Cykloshop
<< Zoznam článkov od 31 do 45 (z 1717) >>
Pre niekoho možno známejší ako Pustý hrad - lebo až na ojedinelé vykopávky (aj keď prvé už za Uhorska) bol donedávna ozaj pustý a stáročia doslova pohltený lesom. Svedčia o tom aj pne stromov, ktoré ešte dnes trčia z trávy v jeho dolnej časti. Stavím sa, že ani veľa Zvolenčanov pred nejakými 20 rokmi nevedelo, na ktorom kopci vlastne je. Lebo nad stromy nič netrčalo. Dnes už je hrad zdola krásne viditeľný a výborne dostupný. Pre pešiaka samozrejme najlepšie (aj keď najstrmšie) serpentínami po náučnom chodníku, ktorý začína kúsok za zimným štadi...   Celý článok
Štartujeme pri zastávke SAD Biely Váh, ktorú nájdete na Ceste Slobody medzi Štrbským plesom a Podbanským. Vyráža odtiaľto aj modrá značka ktorá cez Jamské pleso smeruje na Kriváň. Malé pliesko nájdete aj tu hneď pri ceste. Informačná tabuľa zároveň informuje za akých okolností vznikol náučný chodník okolo Rakytovských pliesok. Nie sú zase až také maličké ako by sa zdalo... Vyrážame hore. Volíme okruh v smere hodinových ručičiek. Je už taká neskoršia jeseň. tráva už nie je vysoká. Malinčie je už bez listov, ľahšia sa bude hľadať chodník....   Celý článok

Veľký Vreteň

05.09.2018
Taký nápadný kopček na dolných Kysuciach, nad Radoľou (alebo Snežnicou z druhej strany). 821 m, celý zalesnený a má poriadne strmé svahy. Lebo ako jeho susedia (Ľadonhora, Rochovica, Brodnianka a iní) je to kus tvrdšieho vápenca v krajine mäkkých guľatých tvarov na pieskovcoch a ílovcoch. Proste bradlo. Výhodu to má takú, že na jeho chodníkoch je po daždi rýchlo sucho, na rozdiel od okolia. Spomínam to preto, lebo napriek strmote je tu aj veľa bajkových stôp. Jasné, že najmä dole kopcom, ale poporiadku...     Turistika je tu jednoduchá – po zelene...   Celý článok
 Odkedy diaľnica spojila Poprad s Braniskom otvorila nám nové turistické možnosti. Z Popradu to na sedlo Branisko trvá 30 minút. V sedle sa cez týždeň dá pohodlne zaparkovať a na túru vyrážame priamo odtiaľ. V sedle Branisko pri hlavnej ceste je umiestnená kvalitná turistická mapa už s novými trasami. Tentoraz opäť vyrážame smer sedlo Prašivá ale už od začiatku po značke, minule sme si to nechtiac trošku skrátili po hrebeni a lesnej ceste. Už po krátkej chvíli sa klesajúcim chodníčkom dostávame ku prvej prírodnej zaujímavosti dnešného okruhu: Diabl...   Celý článok
Tak reku dostal si opušťák, tak poď zbierať kondičku na lepšie výlety. Z Dúbravky (štart o jedenástej) popri Tescu cez kopček na Železnú studienku, polmaratónskou traťou pekne asfaltkou hore do kopcov. Teplo je a ešte len bude. Kapre v jazerách ohrievaju chrbáty, no aj by som k nim zabehol na kus reči, trošku si dopriať horizontály. Pri druhom kameňolome dávam novú vodu, lebo tá vo flaši je už teplá a z rúrky tečie chladená. Pozerám, že som tu bol asi pred rokom, a domček obďaleč je akýsi novší. Aj tabule pribudli... Akási včelárina... No pek...   Celý článok
 Švajčiarsko - hory medzi Davosom a ST.Moritzom: S-Chanf - Val Susauna - Sella da Ravais - Hoch Ducan 3063m. Vyrážam z parkoviska pri hlavnej ceste v ústí doliny Val Susauna. Už tretíkrát toto leto naberám výšku touto krásnou a dlhou dolinou. Tento raz na jej konci neodbočujem doprava smer Scalettapass, ale idem vľavo do Val Funtauna. Keby som pokračoval až na koniec, prídem k chate Kesch, ale ja odbočujem zase vpravo, smer Sertigpass. Pod sedlom pokračujem planinou tvoriacou veľké sedlo až ku jazeru Ravais.  Tu parkujem bajk. Dnes mám so sebou väčší batôžtek....   Celý článok
Je to najviac na východ vystrčená planina Slovenského krasu, známa predovšetkým vďaka dedine, ktorá jej dala meno a v ktorej je poriadna koncentrácia zaujímavostí (viac v odkaze pod článkom). Jasov je aj jedným z najčastejších východísk smerom na planinu, lebo leží blízko ku Košiciam. Planina má asi 16x10 km a asi 72 km2, je sklonená zo severu na juh a prevažne zalesnená. Nájdu sa ale aj rozľahlé lúky, pripomínajúce solitérmi stromov africkú parkovú savanu – napríklad pod sedlom Železná brána, okolo Ladislavovej vyvieračky, v doline potoka Mig...   Celý článok
