho života Považskej Bystrice. Festival vstupuje už do druhej dekády, pričom za tých 10. ročníkov navštívilo festival tisíce divákov a desiatky hostí ako napr. Pavol Barabáš, František Kelle, Peter Hámor, Boris Filan, Martin Nikodým,... Organizátori podujatia – traja kamaráti Martin Holeš, Marek Janičík a Juraj Lukáš si aj tento rok pre divákov pripravili zaujímavý program. LEGENDA Z BECKOVA Horomil Fest už klasicky koná posledn...   Celý článok
Val di Campo je nádherná dolina ešte na švajčiarskej strane kopcov ktorým sa hovorí aj Livigno Alps. S Livignom si ich až tak moc nespájam pretože do tejto doliny sa väčšinou vnorím z druhej strany v smere od miesta s názvom Sfazú nachádzajúcim sa na polceste medzi Poschiavom a Passom Bernina.  Parkovisko Sfazú 1622m. Na dnes poobede hlásia búrky. Vyrážam z parkoviska na bajku ale bez tretier iba v teniskách. Mám len ľahký bežecký batoh. Pokúsim sa to všetko stihnúť ešte pred ohlasovanou búrkou.  Bajk zamykám na terase pred chatu Saoseo 1986m. Nezastavu...   Celý článok
Leto sa zlomilo do jesene ako na povel - s prvými septembrovými dňami. Chladné noci, hmlisté rána... Ale po jednom z frontov aj (dočasne) krištáľovo čistý vzduch. Nedalo mi a ušiel som z roboty vyvenčiť sa aspoň na deň, lebo na tie ďalšie už Aladin zase prorokoval dažde. Samozrejme aj cez víkend, ako inak... Cieľ: juhovýchod Štiavnických vrchov. Tu v minulosti baníctvo moc nefičalo, zato zo susednej Krupinskej planiny sem naskákali lazníci a pôvodne zalesnenú krajinu poriadne spestrili. Ako je v našich nižších pohoriach dobrým zvykom, je aj tu veľa ...   Celý článok
Parkujem na už dobre známom parkovisku pri Maloji. Neplatí sa tu parkovné a pekná poloha v lese tu vždy zláka aj bivakárov, nemám nič proti nim, sám by som to tak robil len o pol desiatej ráno by bolo dobré keby tie svoje kempovacie stoličky a stolíky už mali zložené a boli niekde na kopci.... Dnes ma nečakajú nejaké extrémy, natiahnem krok a navštívim chatu Albigna. Od parkoviska sa rýchlym krokom striedaným s poklusom presuniem za 25 minút ku Lej Cavloc, jednému z najkrajších jazier Engadinu. Pri jazere je len jedna maličká reštaurácia/bufet, je to veľmi p...   Celý článok
Tento ročník je parádnou ukážkou faktu, ako sa tento šport mení zo záľuby zopár vyšinutých jedincov na masovú záležitosť. Ktorá zároveň priťahuje stále lepších bežcov, aj pôvodne z iných odvetví. Ale nielen špička (mimozemšťania) skvalitňuje – aj na ďalších miestach ak ešte nedávno o hodinu horší čas znamenal odstup o pár miest vo výsledkoch, dnes sa do hodiny v pohode vopchá aj 20 - 30 ľudí. Ultra trail je vraj punk, ale z organizovaných „stoviek“ sa už aj u nás stávajú seriózne boje. Zatiaľ o časy a umiestnenia, chvalabohu eš...   Celý článok
Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz Zatiaľ čo budovanie a hlavne legalizácia MTB trailov na slovensku je v rukách aktivistov a občianskych združení a tí postupujú s veľkým úsilím v podstate v súboji s oficiálnou úradníckou mocou vo Švajčiarsku pracujú budovateľské MTB jednotky platené a podporované práve miestnou samosprávou či turistickými združeniami. Vybral som sa pozrieť na jeden taký nový trail kde pracovala práve takáto jednotka budovateľov. Na MTB scéne prebieha čoraz častejšie diskusia, že takéto budovateľské aktivity nemusia vždy priniesť z...   Celý článok
