Fenix HM65R-T ultravýkonná čelovka pre ultrabežcov

12.05.2021
fenix-hm65r-t-ultravykonna-celovka-pre-ultrabezcov

Už to bude pomaly 30 rokov čo sa venujem intenzívne outdorovým aktivitám pri ktorých sa neraz ocitáme vonku aj potme. Tie roky človeka nútia porovnávať ako tomu bolo kedysi a akými veľkými zmenami čelovky prešli za ten čas.

Spomínam si ako boli aktivity človeka v noci limitované nekvalitnými svetlami s jednorazovými baterkami. Ešte v roku 2001 sme ako tím na dobrodružných orientačných pretekoch v Poľsku spotrebovali za dve noci kartón štvorcových jednorazových batérií...

Samozrejme tieto faktory vtedy veľmi ovplyvňovali aj množstvo aktivít spojených s potrebou svietiť si v noci.

Doba sa za 20 rokov rýchlo a razantne zmenila. Obrovský pokrok v oblasti outdorových svietidiel ide ruka v ruke aj s outdoorovým boomom. Len na Slovensku sa dnes organizuje množstvo ultrabehov kde sa s tmou nestretnú len tí najpomalší ale všetci štartujúci. Nárast nočnej aktivity odvtedy zaznamenali aj cyklisti, horolezci, skialpinisti, turisti... Nikdy nebolo jednoduchšie posvietiť si v noci do tmy ako teraz.

Na Vetromagu sme sa svietidlám od Fenixu ktorý je jedným z popredných výrobcov v tejto oblasti už venovali a dnes si opäť predstavíme ich najčerstvejšiu novinku s prvotným určením práve na Ultrabeh.

V tejto kategórii sú čelovky v povinnej výbave a ich kvalitou a výkonnosťou sa dnes bežec musí zaoberať rovnako ako teniskami. Okrem toho, že prakticky každé preteky zabŕdnu do noci tak pre mnohých bežcov je samozrejmosťou aj večerný tréning kde sa tme už často nedá vyhnúť.

Fenix_HM65R-T_1500_lumenov,_141gr._s_batériou

Novinka od Fenixu HM65R-T vyzerá síca na pohľad trošku robustnejšie ale prekvapí svojou nízkou váhou. Kovové telo čelovky je totiž vyrobené zo zliatiny hliníku s magnéziom. Pri porovnaní s predošlými modelmi pri tejto čelovke prekvapí nielen výkon ale aj vzhľad.

Má totiž dve samostatné svietidlá ktoré sa ovládajú tiež každé zvlášť. Jedno svieti viac do diaľky, druhé poskytuje kvalitný a široký kužel svetla. Pri ich súčasnom použití na maximálny výkon dosiahne svietivosť baterky až 1500 lumenov... to už je výkon ktorý v pohode stačí aj do tmy rútiacemu sa cyklistovi alebo na lyžiach sa pohybujúcemu skialpinistovi.

Čelovka je napájaná nabíjacím akumulátorom značky Fenix 18650 3500mAh ktorý je súčasťou balenia. Nabíja sa usb káblom a čas nabíjania je tak do troch hodín. V prípade núdze je možné použiť dve jednorázové batérie CR123A, na eshope  www.kronium.sk je možné dokúpiť si pôvodný akumulátor aj zvlášť a tak si vytvoriť náhradný zdroj.

technické_údaje_a_výdrž,_400_lumenov_počas_12_hodín_v_pohode_stačí_na_celú_noc_Ultrabehu

Vzhľadom na vysoký výkon čelovky tá si priam pýta aby bola použitá pri vyšších rýchlostiach. Pri nočnom skialpe sa javí ako ideálna a bohaté využitie by mohla nájsť aj pri horolezectve. Na lezeckú prilbu sa mi ju podarilo nasadiť bez problémov. S cyklistickou prilbou si už ale moc nerozumie tam mám ale zlepšovák a čelovku v tomto prípade používam pod prilbu. (fotogaléria)

HM65R-T_max._výkon_1500_lumenov_na_cyklochodníku

Toto sú ale všetko len také vedlajšie nápady na použitie, ono na svoje by si mohli prísť napríklad aj jaskyniari. Popruh čelovky na hlavu je určený hlavne nočným bežcom a turistom. Širší elastický popruh má ľahko ovládateľné sťahovanie a tak si ho aj počas chôdze jednou rukou nastavíte presne ako treba. Toto bude hlavne pri nočných ultrabehov veľká výhoda. Rovnako výhodou je jej výkon ked pri 400 lumenoch s občasným pridaním výkonu by vám mala vydržať svietiť celú noc.

Ak by sa pri rýchlom behu čelovka napriek širokému popruhu pokyvovala odporúčam skúsiť si dať pod ňu čelenku, mne to výsledný dojem zlepšilo.

Čelovku budeme aj naďalej testovať pri dlhších nočných aktivitách a o výsledkoch a skúsenostiach vás budeme ďalej informovať na Vetromagu a na našom FB.

AKTUALIZOVANÉ: Sľúbil som, že sa podelím aj so skúsenosťami priamo z terénu a tak som čelovku otestoval konečne aj pri behu. Nebol to beh hociaký ale beh dole kopcom po rozbitej kamenistej ceste z chaty pri Zelenom plese dole na Bielu vodu. Priznám sa, že čelovka pôsobí trochu robustne tak som bol zvedavý ako sa s ňou bude behať pri tých otrasoch dole kopcom. Hneď po začiatku mi jemne poskakovala na hlave, mal som ju na hrubšej bufke. V tej chvíli som si uvedomil, že čelovka má predsa doťahovacie kolečko a netreba ju pri šponovaní popruhu dávať dole. Za túto vec naozaj dávam obrovské plus lebo so všetkými predošlými čo som kedy mal toto bol veľký problém, v noci potme dať dole z hlavy čelovku a nastaviť popruh tak aby bol trošku viac našponovaný...

Po dotiahnutí popruhu kolečom sa ale úplne čelovka prestala na hlave pohybovať a na moje prekvapenie pri ozaj náročnom zbehu už fungovala výborne. Svietila perfektne pod nohy a zároveň do diaľky. Aj keď som ju mal na plný výkon tak v pohode by bol stačil trochu slabší... Už teraz sa teším ako ju využijem pri nočných skialpových výletoch. Túto zimu už je prognóza, že ich nebude málo ;)

Čelovky Fénix aj s príslušenstvom nájdete na eshope: www.kronium.sk