Kde bolo, tam bolo, pred piatimi rokmi sa po dvoch úspešných ročníkoch Slavkáča usmialo šťastie aj na dlhší variant horského behu v Tatrách pod taktovkou Šelmy. Okrem pár desiatok edícií legendárneho Psotkáča (tento rok po 34. raz) nepatril Vysokým Tatrám žiadny dlhší vysokohorský beh, po novom skyrunning či ultratrail.   Námet som čerpal z účasti na poslednom (40!) ročníku Tatranskej Magistrály v roku 2006, kde ako adolescent som mal šťastie dobehnúť na 3. mieste. Bežalo sa od Hotela FIS na Štrbskom plese okolo Popradského na Ostrvu a cez Sliezsk...   Celý článok
Livigno - Alpisella - Cancano - Boscopiano - asfalt Umbrailpass - Bocchetta di Forcola - piano Pedenolo - Torri di Fraele - Bocchetta di Trella - Passo Trela - Val Pila - Livigno  Viaceré úžasné úseky v tomto okruhu už boli popísané v článkoch tu na Vetromagu. Ja som si ale našiel zámienku aby som si to prešiel zas a znova: nahrať GPX z trailu cez Pedenolo. Počas tohto okruhu sa mi dokonca podarilo pridať aj pre mňa nový trail cez Bocchetta di Trela. Takže vždy keď to len ide - NeverStopExploring. Vyrážam z Livigna z bezplatného parkoviska pod Motolinom. Aby som s...   Celý článok
 Bradavica, Gerlach, Končistá, Ganek, Vysoká, Rysy Každý športovec pre seba hľadá ciele, alebo istú formu výziev. Pre mňa to vždy boli vytrvalostné horské disciplíny, či už v skialpinizme, bicykli alebo v letnom pôsobení na horách. Potreboval som nejaký nápad, či skôr motiváciu pre poriadny letný tréning. Viac rokov som sa venoval VHT-čku a preto som mal prechodených množstvo bežných trás na „zakázané“ Tatranské štíty. Pamätám, ako mi raz dávno môj krstný spomenul, že sa za mlada prešiel z Končistej na Vysokú a spomínam aj na to ako ...   Celý článok
  1.septembra 2018 sa uskutoční už 15.ročník tohto jedinečného a obľúbeného podujatia. Tento krát aj ako Majstrovstvá SR v MTB maratóne .  Pre skúsených bikerov je jasné o čo ide...ale čo je vlastne ten „Singletrack“ ?     Je to takzvaný jednostopový lesný chodník , akým sa stretávame väčšinou pri peších túrach. Vä šinou aj takto vznikajú. Peší turisti, poľovníci, cyklisti alebo zvieratá odbočia zo širokej lesnej cesty do lesa ( väčšinou aby si skrátil cestu) a prešlapú tak trávu, les. Stačí ak sa nájde zopár prenasl...   Celý článok
Inak povedané: priamy útok na malofatranský Stoh. Rovno hore z Kraľovian a takisto dole. Po zelenej. S hodinovým vyvaľovaním v tráve pri smerovníku štýlom „muchy zjedzte si ma“. Lebo išlo aj o skúšku, či baciľe už dajú pokoj. Nedali, ale šľak ich traf. Lebo: prešiel front, neľudské horúčavy dočasne prestali otravovať, vzduch sa vyčistil, vetrík pofúkol, aj ranné hmličky sa objavili. No nechoď... Na úvod prudké stúpanie lesom, po spádnici pod Suchý vrch. Okrem svetelnej hry útržkov ranného oparu medzi konármi a listami stromov som cestou mohol obdi...   Celý článok
Horný Engadin: S-Chanf - Val Susauna - Scalettapass - Durrboden - Teufi - Jakobshorn - Sertigdorfli - Sertigpass - Val Funtauna - S-Chanf = 2780 v.m., 8:40 hod., 55 km  Davos Epic trail sa nazýva značkovaný chodník, začínajúci na Jakobshorne pri hornej stanici lanovky nad Davosom a končiaci vo Filisure. Chodníček využívaný rovnako chodcami ako bajkermi nesie ocenenie vraj najkrajšieho európskeho MTB trailu.  Po chvíli študovania mapy som zistil, že záverečný úsek z Moonsteinu do Filisuru sme už s kamarátmi išli. Odkaz na report nájdete dole. V každom prípade ma...   Celý článok
Narodil som sa na južnej Morave, žijem na Slovensku. Vtedy to bolo Československo a ja sa stále cítim byť Čechoslovákom. Nemám s tým problém dovtedy, dokiaľ sa nestretnú v nejakom zápase Česi proti Slovákom. Predsa len fandiť obidvom súčasne nemôžem. Ale nakoniec je víťaz vždy ten „náš" :-) Nedávno som sa rozhodol prejsť s kamošom Petrom po tej čiare, čo nás rozdeľuje a spája. Peter narodený na Slovensku, ja na tej západnejšej strane. Stará Turá leží pod Veľkou Javorinou, hraničným kopcom, na ktorom sa stretali Slováci s Čechmi ešte ...   Celý článok
 Švajčiarsko - Horný Engadin: Piz Albris 3165 m., Piz Pischa 3136 m., Piz Pruna 3152 m., Piz Sagliaint 2944 m., Piz Tschuffer 2917 m., Piz dal Fain 2907 m. Stredovekí pastieri v snahe zabezpečiť si obživu vyklčovali väčšiu časť Álp a navždy tak zmenili ich ráz. Dnešný človek prechádzajúci sa dolinami bez vyššej vegetácie by ľahko mohol nadobudnúť dojem, že takto to tu vždy bolo, ale nie je to pravda. Pastieri boli dôslední. Vedeli, že stromčeky a kríky ponechané na neprístupnejších miestach budú každoročne posielať svoje semená a výhonky do okolia,...   Celý článok