Dozrieval už dlhšie taký nápad, prejsť trochu rýchlejšie (to aby sme stihli autobus) hrebeň Roháčov od Sivého vrchu po Bystrú. Ultraštýlom, hopsoklusom. Užiť si prírodu, trochu potrénovať techniku pohybu v komplikovanejšom teréne, ale zas neblbnúť, nezhadzovať výletníkov z chodníka. Lebo prázdniny a ľudí veľa a miesta na predbiehanie neveľa. Vďaka búrkovému počasiu koncom augusta (jeho následkom boli aj tragédie na Giewonte a Baníkove) a dvom chromým achilovkám však nastala dosť podstatná redukcia plánov. V podstate tak, že dáko začneme a...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Maloja Ocitnúť sa v Hornom Engadine znamená mať na pláne poriadne túry vo vysokohorskom teréne, tak nejak by to podľa mňa aspoň malo byť. Môže sa ale stať, že príroda vám vystaví hore stopku a vy náhodou nebudete vedieť čo cez takýto deň... Samozrejme dobrým rozhodnutím je vždy zbehnúť autom do talianskej Chiavenny alebo Tirána ktoré sú o 1500 v.m. nižšie a klíma sa tam skôr podobá na tú stredomorskú ako na tú ktorá vládne v Engadine. Možností ako stráviť voľný čas je tu však viacej a prechádzky po krás...   Celý článok
Predstav si takú situáciu, že si vezieš v aute bajk a zároveň nadávaš, že sa už hodinu posúvaš krokom v zápche cez „legendárne“ Strečno, smerom do Turca. Konečne prejdeš popod výjazd z nemenej legendárneho tunela (lebo ako každá legenda, tiež existuje len v predstavách). Už si dokonale otrávený z klímy, dopravného servisu a steny kamióna vlečúceho sa pred tebou, takže nevieš, či to nie sú už halucinácie... Lebo úžina sa otvára do kotliny a ty zbadáš vpravo pestrú a živo zelenú mozaiku lesíkov, krovín a pasienkov. Hadí sa cez ňu cest...   Celý článok
Z Val Rosegu (2000) som vyrazil ráno o 7:45 (9.8.2019), voľno po dlhšom čase som sa rozhodol využiť bez auta. Na zahriatie poslúžil výšlap po chodníku do Fuorcla Surlej (2745 m). Tu sa mi prvýkrát zjavil môj plán ako na dlani. Pohľad na tie vzdialené a vysoké kopce vyrážal dych, ale presne tak to malo byť, presne tak som si to naplánoval. Netušil som len, ako dlho by mi to malo trvať... Zbehol som turistickým chodníkom okolo Hahnensee do Champferu. Využil som znalosť cestičiek v lese a v tej ich hustej spleti si vybral ten najlepší smer. Pri prebehu cez Champfe...   Celý článok
Už tradične tri týždne po Slavkáči sme štartovali Magistrálu. V piatok sa začali v Ždiari schádzať výberoví bežci a šťastlivci z lotérie. Limit 200 ľudí kvôli ochrane prírody je optimum i čo sa týka organizácie, bezpečnosti a komfortu. Na konci Monkovej doliny v Hoteli Magura je perfektné zázemie pretekov, s parádnym výhľadom na Belianky.   Listina prekárov bola zverejnená pár mesiacov dopredu. No neskorší víťazi v kategóriách prejavili záujem až neskôr a boli doplnení až na poslednú chvíľu. Vždy budeme dbať na kvalitu, výkony a po...   Celý článok
Dana Ivanovová Keď už ani rolničky nepomáhajú (Zo života)     Tatranské rána   Zvoní budík. V tme sa snažím nahmatať telefón. Výborne, tabletky na spanie už neúčinkujú a dokonca, napriek štupľom v ušich, počujem tón budíka. Spokojne ho zaklapnem. Spím ďalej, je ešte noc. O 20 minút sa budím, tentokrát na pocit výčitiek. Rozsvietim a snažím sa zozbierať. Po silnejších sedatívach sa Golfík javí ako optimálna nocľaháreň. Nohy skrčené na mieste šoféra, prdel na tom spolujazdcovom a hlava na zadných sedadlách. Ručná páka v...   Celý článok
Prechádzky v tomto smere, ale severne od doliny Oravy (po hrebeni Oravskej Magury), sú v odkazoch pod článkom. Teraz ideme z druhej strany. Teda najskôr západnou časťou Skorušinských vrchov, cez kopec s názvom Kopec (1251 m), po modrej. Potom už viac klesania ako stúpania po známej červenej (turistickej aj bajkovej) značke - ponad Malé a Veľké Borové a Malatinú, po guľatých vrcholoch Oravskej vrchoviny, až do Dolného Kubína. S prevahou lúk a pasienkov, čiže s ďalekými výhľadmi na oravské dominanty. Bola by to pekná prechádzka, nebyť istých okolnos...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 1853) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.